با حضور استاندار مازندران؛

اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان شناخته شدند

انتخابات شورای هماهنگی روابط عمومی های استان برگزار شد. از کل آراء ماخوذه، ۱۳۹ برگه صحیح، ۷ نفر به عنوان اعضاء اصلی و ۲ نفر به عنوان اعضاء علی البدل شناخته شدند. ‎

اعضای اصلی عبارتند از:

۱-یاسر رضازاده ۷۹ رای

۲-حسن شیرزاد ۶۵ رای

۳-حسین برزگر ولیک چالی ۵۲ رای

۴-رمضان کریمی ۴۳ رای

۵-سید حمزه مطهری ۴۳ رای

۶-مهدی بادی کناری ۴۰ رای

۷- محمد مقدم فر ۳۰ رای

اعضای علی البدل:

۱-حسین سعادت فر ۳۰ رای

۲- سیروس کرامتی فرح آبادی ۲۸ رای

رییس این شورا، استاندار و دبیر آن، مدیر کل روابط عمومی استانداری است.

تشکیل این شورا بر اساس مصوبه هیات وزیران صورت گرفت و ۷ کمیته پژوهش، نوآوری و افکار سنجی؛ کمیته فرهنگی و تبلیغات؛ کمیته اطلاع رسانی و فضای مجازی؛ کمیته ارزیابی عملکرد و تعیین شاخص؛ کمیته آموزش؛ کمیته امور بین الملل و کمیته اجرایی و امور اعضا زیر مجموعه آن هستند.

دانش افزایی و افزایش کارآمدی روابط عمومی ها، تقویت گفتمان نظام و برنامه ها، سیاست و اقدامات دولت؛ نظارت، رتبه بندی و ارتقا جایگاه روابط عمومی ها؛ تدوین چارچوب هماهنگ و کارآمد برای اطلاع رسانی و جذب نیروهای خلاق و کارآمد برای روابط عمومی ها از مهم ترین اهداف فعالیت شورای هماهنگی روابط عمومی هاست.

ایجاد هماهنگی میان روابط عمومی ها در راستای اهداف عالیه دولت و ارتقاء دانش آنان با برپایی دوره ها، سمینارها، همایش های آموزشی و تبلیغات پیشرفته و آشنا سازی آنان با علوم و فنون جدید در این حوزه کاری از موضوعات فعالیت این شوراست.

استاندار مازندران، در جمع مدیران روابط عمومی استان،

شناخت ظرفیت های مردم و درون جامعه از وظایف مهم روابط عمومی هاست

مقام عالی دولت در مازندران، که در همایش مدیران روابط عمومی استان سخن می گفت، با بیان این که برای روابط عمومی ها و نقش آن ها احترام قائلم، تاکید کرد: شناخت ظرفیت های مردم و درون جامعه از وظایف مهم روابط عمومی هاست. ‎

استاندار مازندران گفت: توسعه استان در بخش های مختلف باید هدف همه مازندرانی ها باشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان در همایش مدیران روابط عمومی استان با اشاره به این که روابط عمومی ها ارتباط تنگاتنگ دولت و ملت را شکل می دهند و اقدامات صورت گرفته و برنامه های پیش روی دستگاه های اجرایی را اطلاع رسانی و زمینه سازی می کنند، افزود: دشمنان قسم خورده نظام سعی دارند با تحریم های ترکیبی، دولت و نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند و یاس و ناامیدی را به جامعه ما تحمیل کنند.

استاندار با بیان این که مجموعه خدمتگزاران مردم، وظیفه ای جز افزایش رضایت مندی مردم ندارند، عنوان کرد: روابط عمومی ها باید در قالب مشورت های منطقی و کارشناسانه و یادداشت های تبیینی، نقشه راه را برای مدیران و سازمان ترسیم نمایند.

حسین زادگان با اشاره به این که شناخت ظرفیت های مردم و درون جامعه از وظایف مهم روابط عمومی هاست، بیان داشت: باید تلاش های دولت در راستای خدمت به مردم معرفی شود.

استاندار اظهار کرد: روابط عمومی باید شناخت دقیقی از موانع و مشکلات مردم داشته باشد، گاهی شاید مواردی مغفول می ماند نیاز به کمک روابط عمومی ها دارد که کمک کنند تا مدیران به خوبی تصمیم گیری کنند.

وی با تاکید بر این که روابط عمومی ها به شیوه های اطلاع رسانی درست و دقیق ورود کنند و نقدهای مردم را صادقانه مرور نمایند، اظهار داشت: امروز هر شهروند یک رسانه است و باید از ظرفیت واقعی فضای مجازی بدرستی استفاده کرد.

رییس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با بیان این که مدیران نباید نسبت به اخباری که مردم منعکس می کنند، بی اعتنا باشند، ابراز کرد: روابط عمومی ها، مطالبات مردم، ظرفیت دستگاه ها را تبین کنند و راه های رفع موانع و تقویت امور را پیشنهاد دهند.

مقام عالی دولت در مازندران، به نقش موثر روابط عمومی ها در اقناع، فرهنگ سازی و بستر سازی اقدامات دولت اشاره کرد و یادآور شد: باید همه در توسعه بهنگام استان مشارکت کنیم و با تبیین مسایل بدون صرف هزینه جامعه را اقناع نماییم.

استاندار با اشاره به این که در برنامه خود، رسانه را به عنوان یکی از اضلاع توسعه ای استان برای تبیین، اقناع سازی و نظارت بر امور قرار دادم، گفت: رسانه ها می توانند بازرس امین مدیران باشند چرا که نظارت، میزان خطاها را برای تحقق برنامه ها کاهش می دهد.

حسین زادگان با بیان این که تشتت آرا و عدم همگرایی موجب عقب ماندگی مازندران شده است، افزود: دولت وظیفه اش تسهیل گری و رفع موانع است و توسعه استان باید هدف همه مازندرانی ها باشد.

استاندار مازندران با بیان این که برای تشکیلات شورای روابط عمومی احترام قائلم، باید دسته بندی سیاسی و … در شورا شکل نگیرد بلکه توسعه ای به ما هو توسعه باشد، یک اقداماتی را باید انجام بدهیم که البته نیاز به زمینه سازی دارد و مطمئنم از عهده آن برمی آیید، تاکید کرد: باید درک مشترک از مسایل داشته باشیم و در قالب برنامه صحیح کوتاه، میان و دراز مدت و روح همدلی و اتحاد استان را بسازیم.

وی در پایان با تاکید بر این که باید اخبار را رصد کنیم، شخصا مواردی که به من اعلام می شود را دنبال میکنم،  رویکرد مردم محور نسبت به مشکلات داشته باشیم، در تبیین و اقناع و نظارت بکوشیم، افزود: روابط عمومی ها، کیفیت بخشی اطلاع رسانی جدی بگیرند.

گفتنی است، در این جلسه انتخابات شورای هماهنگی روابط عمومی های مازندران برگزار شد که بر اساس آراء ماخوذه، ۷ نفر به عنوان اعضاء اصلی و ۲ نفر به عنوان اعضاء علی البدل شناخته شدند.

رییس این شورا، استاندار و دبیر آن، مدیر کل روابط عمومی استانداری است.

تشکیل این شورا بر اساس مصوبه هیات وزیران صورت گرفت و ۷ کمیته زیرمجموعه آن هستند.

دانش افزایی و افزایش کارآمدی روابط عمومی ها، تقویت گفتمان نظام و برنامه ها، سیاست و اقدامات دولت؛ نظارت، رتبه بندی و ارتقا جایگاه روابط عمومی ها؛ تدوین چارچوب هماهنگ و کارآمد برای اطلاع رسانی و جذب نیروهای خلاق و کارآمد برای روابط عمومی ها از مهم ترین اهداف فعالیت شورای هماهنگی روابط عمومی هاست.

ایجاد هماهنگی میان روابط عمومی ها در راستای اهداف عالیه دولت و ارتقاء دانش آنان با برپایی دوره ها، سمینارها، همایش های آموزشی و تبلیغات پیشرفته و آشنا سازی آنان با علوم و فنون جدید در این حوزه کاری از موضوعات فعالیت این شوراست.