ضرورت برگزاری همایش :

کاربرد هوش هیجانی در مدیریت کسب و کار

محسن طالبی شلیمکی گفت:هوش هیجانی  در واقع توجه به انسان در سازمان‌ها میباشد و ابزاری نوین و شایسته در دستان مدیران کسب و کار برای هدایت افراد درون‌ سازمان و مشتریان برون‌ سازمان و تامین رضایت آنهاست. هوش هیجانی موضوعی است که سعی در تشریح و تفسیر جایگاه هیجان‌ها و احساسات در توانمندی‌های انسانی دارد. مدیران برخوردار از هوش هیجانی، رهبران موفقی هستند که اهداف را با بیشترین بهره‌وری، رضایتمندی و تعهد کارکنان محقق می‌سازد.

هوش هیجانی، مهارت تشخیص و درک احساسات خود یا تشخیص احساسات دیگران است، مدیرانی که از لحاظ عاطفی هوشمند هستند، افرادی هستند که احساساتشان را تحت کنترل دارند. برای مثال، آیا تا بحال کسی را دیده‌اید که بتواند حتی در داغ‌ترین بحث‌ها هم آرام بماند؟ یا بدون آنکه در موقعیت رهبری قرار داشته باشد، مردم از او پیروی کنند و دستوراتش را اجرا کنند؟ این‌ها از آن نوع افرادی هستند که هوش هیجانی بالایی دارند.

هوش هیجانی نوعی استعداد عاطفی است که تعیین می‌کند از مهارت‌های خود چگونه به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم و حتی کمک می‌کند فکر را در مسیری درست به کار‌گیریم.

مشاور و مدرس کسب و کار تصریح کرد:استفاده از هوش هیجانی در کسب و کار ایده‌ای نوین می‌باشد که برای بسیاری از مدیران و تجار جا نیفتاده است. در واقع بیشتر مدیران همچنان ترجیح می‌دهند برای انجام کارها از مغزشان استفاده کنند تا از قلبشان. نگرانی آنهااین  است که احساس همدلی و دلسوزی با همکاران و مشتریان آنها را از پرداختن به اهداف‌ سازمان دور نماید. در هر صورت همه بایستی قبول کنند که قواعد بازی در دنیای امروز متفاوت است و بایستی طبق قاعده روز عمل کرد.

طالبی در ادامه افزود:همه ما زندگینامه کارآفرینان بزرگ را شنیده‌ایم که از هوش تحصیلی بالایی برخوردار نبوده‌اند و در دانشگاه وضعیت مطلوبی نداشته‌اند؛ اما با تکیه بر هوش هیجانی خود بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا را تاسیس نموده اند.. بزرگ‌ترین تجار و کارآفرینان معمولا تاکید فراوانی بر غرایز خود دارند و برای آنچه در خصوص بازار حس می‌کنند، اهمیت بسیار بالایی قائلند.

دبیر انجمن مهندسی کیفیت صنعت غذای مازندران اظهار کرد: مدیرانی که هوش هیجانی بالایی دارند؛ یعنی کسانی که احساسات خود را به خوبی می‌شناسند و هدایت می‌کنند و احساسات دیگران را نیز درک می‌کنند و هدفمند با آن برخورد می‌کنند، در اداره بازار ممتازند. این افراد حتی در زندگی فردی نیز خرسند و کارآمدند و توانی را در اختیار دارند که موجب می‌گردد افرادی مولد باشند.

وی افزود:تحقیقات نشان داده است که گوی رقابت آینده را مدیرانی خواهند برد که بتوانند به طور اثربخش ونتیجه بخش با منابع انسانی خودارتباط برقرارکنند.دراین زمینه هوش هیجانی (EMOTIONAL INTELLIGENCE=EI) یکی ازمولفه هایی است که می تواند به میزان زیادی درروابط مدیران با اعضای سازمان نقش مهمی ایفا کند.

سازمانها امروزه به مقوله تدوین برنامه استراتژیک می پردازند و غافل از این که جامعه توسعه یافته را انسانهای توسعه یافته شکل میدهند و افراد باید برای خود به تدوین برنامه توسعه فردی بپردازند.

یکی از ابعاد توسعه فردی هوش هیجانی است که فرد باید ۴ آیتم را جهت توان مندی در نظر بگیرد:

۱-خود اگاهی : از عواطف و احساسات خود اگاهی داشته باشد

۲-خود مدیریتی: این هیجانات را کنترل کند

۳- آگاهی اجتماعی: عواطف و احساسات دیگران رو درک کند

۴-مدیریت روابط: توانایی عکس العمل مطلوب

ضرورت اجرای این سمینار اهمیت این موضوع در تاثیر بسیار زیاد آن در کسب و کار هست که همه از آن غافل مانده اند. لذا از تمامی مدیران دعوت میشود در همایش” کاربرد هوش هیجانی در مدیریت” که در تاریخ ۱۸ بهمن ۹۶ در مازندران- ساری -هتل بادله  از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶ برگزار میشود شرکت نمایند.جهت هماهنگی حضور با شماره دبیر خانه ۰۱۱۳۳۳۷۸۵۷۱ تماس حاصل نمایند.