گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که ظهر امروز با حضور معاونان و مشاوران آموزش و پرورش استان در باشگاه فرهنگیان ساری

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «عسکری نیکزاد» در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که ظهر امروز با حضور معاونان و مشاوران آموزش و پرورش استان در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، اظهار کرد: مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت است و باید اختیارات بیشتری به مدارس واگذار شود.

وی با بیان اینکه باید نظام کیفیت بخشی و سنجش کیفیت در مدرسه تبیین شود، افزود: صلاحیت حرفه ای معلمان باید در مدارس مورد ارزیابی قرار گرفته و در این زمینه ما به اصلاح ساختارهای تصمیم گیری و تصمیم سازی نیازمندیم. چابک سازی سازمانی و افزایش تفویض اختیار به مدارس در این زمینه می واند راهگشا باشد.

نیکزاد با بیان اینکه هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تحول در نظام تعلیم و تربیت و ایجاد مدرسه محوری است، تصریح کرد: باید برنامه های اجرایی براساس سند تحول بنیادین نگاشته شده و تمام کارها به مدارس سپرده شود. از این رو مدیران سند تحول بنیادین رو بیشتر مورد توجه و دقت قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه چشم مدارس فقط به بخشنامه های بالادستی نباشد، گفت: دیگر زمان آن پایان یافته که مدارس در همه امور منتظر بخشنامه ها باشند. مدرسه محوری یک اصل است و باید همه تصمیمات در مدارس گرفته شود.

وی درباره ضرورت شناسایی مشکلات خاطرنشان کرد: مدیران آموزش و پرورش سعی کنند مشکلات را به دقت شناسایی کرده و سپاس به دنبال درمان آن باشند. در شناسایی مشکلات نشانه ها را از بین نبرند. با از بین بردن نشانه های مشکل، خود مشکل حل نمی شود و با با تجویز مسکن های مقطعی مشکل اصلی از بین نمی رود.

نیکزاد با اشاره به ضرورت کار تیمی در آموزش و پرورش ابراز کرد: در یک تیم همه مسئولیت دارند و باید در قبال وظایف پاسخگو باشند. کار تیمی یک هدف مشترک دارد و هرکس باید مکمل سایر اعضای تیم باشد. در کار تیمی باید حل کننده مسائل باشیم نه پاک کننده صورت مسئله.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به برخی حواشی که برای آموزش و پرورش ایجاد می شود، گفت: مدیران آموزش و پرورش خود را درگیر فضاهای بیرون از آموزش و پرورش نکنند و سعی کنند درگیر حواشی سیاسی نشوند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران نیز در این گردهمایی گفت: امسال ۱۰ ماده درسی رشته علوم تجربی و ۱۱ ماده درسی رشته های علوم انسانی و ریاضی به صورت نهایی برگزار می شود و دانش آموزان پایه دوازدهم باید ۳۵ ساعت در هفته در مدرسه حضور داشته باشند.

«اسفندیار نظری» با بیان اینکه امسال ۱۸ درصد دانش آموزان ما به رشته ریاضی رفتند، افزود: در کنکور سال ۹۷ مازندران در مجموع به رتبه سوم کشور دست یافت و در رتبه های زیر ۳ هزار در استان مازندران بابل به رتبه اول و ساری به رتبه دوم دست یافت.