دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مازندران در سالن اهل بیت ساری

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مازندران با حضور حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سالن اهل بیت(ع) ساری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

حجت‌الاسلام خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست شورای فرهنگ عمومی که در مجتمع اهل بیت(ع) ساری برگزار شد، با تبریک عید غدیر، اظهار کرد: امیدواریم توفیق ولایت‌مداری مولی الموحدین هم به صورت بینشی، منشی و کنشی به همه ما عنایت کند.

 به گزارش فارس، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همه مسؤولان ما در مشکلات عدیده و کمبود بودجه انجام کار فرهنگی سخت و پیچیده البته مفید و موثر، اهتمام ویژه‌ای در دستور کار دارند.

وی با بیان اینکه این جنگ جهانی که علیه ارزش‌ها شکل گرفته است، افزود: البته وضعیت کشورهایی مثل آمریکا و اروپا ازنظر فرهنگی بسیار نامطلوب است و خودشان هم نالان هستند و دارند بشریت را از هویت ساقط می‌کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: باور به خدا در غرب مُرده و سکولاریسم حاکم شده که حتی در برخی نظرات می‌خوانیم که غرب ازنظر خانواده متزلزل شد و بعد خدا را از دست دادند.

خسروپناه تصریح کرد: دانشمندان، اساتید و بزرگان اروپایی از این موضوع نگران هستند که خانواده در غرب از بین رفت و اعتقادات و باوری ندارد که درواقع به‌معنای بحران هویت است.

وی ادامه داد: بحران اخلاق و بحران خانواده موضوع جدی است و یکی از لایه‌های فسادی که درحال گسترش بوده، همین مساله است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه به‌عنوان قرارگاه فرهنگی نباید نسبت به مسائل پیرامون بی‌تفاوت باشیم بلکه باید تدبیر کنیم، خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی نقشه‌ای به نام مهندسی فرهنگی تدوین کرده و این را اواخر دولت قبل ابلاغ کرده که زیرنظر معاون رئیس‌جمهور بوده است که این مساله در دولت سیزدهم جدی‌تر دنبال شد و مقرر شد برش فرهنگی این نقشه در استان‌ها نوشته شود.

خسروپناه اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ استان کشور برش فرهنگی نقشه مهندسی فرهنگی را تدوین، مصوب و رونمایی کردند و در حال اجرا هستند که یکی از استان‌ها، گلستان بوده و کار خوب و دقیق‌تری نسبت به سایر استان‌ها صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در استان مازندران برش فرهنگی از نقشه دی ماه سال گذشته ازسوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به شورای فرهنگ عمومی استان ابلاغ شده که اقدامات را شروع کنند تا امروز هنوز کاری انجام نشد حتی متولی این کار مشخص نشد که لازم است تسریع شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به انتصاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و آرزوی توفیق، اضافه کرد: از تمام ظرفیت‌ها در این راستا باید بهره‌گیری شود و همه را به میدان بیاورند.

خسروپناه اظهار کرد: براساس اولویت‌های موجود در استان ذیل مهندسی فرهنگی البته باتوجه به این تذکر جدی که برای راهبردها پروژه تعریف شود، ملحوظ نظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: سعی می‌کنیم نسبت به اولویت‌ها نسبت به تامین بودجه اقدام کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه همه در بحث فرهنگی باید به میدان بیایند، افزود: چراکه این کار اقدام قرارگاهی است و قرار است وارد فاز عملیاتی فرهنگی شویم.

خسروپناه یادآور شد: در همین اغتشاشات اخیر واقعا می‌دیدیم جوانان فریب خوردند چون برایشان وقت نگذاشتیم؛ چرا که جوانان سوال و دغدغه دارند؛ چرا که برخی از جوانان حتی می‌گفتند آرزو به دل ماندیم پدر و مادر به ما توجه کنند و با صحبت‌ها متحول شدند.

وی بیان کرد: نباید جوانان رها شوند و نیاز به برنامه‌های فرهنگی دارند؛ مساله جنگ شناختی است خیلی باید تدبیر و برنامه‌ریزی کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه امیدواریم برش نقشه مهندسی فرهنگی در استان مازندران تصویب و اجرایی شود، اظهار کرد: بنا داریم تا پایان امسال این مهم در همه استان‌های کسور اجرا شود.

خسروپناه یادآور شد: امیدواریم سند نقشه جامع علمی کشور، نقشه مهندسی فرهنگی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که سه سند مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند، تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه سند فناوری کوانتوم، سند هوش مصنوعی اسناد بسیار مهمی هستند و باید اسناد فرهنگی ما باید تقویت شود، گفت: نظارت بر اجرایی کردن سند از اهداف جدی محسوب می‌شود.

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه این نشست، با گرامیداشت عید غدیر، اظهار کرد: امیدواریم رویکرد جدیدی را در بحث‌های فرهنگی دنبال کنیم.

وی افزود: مهم‌ترین رویکرد ما تدوین سند جامع فرهنگی است که رسالت سنگینی بر دوش ماست تا ذیل تدوین این سند اقدامات لازم را در دستور کار داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: امیدواریم تمام برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات فرهنگی به‌صورت هدفمند و یا یک نقشه واحد در کل استان شاهد عملیاتی شدن مسائل فرهنگی در سطح استان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *