دسته‌ها
آرشیو

نشست خبری مدیرکل بیمه سلامت مازندران در هفته دولت

نشست خبری محمد میرزایی مدیرکل بیمه سلامت مازندران به مناسبت هفته دولت برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

به گزارش فارس، محمد میرزایی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: ۸۰ درصد بیمه شدگان این سازمان به صورت رایگان تحت پوشش هستند و در استان مازندران یک میلیون و ۶۱۰ هزار نفر معادل ۴۶ درصد جمعیت استان تحت پوشش هستند.

وی تصریح کرد: از زمستان سال گذشته ۱۶۷ هزار نفر به جمعیت بیمه‌ای استان اضافه شدند که سال گذشته با برگزاری میز خدمت در حاشیه شهرها نسبت به جذب این افراد اقدام کردیم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران ادامه داد: بحث درمان زوجین نابارور در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت، مازندران در بحث رشد منفی جمعیت رتبه دوم بعد از گیلان را در اختیار دارد در استان مازندران ۱۵۰ هزار زوج نابارور شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: دو مرکز دولتی در استان با حمایت بیمه سلامت فعال بوده که دو مرکز دولتی دیگر در بهشهر و نوشهر فعال می‌شوند، بخش خصوصی قراردادی با بیمه در بحث ناباروری ندارند.

میرزایی اضافه کرد: با بخش خصوصی در این ارتباط رایزنی کردیم که از ۱۶ شهریور با بیمه سلامت در بحث درمان ناباروری قرار داد منعقد کنند.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری در بخش دولتی و ۷۰ درصد تعرفه دولتی بخش خصوصی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

این مسؤول در ارتباط با آزادسازی قیمت دارو و پوشش بیمه سلامت، افزود: این سازمان با اجرای طرح دارو یاری به کمک خدمت گیرندگان آمده است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران، یادآور شد: تا سال گذشته هشت و نیم میلیارد تومان پول دارو پرداخت کردیم با افزایش قیمت دارو در طرح دارویاری ۱۷ میلیارد تومان تاکنون پرداخت کردیم با همه داروخانه‌ها قرارداد منعقد کردیم و برای دارویاری هزار و ۶۴۰ بازدید انجام شده است.

وی کل هزینه درمانی پرداخت شده سال گذشته را هزار و ۲۰۰ میلیارد، اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا ۲ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

میرزایی خاطرنشان کرد: برای درمان اعتیاد هم بیمه سلامت  اعتبارات ویژه اختصاص داده و ماهیانه ۵۰۰ میلیون تومان برای این بخش هزینه می‌کنیم.

وی در ارتباط با نسخه نویسی الکترونیک، بیان کرد: بیش از ۱۵ هزار نسخه الکترونیکی در استان  صادر می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران در ارتباط با اجرای طرح‌های عمرانی در این مجموعه، گفت: ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای واحد احداثی و ۱۲ میلیارد تومان واحد بازسازی اختصاص داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *