دسته‌ها
آرشیو خبری ساری فرهنگی مازندران

همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع مازندران در ساری

همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع استان مازندران باحضور آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه ،فرماندار مرکز استان و مقامات نظامی و انتظامی در سالن سید رسول حسینی ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در همایش آموزش متمرکز زائران حج مازندران در سالن سید رسول حسینی ساری، اظهار کرد: وقتی حجاج معنویت کسب می‌کنند و برمی‌گردند هم دعاها برای مملکت ما مفید و پشتوانه است و هم بهره‌های معنوی زادوتوشه تقوا و معنویت در بازگشت برای تقویت فضای معنویت و فرهنگی ایران اسلامی مفید و موثر است و همه ما در برکات حجی که روزی که شما زائران شده، بهره‌مند می‌شویم.

به گزارش فارس،وی با بیان اینکه زائران هر کشوری، نماینده ملت خودشان محسوب می‌شوند، افزود: حجاج کشور ما نماینده دو مجموعه کشورمان و هم مذهب تشیع هستند که به حساب کشور و مذهب‌مان دیده می‌شود که باید به گونه‌ای رفتار شود که باعث سربلندی و افتخار ما باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: حج بسیار فرصت باارزشی است که باید قدرش را بدانیم که باید حجاج در طول این یک ماه خودشان را به خدا، بزرگ‌ترین عبادت و بزرگ‌ترین تجربه زندگی بسپارند.

محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه حجاج باید با راحتی و دنیا همین جا خداحافظی کنند، خاطرنشان کرد: باید از دنیا فاصله بگیرند و در طول این یک ماه با دنیا قطع رابطه کنند و باید فرائض را اول وقت به جا آورند و عظمت و حضور حجاج در نماز اول وقت بسیار مهم است.

وی با تشکر از مسؤولان حج و دست‌اندرکاران، اظهار کرد: اینکه مسؤولان دغدغه اعمال و زیارت زوار را دارند جای تقدیر دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه پیش خودم ناراحت بودم چرا به زوار دلار می‌دهد،  به جای آن ریال سعودی دهند، اظهار کرد: به جای اینکه دلار دست زوار دهند و آنجا در صرافی‌ها تبدیل به ریال کنند، چه اشکالی دارد دولت به زوار ریال سعودی دهد، ما داریم شعار دلارزدایی می‌دهیم و از این طرف هم دست زوار دلار دهیم با اینکه دلار در آنجا تبدیل به ریال شود درحالی‌که دولت می تواند دلار را به دولت سعودی دهر و از دولت سعودی هم رئال بگیرد و در اختیار زائران قرار دهد.

محمدی‌لائینی با آرزوی سلامتی برای همه حجاج، گفت: زائران از نظر سلامت شخصی و فردی، اخلاق و معنویت باید دغدغه داشته باشید.

وی بیان کرد: باید حجاج مراقب فضای حسن رابطه‌ای که با دولت عربستان می‌شود، باشید؛ چراکه شیاطینی هستند همیشه به دنبال سوءاستفاده هستند تا به این فضا آسیب نزنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: در عرفات مساله برائت و شرکت در اجتماع اداری، سیاسی، عبادی برائت هم جدی گرفته شود برائت از مشرکان، شیاطین و راس شیاطین صهیونیست‌ها و سیاست‌های سلطه‌جو استکباری حتما شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *