دسته‌ها
آرشیو ساری فرهنگی

همایش شیرخوارگان حسینی در مصلای ساری

امروز در مصلای نماز جمعه شهر ساری مرکز مازندران مادران عزادار با در آغوش‌گرفتن نوزادان شیرخواره خود با پوشش‌های سبز و پیشانی‌بندهایی با مضمون یا حضرت علی‌اصغر(ع)، حال و هوای خاصی به این محفل بخشیده بودند و با لالایی و مرثیه خوانی در غم شهیدان کربلا نوحه سرایی کردند.

عکاس(سیدجلال شکوهی) منبع: خزرنما

نقطه عطف این همایش نذرنامه‌ خوانی و نذر کردن مادران برای اینکه فرزندشان را نذر یاری حضرت صاحب‌ الزمان(عج) می‌کنند، بود که مادران با قرائت این نذرنامه شیرخوارگان خود را مفتخر به نذر سربازی ولی عصر (عج) کردند.

این عشق و ارادت به خاندان اهل بیت (ع) و شعله روشن عشق حسین  (ع) همواره در قلوب عاشقان آن حضرت شعله‌ور است و مادران دیار علویان با عشق این بزرگان فرزندان خویش را می پرورند و آماده سربازی در خدمت این دستگاه قرب الهی می کنند.

شور و شعور عاشورایی مادران پاکدامن این دیار که همواره همپای شیرمردان این خطه در میادین و عرصه های مختلف حضوری آگاهانه داشته اند امروز نیز با حضور در یک صحنه دیگر از اجتماع به منصه ظهور رسید.

در همایش شیرخوارگان حسینی، مداحان اهل‌بیت (ع) در مظلومیت سرور و سالارشهیدان و عزای طفل ۶ ماهه این امام مظلوم، مرثیه‌سرایی کردند و مادران نیز با در دست داشتن فرزندان خردسال خود به یاد حضرت علی اصغر (ع) نجوای عاشقانه سر دادند.

یکی از مادرانی که امسال برای نخستین بار با تنها فرزند خویش در این همایش حضور یافته بود، گفت: ما فرزندانمان را با عشق به اهل بیت (ع) و درس های زندگی آنها پرورش خواهیم داد و امیدواریم که آنها بتوانند پیروان راستینی برای مکتب و دین خود باشند.

یکی دیگر از بانوانی که در این همایش حضور داشت به خبرنگار ایرنا افزود: من به همراه نوه‌ام در این آیین حضور یافته‌ام تا افتخار حضور و همراهی در مراسم سوگواری طفل خردسال کربلا را داشته باشم و جوانان هم بیاموزند که این راه وروش صحیح گذشتگان آنها بوده است.

وی گفت: همه ما مادران، فرزندان خود را برای خدمت در راه خدا و ائمه (ع) پرورش می دهیم و به اینکه فرزندانمان از کودکی بر در خانه اهل بیت (ع) بزرگ شوند افتخار می کنیم

یک مادر دیگری که فرزندش را در گهواره نمادین علی اصغر(ع) گذاشته بود اظهار داشت: حضرت علی اصغر (ع) نماد مظلومیت قیام عاشورا و واقعه کربلاست که داغ شهادت آن را هیچ کس نمی تواند تاب بیاورد.

وی گفت: عاشقان خاندان اهل بیت (ع) به خصوص مادران با شرکت در اینگونه همایش‌ها فریاد مظلومیت مولای عاشقان امام حسین (ع) را به صورت عینی به نمایش می‌گذارند و با داغ دیدگان واقعه کربلا همراهی می کنند.

وی افزود: امروز ما با قرائت نذرنامه فرزندانمان را برای ادامه راه شهدای مظلوم کربلا و سربازی در رکاب مولای منتظر حضرت صاحب الزمان (ع) آماده می‌کنیم و به کوری چشم همه دشمنان که به دنبال نابودی اسلام و آرمان‌های ما هستند همچون همیشه به اینکه فرزندانمان در راه خدا و اهل بیت گام بردارند و فدایی این راه باشند می بالیم.

نمایش تعزیه شهادت حضرت علی اصغر(ع)، قرائت نذرنامه و مداحی و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت (ع) از دیگر برنامه‌های این همایش باشکوه و معنوی حسینی بود.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در مازندران با بیان اینکه مراسم شیرخوارگان حسینی ساعت ۹ صبح امروز جمعه ۱۴ مرداد در ۶۰۰ مسجد، مصلا و اماکن مذهبی استان مازندران برگزار شد، اظهار داشت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کرونایی در جایگاه‌های برگزاری مراسم پیش بینی شده بود و بیشتر مراسم‌ها در فضاهای باز یا سرپوشیده دارای سقف‌های بلند برگزار شد.

مراسم شیرخوارگان حسینی همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌شود امسال نیز در هفت هزار و ۵۰۰ نقطه در ۴۵ کشور دنیا برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *