دسته‌ها
آرشیو

نشست خبری عضو انجمن مخترعان ایران در ساری

نشست خبری “عباس احمدی” عضو انجمن مخترعان ایران با موضوع تولید کود کمپوست جدید در ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

احمدی، عضو انجمن مخترعان ایران از تولید کود ترکیبی برای نگهداری آب بین یک تا سه ماه زیر درختان در مناطق نیمه خشک و بیابانی خبر داد و گفت: این کود در تامین آب مورد نیاز درختان تاثیر مهمی دارد.

به گزارش بازار؛ عباس احمدی با اظهار اینکه تولید کود کمپوست در مازندران سخت است، افزود: با روش ابداعی و شیوه به کار رفته توانستیم، مسائل و محدودیت های فراروی تولیدکود کمپوست را از بین بریم.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ با مصوبه شورای تامین استانداری قزوین توانستیم یک هکتار زمین را احیا و مشکل زباله‌تر را حل کنیم ولی قدرت مافیا بیش از قدرت ما و قانون بود.

وی از تولید کودی خبر داد که می‌تواند آب را یک تا سه ماه در ریشه درختان در مناطق بیابانی و نیمه خشک نگهداری می‌کند، افزود: در این کود یک گرم کود شیمیایی نیست و برای درختان کنار خیابان و بیابانی تاثیر به سزایی دارد.

احمدی با عنوان این در تفکیک زباله از مبدا موفق نیستیم، گفت: یکی از دلایل شکست طرح این است که پیمانکاران زباله و کالاهای ضایعاتی را به قیمت خوب از مردم خریداری نمی کنند و آن را با نرخ نازل تری خریداری می کنند.

عضو خانه صنعت و معدن مازندران یادآور شد: همچنین با راهکار ارائه شده، مشکل کمپوست و زباله تر استان های شمالی حل می شود و اگر استانداری حمایت کند مشکل زباله تمامی مناطق شرق استان حل می شود.

وی گفت: در بهشهر بیش از دو هزار هکتار زمین وجود دارد که در صورت واگذاری می توان برای تولید کودهای کمپوست برنامه ریزی کرد.

این مخترع با اظهار اینکه ۸۰۰ تن کامیون کود کمپوست تولید شده در انبارها وجود دارد، خواستار حمایت مسئولان استانداری برای حمایت از این طرح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *