دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

همایش سراسری طلاب و فضلای مازندران در مدرسه علمیه فیضیه قم

همایش سراسری طلاب و فضلای مازندران با حضور آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران ، حسینی پور استاندار و حجت الاسلام شریف تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در اجتماع سه هزار نفری طلاب مازندرانی که در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، با بیان اینکه مازندران به برکت دین اسلام و مکتب تشیع همه مازندران استانی علوی و دینی است، گفت: ما در حوزه سیاست و حکومت از نسل پیغمبر(ص) و به ویژه نسل امام هفتم(ع) متنعم شده‌ایم و برکات فراوانی در مقایس ملی قسمت ما شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مازندران،وی اضافه کرد: حکومت صفویان سادات موسوی بودند و نسب آن‌ها به ابراهیم مجاب و میر محمد عابد فرزند امام هفتم(ع) که در جوار حضرت شاهچراغ(ع) مدفون است می‌رسد، صفویان مذهب شیعه را در ایران رسمی کردند و ما هم به آنان بر می‌گردیم.
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: این انقلاب، نظام و حکومت تحولی عظیم در حوزه سیاست و حکومت رقم زد که این تحول از نسل پیامبر و امام هفتم(ع) به ما رسیده است و اگر بخواهیم از میان ذکور فردی را به عنوان کوثر نام ببریم باید از امام هفتم(ع) نام ببریم و از میان بانوان نیز حضرت زهرا(س) که واژه کوثر هم در مورد ایشان بارها مورد استفاده قرار گرفته است.
وی ادامه داد: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی رزمایش کمک مؤمنانه را در شرایط کرونایی اعلام کردند بسیاری از مردم پای کار آمدند و کمک‌های مردمی برای نیازمندان و آسیب‌دیدگان جمع‌آوری شد و در میان اقشار مختلف طلاب در قالب گروه‌های جهادی اقدامات ویژه‌ای را رقم زدند.
آیت‌الله محمدی لائینی از برگزاری انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه یاد کرد و گفت: با وجود اینکه طلاب مازندرانی حضورشان بیشتر از دیگر شهرها بود اما ما انتظار ویژه‌ای از طلاب مازندران داشتیم.
وی اضافه کرد: شرکت در انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و برپایی این مجمع فرصتی برای طلاب و نمایندگان است و شکر این نعمت حضور گسترده‌تر است و ما باید در اوایل سال آینده هم که یک انتخابات مهم را در پیش داریم شاهد حضور گسترده مردم، طلاب، نخبگان و خواص جامعه در صحنه باشیم.
نماینده ولی فقیه در مازندران، یکی از بهترین حرکت‌های مردم مازندران را حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن دانست و گفت: مردم شهرهای مختلف با جمعیت قابل توجه به میدان آمدند.
وی تصریح کرد: ما سرمایه‌های زیادی داشته و داریم که دین مبین اسلام بزرگ‌ترین سرمایه و مردم نیز بهترین سرمایه هستند چراکه مردم همیشه در صحنه حاضر بوده و دشمنان را متحیر کردند هر چند تلاش دشمنان برای ناامید کردن مردم همچنان ادامه دارد.
آیت‌الله محمدی لائینی طلاب، مردم، اسلام و ولایت را سرمایه‌های مهم ایران دانست و گفت: این سرمایه‌ها کنار یکدیگر قرار گرفتند و معجزه بزرگ انقلاب اسلامی محقق شد که طی هزار و 400 سال قبل این اتفاق بی‌نظیر بوده است و نگهداشت انقلاب اسلامی که خود به یک سرمایه عظیم تبدیل شده است موضوعی بسیار مهم است.
وی با تاکید بر اینکه سرمایه انقلاب اسلامی را نباید به افراد صغیر و ناوارد داد، گفت: سرمایه انقلاب باید به دست افراد بالغ، عاقل و رشید باشد؛ خداوند متعال سرمایه انقلاب را به نسل‌های گذشته نداده و شاید بخاطر این است که در آن‌ها ظرفیت لازم را ندیده است و با این شرایط امروز باید بگوییم که هر چقدر از عمر انقلاب می‌گذرد این سرمایه عظیم‌تر و لیاقت مردم هم بیشتر می‌شود.
ادامه داد: اگر مردم با اغتشاشات همراهی می‌کردند این حرکت خاموش شدنی نبود اما این اغتشاشات نتوانست به نتیجه برسد و به تعبیر سرکردگان اصلی، این اغتشاشات شکست خورده است اما فکر اغتشاشات همچنان وجود دارد و در این شرایط باید کار فرهنگی انجام شود.
محمدی لائینی با تاکید بر اینکه وظیفه طلاب، روحانیت و فضلا بسیار سنگین و جنگ اصلی جنگ فرهنگی است، گفت: بار اصلی جنگ شناختی بر دوش طلاب است و این قشر در مرحله نخست باید حوزه انقلابی را حفظ کند و ارتقا بخشد.
وی از تاکید امام خمینی(ره) بر جلوگیری از جدایی میان دین و سیاست یاد کرد و گفت: همانطور که امام تاکید داشتند، طلاب باید در میان مردم حضور یابند و مبلغ و مدرس شوند تا بتوانند اهداف اسلام را محقق سازند.
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه امروز دشمن به اهمیت تبلیغ چهره به چهره واقف شده است و ما نباید این تبلیغات را فراموش کنیم، گفت: رفتن به منازل اقوام، گفت‌وگو با دوستان و به مسجد رفتن و ارتباط با مردم در کنار استفاده از رسانه‌های عمومی نباید مورد غفلت قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *