مراسم آغاز به کار پویش ” این خانه روشن است ” باحضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مازندران در شرکت توزیع برق مازندران برگزار شد.

به گزارش تسنیم ، رقیه صفری در آیین پویش ” این خانه روشن است” در  شرکت توزیع نیروی برق مازندران با اشاره به اینکه تحریم‌های ظالمانه و ویروس منحوس کرونا در اقتصاد کشور و لایه‌های اجتماعی تاثیر منفی گذاشته است، اظهار داشت: میز خدمت و دولت الکترونیک در راستای مراجعه کمتر مردم به سازمان‌ها را در استان تقویت کردیم.

وی افزود: ارتقا بهره‌وری سازمانی و کاهش مصرف برق از طریق پویش این خانه روشن است دنبال می‌شود و در راستای بهره‌وری سازمانی باید این طرح‌ها حمایت شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه دسترسی مردم به امورات اداری در بستر دولت الکترونیک باید تقویت شود، تصریح کرد: اطلاع رسانی بهنگامی برای موفقیت سریع در تحقق این پویش باید صورت گیرد.

به گزارش ایرنا ، فرامرز سپری نیز در مراسم آغاز به کار پویش ” این خانه روشن است ” ، آمار مشترکانشرکت توزیع برق مازندران را یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

وی با تشریح برنامه ها و اقدامات شرکت توزیع برق مازندران برای روزها و ماه های آینده ، افزود : میانگین مصرف این مشترکان به جز فصل تابستان حدود ۸۰ مگاوات است که طبق طرح برق امید ، مصرف برقشان رایگان خواهد بود.

سپری با اعلام این که میزان برق مصرفی مشترکان در مازندران در پیک مصرف بویژه در تابستان دو تا سه برابر میزان تولید برق استان است ، گفت : با اجرای طرح امید ، وزارت نیرو و شرکت های برق استانی از جمله مازندران به دنبال تغییر الگوی مصرف و تبدیل مشترکان پر مصرف به خوش مصرف و خوش مصرف ها به کم مصرف هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اظهار داشت : با کاهش ۱۰ درصدی میزان مصرف برق توسط مشترکانی که مصرفشان بیش از۴۰۰ مگاوات است ، بار اضافی که از ناحیه تولید و تامین برق استان بویژه در دوره پیک بر شرکت تحمیل می شود ، کاسته خواهد شد.

وی تعداد مشترکان پرمصرف استان را ۳۶ درصد مجموع مشترکان برق استان برآورد کرد.

سپری همچنین از مشترکانی که بین ۸۰ تا حدود ۴۰۰ مگاوات برق در فصولی غیر از تابستان مصرف می کنند به عنوان مشترکان خوش مصرف یاد کرد.

طرح برق امید از اول آبان ماه در استان مازندران همزمان با سراسر کشور اجرایی شد.

اینترنتی شدن ۴۰ خدمت شرکت برق مازندران  

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران همچنین از اینترنتی شدن ارائه ۴۰ خدمت این شرکت به مشترکان در بستر اینترنت و در قالب اپلیکشن ” برق من ”  از ۹  آذر ماه سال جاری خبر داد و گفت که مشترکان می توانند با نصب اپلیکشن برق من این خدمات را دریافت کنند.

وی طرح ” سیم به کابل ” در حدود ۳۰۰ کیلومتر شبکه برق  ، درخواست انشعاب ، خاموشی ، تغییر نام و صورت حساب را از جمله طرح هایی دانست که در بستر اینترنتی به مشترکان داده می شود.

سپری از بدهی ۳.۵ میلیارد ریالی به پیمانکاران و تولیدکنندگان و تحریم به عنوان مهم ترین مشکل پیش روی شرکت برق مازندران یاد کرد.