دسته‌ها
آرشیو ساری

بازدید استاندار از مرکز آموزش فنی و حرفه ای ۲۲ بهمن ساری

استاندارمازندران به مناسبت هفته ملی مهارت و کارآفرینی، به همراه درویشی، مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای استان، شعبانی، رئیس بسیج ادارات، شاهپری، مسئول پیگیری های ویژه مصوبات سفر ریاست جمهوری و برخی از مدیران از کارگاه های مرکز آموزش فنی و حرفه ای 22 بهمن شهرستان ساری بازدید و با دانش آموزان در این مرکز گفتگو کرد.

عکاس(ارسالی) منبع:پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران

سید محمود حسینی پور در حاشیه بازدید از مرکز فنی و حرفه ای 22 بهمن ساری با اشاره به اینکه این مجموعه در استان باید تقویت شود، گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی زیادی در استان داریم که جویای کار هستند ولی باید بسمت توانمندی های مهارتی پیش بروند.

وی افزود: بنده شخصا پیگیر ایجاد واحدهای مشترک در این مجموعه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی خواهم شد تا شاهد فارغ التحصیلان ماهر و توانمند باشیم.

وی ادامه داد: فارغ ‌التحصیلان مجموعه فنی و حرفه ای، کسانی که گواهی دریافت می کنند، نیازمند دریافت تسهیلات برای ایجاد اشتغال هستند و ستاد تسهیل در استان باید به تدوین سازوکار مشخص بین این مجموعه و مدیریت استان اقدام کند‌.

وی گفت: ما به شدت نیازمند این هستیم که آموزش‌های فنی حرفه ای را به بیش از ۲۰ عنوان رشته موجود گسترش دهیم و رشته‌های نوین را وارد مجموعه کنیم تا شاهد افزایش بهره‌وری باشیم.

در ادامه نماینده عالی دولت در استان، در دیدار با مدیریت و کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران با یادآوری این نکته که نوآوری و خلاقیت باید بعنوان راهکارهای تسهیل کننده رفع مشکلات موجود کشور، در صدر برنامه های نظام آموزشی و فنی و حرفه ای استان قرار گیرد، یادآور شد: ارتقا کیفیت آموزش ها از جمله مسائل مهم نظام فنی و حرفه ای استان است که این مجموعه باید متناسب با نیازمندی هایی که در استان مازندران وجود دارد برای تحقق این مهم گام بردارد.

وی در ادامه با بیان این نکته که در توسعه روستاها فنی و حرفه ای نقش مهمی دارد و باید در بخش های استان برای آموزش های لازم، فنی و حرفه ای مستقر شود تا شاهد توسعه این مهم در سراسر استان باشیم، تصریح کرد : اداره کل فنی و حرفه ای مازندران باید به سازمانی قوی، محکم و توانمند تبدیل شود و نظام فنی و حرفه ای استان باید متناسب با اهداف دولت متحول شود.

وی افزود: اولویت اول مازندران کشاورزی است و هدفگذاری کردیم 25 درصد سبد غذایی کشور را تامین کنیم که می بایست حرفه آموزی در میان فارغ التحصیلان کشاورزی گسترش پیدا کند.

حسینی پور گفت: آموزش فنی و حرفه ای نیازمند جهش است و باید علاوه بر برخورداری از کمیت مناسب از کیفیت مناسب برخوردار باشد تا از این طریق بتوان به عمق نیروی انسانی با کیفیت پی برد. حوزه کشاورزی گرایش اصلی مازندران است و سهم بیشتری را درصددیم در توسعه صادرات محصولات کشاورزی داشته باشیم و در اینخصوص لازم است مجموعه فنی و حرفه ای در توانمندسازی بخش های مختلف نقش آفرینی کند.

سید محمود حسینی پور با عنوان اینکه باید رابطه منظمی بین بهره وری و آموزش ایجاد کنیم و دو مولفه سرمایه گذاری و بهره وری در رشد اثرگذار است، اظهار کرد : مقوله آموزش فنی و حرفه ای نقش اول را در بهره وری دارد و توانمندسازی حرفه ها یکی از ماموریت های اصلی اداره کل فنی و حرفه ای است و در زمره نیازهای اساسی امروز ماست. نیازهای روز استان برای توانمندسازی آموزش فنی و حرفه ای یک اولویت اساسی است و اداره کل فنی و حرفه ای همگام با سایر دستگاه ها می بایست نقش تحولی ایفا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *