بازدید مدیرکل آموزش وپرورش و رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی مازندران از هنرستان دانشآموزان استثنایی “حاج احمد علی خلیلی” در ساری؛
مناسبسازی مدارس برای پذیرش دانشآموزان با نیازهای ویژه
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ در این بازدید که صبح امروز انجام شد، تلاش و برنامهریزی برای افزایش حمایتها از مدارس با نیازهای ویژه و همچنین ضرورت مناسبسازی مدارس عادی برای پذیرش دانشآموزان استثنایی مورد تاکید قرار گرفته و رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان از نزدیک با مشکلات مدارس استثنایی آشنا شد.
مدیرکل آموزش وپرورش مازندران در این بازدید با بیان اینکه استان مازندران ۱۱ هزار دانشآموز استثنایی دارد که ۴۰ درصد دختر و ۶۰ درصد پسر هستند، گفت: این میزان دانشآموز در ۹۵ واحد آموزشی تحصیل کرده و ۱۱۰۰ نفر پرسنل مدارس استثنایی استان هستند. از این میزان مدرسه؛ ۱۶ واحد هنرستان است که ۱۲ رشته را برای هنرجویان مدارس استثنایی ارائه میکنند.
علیرضا سعدی پور با بیان اینکه ۳ هزار دانشآموز استثنایی در مدارس با نیازهای ویژه و ۸ هزار دانشآموز استثنایی در مدارس عادی تحت پوشش قرار دارند، افزود: در استان مازندران ۲۰۰ مدرسه عادی تحت عنوان “مدارس پذیرا” داریم که پذیرای دانشآموزان با نیازهای ویژه هستند و ما نیازمند این هستیم که تعداد این مدارس را با مناسبسازی آنها افزایش دهیم.
وی ادامه داد: به نسبت گذشته مدارس بیشتری برای پذیرش دانشآموزان با نیازهای ویژه مناسبسازی شده است اما باید این میزان افزایش یابد. مدرسه باید برای هر شرایطی حتی معلولیت موقت آماده باشد و شرایط مناسبسازی همچون رمپها در طراحیهای جدید ساخت مدارس دیده شود. از این رو از سازمان مدیریت و برنامهریزی توقع حمایتهای ویژه در این زمینه داریم.
مدیرکل آموزش وپرورش مازندران اختلاف اعتبارات ثابت با قیمتهای جدید تجهیزات را بالا دانسته و خاطرنشان کرد: هزینههای درمانی و تجهیزات دانشآموزان با نیازهای ویژه و بیش از ۱۲۰ نوع خدمات توانبخشی بسیار بالا است و باید از همافزایی دیگر دستگاهها کمک گرفته و خانوادههای دانشآموزان استثنایی که دچار مشکلات مالی هستند را دریابیم.
غلامی راد رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان مازندران نیز در این بازدید گفت: دشواری کار در برخی حوزهها باید از نزدیک دیده شود و ما سعی میکنیم نیازهای این بخش را تا جایی که میتوانیم تامین کرده و در جهت حمایت از دانشآموزان با نیازهای ویژه گامهای مهمی برداریم.
اون خانمه چرا ماسک نداره؟