همایش چالش‌ها و راهکارهای توسعه بازار گردشگری ورودی ایران از منظر تورگردانان اروپایی در ساری برگزار شد

ضرورت بررسی راهکارهای افزایش گردشگر به کشور

مدیرعامل شرکت گردشگری رادسفر گفت: سالانه بیش از هزاران نفر گردشگر کشورهای اروپایی وارد ایران می‌شوند، در راه افزایش این تعداد و احتمال سفر مجدد آنها به داخل کشور به دنبال ارائه راهکار هستیم.
به گزارش فارس، همایش چالش‌ها و راهکارهای توسعه بازار گردشگری ورودی ایران از منظر تورگردانان اروپایی در جمع تورگردانان استان و سراسر کشور با هدف آشناسازی بخش گردشگری کشور با روش‌های جذب توریست های اروپایی در سالن همایش اداره ارشاد استان مازندران برگزار شد.
مدیر عامل شرکت گردشگری رادسفر در ابتدای این مراسم اظهار کرد: سالانه بیش از هزاران نفر گردشگر از کشورهای اروپایی وارد ایران می‌شوند، در راه افزایش این تعداد و احتمال سفر مجدد آنها به داخل کشور به دنبال ارائه راهکار هستیم.
دکتر سجاد شالیکار افزود: در بحث منابع انسانی و کیفیت خدمات، دولت با این ساختار فعلی کمکی در این نمیتواند بکند و بیشتر بحث صدور مجوزات مطرح می باشد، ما اگر اصولی کارکنیم رشد می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه در بحث منابع انسانی تنوع داریم، گفت: به این دلیل باید به‌صورت کاربردی آموزش دهیم، همچنین در بحث تورهای ورودی‌ باید با تربیت کادر گردشگری و استفاده از روش‌های جذب و افراد مسلط به زبان‌های خارجه ، میزبانی خوب، مشارکت و رعایت موارد ساده باید قوی عمل کنیم.
این مدیر گفت: توریست‌ها خیلی مسائل را در مورد کشورمان و جاذبه‌ها نمی‌دانند که ما باید معرفی کنیم؛ بسیاری از جاذبه های طبیعی که داریم برای آنها در کنار رسومات و داستان های محلی دارای جذابیت است.
ضرورت ایجاد برنامه‌های جدید برای جذاب‌تر شدن سفر اروپایی‌ها به ایران
الیسا اورسینی مدیر ارشد بازاریابی شرکت HTMS ایتالیا با اشاره به جزئیات مشکلات توریست‌های اروپایی در سفر به ایران، اظهار کرد: ایجاد برنامه‌های جدید برای جذاب‌تر شدن سفر اروپایی‌ها به ایران باید مدنظر فعالان در این بخش باشد.
وی با بیان اینکه یک اروپایی نه تنها بخاطر دیدن جاذبه‌های تاریخی بلکه به‌دلیل آشنا شدن با آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی‌ها است که به ایران سفر می‌کنند خوب است که این فرهنگ گنجانده شود، افزود: آموزش در زبان‌های خاص در کمبود تورها با زبان خاص موثر است، باید برای کم کردن هزینه‌ها، مشکل جاده‌ای و نداشتن سرویس‌های خوب تلاش شود.
این مدیر ارشد بازاریابی ایتالیا گفت: با توجه به نظرات مسافران می‌توان از انواع مدل‌های اقامتی استفاده کرد، برخی از گردشگران دوست دارند بجای استفاده از هتل‌های لاکچری از خانه‌های سنتی یا حتی تجربه زندگی کردن با یک خانواده را تجربه کنند و این موضوع برایشان خاطره انگیز خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: جذب افراد جوان و حضورشان در تورها برای توریست جذاب است و همراهی‌شان در یک خانه و شرکت در فعالیت‌های بومی و محلی برایشان مؤثر خواهد بود.
اورسینی تصریح کرد: در بحث محصول سازی درک لذت درست کردن محصولی چون شیرینی محلی توسط توریست باعث جذب او خواهد شد، ارتباط بین خانواده‌های ایرانی و توریست مهم است و خاطره فراموش نشدنی را برایشان رقم می‌زند مهم نیست که انگلیسی بدانند.
این مدیر بازاریابی اضافه کرد: صنعت گردشگری به حلقه های زنجیری می‌ماند که تمام اجزا و منابع انسانی را در خود جای داده است همه بخش‌ها در جذب توریست باید توجیه شوند.
وی با بیان اینکه آموزش منابع انسانی که در برنامه‌ها قرار ندارد، افزود: یادگیری مهارت و چگونگی به تار برون آن در صنعت خلاقیت است، جذب توریست به واسطه خلق داستان‌ها صورت می‌گیرد لازمه‌اش آموزش است که اول از خود فرد شروع می‌شود.