دسته‌ها
آرشیو فرهنگی

عصر شعر ” سقانفار” در بابل

حوزه هنری مازندران، محفل شعر “سقانفار” را با همکاری شهرداری بابل و اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در بابل برگزار کرد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما


به گزارش روابط عمومی حوزه هنری مازندران، عصر شعر « سقانفار» توسط دفتر آفرینش های ادبی این مرکز و همکاری انجمن شعر بهار نارنج بابل صورت گرفت.
گفتنی است «سعید بیابانکی» ادیب و شاعر سرشناس، مهمان ویژه این رویداد فرهنگی مذهبی بود که در آستانه اربعین حسینی برقرار شد.
همچنین در این برنامه که با عنوان همایش بزرگ عصری با شعر اربعین حسینی صورت گرفت، تنی چند از شاعران مازندرانی به ارائه آخرین آثار خود با موضوع ایام محرم و امام حسین علیه السلام پرداختند.
رییس حوزه هنری مازندران در این رویداد ضمن قدردانی از همکاری انجمن شعر بهارنارنج بابل و شورای اسلامی و شهرداری این شهر و اداره کل تبلیغات اسلامی استان، هدف از برگزاری این محفل را گسترش فرهنگ عاشورایی و گرامیداشت یاد و خاطره اهل بیت علیهم السلام با زبان و بیان هنر شعر عنوان کرد.
مهدی معصومی گرجی افزود: آیین های کهن مازندران، از جمله آداب عزاداری و سوگواری امام حسین (ع) به شکل های مختلف در مازندران سالهای سال برگزار می شود، حال آنکه حوزه هنری مازندران بر اساس برنامه ( چشم انداز) تحول خود در قالب نقشه تحول، سعی در پرداختن به این آیین ها دارد که شعر خوانی آنهم با موضوع مذهبی ( که خود یکی از این آداب مرسوم در مازندران
است) فرصتی برای پرداختن به ابعاد مختلف واقعه عاشورا و تبیین اندیشه امام حسین می باشد.
محمود احمدی، فاطمه معصومی، سید مجید هاشمی، محمد پور مرادی، سیمین علیزاده، میلاد ادریسی، علیرضا دهرویه، مریم اکبرنژاد، محمدزمان شیخ، هاشم ورزی از جمله شاعرانی بودند که در این برنامه به شعرخوانی پرداختند.
همچنین در ورودی سالن برگزاری برنامه سقانفار، آثار تصویرگری «زینب عرب میستانی» با عنوان انسانم آرزوست به نمایش درآمد و در ادامه «محمد رضا ولیپور» نوای اربعینی ( تصنیف) ارمون دل (تولید واحد موسیقی حوزه هنری مازندران) را اجرا کرد و «مجید رزاقی» هنرمند خوشنویس نیز یکی از ابیات مشهور سعید بیابانکی را در طول برنامه به شیوه نقاشی خط ترسیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *