دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران باحضور وزیر کشور

مراسم معارفه “یوسف نوری” استاندار جدید مازندران و “سید محمود حسینی پور” استاندار قدیم با حضور “احمد وحیدی” وزیر کشور در سالن همایش اتاق بازرگانی مازندران -ساری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

یوسف نوری، بیست و پنجمین استاندار مازندران پس از انقلاب است که به این سمت منصوب می شود.

سیدمحمود حسینی‌پور نیز از سوی معاون اول رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب شد.

عزیززاده گرجی؛ سرپرست معاونت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: امروز در شرایطی مراسم تودیع حسینی پور را برگزار می‌کنیم که در جهت رشد و تعالی، مردم داری و ایجاد شرایط برای وحدت و همدلی در جهت رفع موانع و کاستی ها و دور ساختن مسائل از حواشی و رساندن به فهم مشترک برای پیشرفت همه جانبه استان تلاش شده است.

وی از حضور میدانی، تلاش شبانه روزی و سعه صدر و حرکت تحولی استاندار سابق استان برای گره گشایی از مشکلات استان به نمایندگی از تمام خدمتگزاران مازندران قدردانی کرد.

عزیززاده گرجی ادامه داد: استفاده از نیروهای نخبگانی، سفرهای شهرستانی، ارتباط با سایر استان‌ها و دیپلماسی اقتصادی برای ارتباط با کشورهای همجوار، و خدمت مخلصانه برای اعتلای سطح فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی استان از دیگر زحمات آقای حسینی پور در مدت 29 ماه و 17 روز خدمتگزاری بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: مسیر پیشرفت و ترقی استان همچنان با حضور یوسف نوری؛ استاندار جدید مازندران ادامه یابد. 

وزیر کشور در بدو ورود به استان در فرودگاه دشت ناز به خبرنگاران گفت: تغییر سید محمود حسینی پور استاندار مازندران بنا به درخواست خودش بوده و او را در پست دیگری به خدمت می‌گیریم.

یوسف نوری استاندار جدید مازندران با بیان این‌که مازندران از مواهب طبیعی خاصی برخوردار است، گفت: در مورد مازندران انگاره غالبی که وجود دارد این است که طبیعت خاصی دارد. اما از این ظرفیت‌ها باید به خوبی استفاده کرد.

یوسف نوری در آیین تکریم و معارفه استاندار مازندران در ساری افزود: رهبر معظم انقلاب مردم دیار علویان را جور دیگری توصیف کرده‌اند. فرمودند “من این مردم را دوست دارم و به آنان ارادت دارم. “

وی اظهار کرد: لشکر ۲۵ کربلا یکی از افتخارات بزرگ مازندران است. این استان سهم بالایی در دفاع از امنیت کشور دارد. علاوه بر نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس، در دفاع از حرم نیز مازندرانی‌ها حضور پررنگی داشتند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی نیز این استان جایگاه بالایی دارد. تولیدات کشاورزی مازندران نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد.

نوری خاطرنشان کرد: در کوتاه‌مدت و میان‌مدت باید برنامه داشته باشیم. مازندران یکپارچه از گلوگاه تا رامسر باید مورد توجه ما باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: اقتصاد دریاپایه باید در این استان به شکل جدی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گیرد.

نوری ضمن قدردانی از سید محمود حسینی‌پور، استاندار سابق مازندران افزود: تلاش می‌کنم تا برنامه‌های توسعه‌ای استان را دنبال کنیم تا در ادامه مسیر شکوفایی استان گام برداریم.

به گزارش ایرنا، دوم اردیبهشت دوره مدیریت سید محمود حسینی‌پور در کرسی استانداری مازندران با حکم محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برای انتصاب او به عنوان رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور پایان یافت و دوران استانداری‌اش در مازندران پس از ۸۹۷ روز به پایان رسید.

هیئت وزیران در جلسه روز ۲ اردیبهشت یوسف نوری ۶۳ ساله را به عنوان بیست‌وپنجمین استاندار مازندران انتخاب کرد. نوری سال ۱۳۴۰ در ایلام متولد شد و دانش‌آموخته مقطع دکترای تخصصی مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی است. مهم‌ترین عنوان مدیریتی او تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش است که به مدت ۴۹۲ روز از هفتم آذر ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ در کارنامه او ثبت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *