دسته‌ها
آرشیو

نشست خبری رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران

به‌مناسبت هفته جهاد کشاورزی نشست خبری رئیس و سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با اصحاب رسانه در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

عکاس( زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

به گزارش مهر، حسن عنایتی در نشست با خبرنگاران با اشاره به افتتاح ۳۸ پروژه جهاد کشاورزی به صورت همزمان در استان اظهار داشت: برای این طرح‌ها بیش از ۹۷ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

وی افزود: این طرح‌ها در بخش آب وخاک، دام و طیور، صنایع تبدیلی و غیره اجرا و با بهره برداری از آن برای ۱۷۰ نفر شغل ایجاد شده است.

وی گردهمایی علمی با حضور محققان و فارغ التحصیلان، دیدار با خانواده معظم شهیدان، نشست صمیمی با همکااران، برپایی کمیته بنوان از جمله برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: ۱۲ درصد از فعالان بخش کشاورزی زنان روستایی هستند.

عنایتی یادآور شد: ۱۰۱ نمونه بخش کشاورزی در استان وجود دارد که ۱۳ نفر نمونه برتر کشوری هستند و همزمان با هفته جهاد کشاورزی از این نمونه‌ها تجلیل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بااشاره به اهمیت بخش کشاورزی در استان، رعایت الگوی کشت وترویج کشت قراردادی را از جمله طرح‌ها برشمرد و گفت: ۳۷ هزار هکتار قرارداد با کشاورزان برای تولید برنج منعقد شده است.

وی با بیان اینکه کشت قراردادی سویا نیز در استان شروع شده است، افزود: تاکنون ۶۵۰ هکتار از مزارع تحت اجرای این طرح درآمدند.

عنایتی سنددار کردن اراضی کشاورزی را از دیگر رویکردها برشمرد و گفت: تاکنون ۱۳۵ هزار هکتار مزرعه در قالب ۸۵ پلاک در دست تهیه سند است و برای تهیه سند ۳۵۰ هزار هکتار مزرعه در ۱۰ شهرستان نیز قرارداد منعقد شده است و امیدواریم تا پایان شهریور و یا سال این طرح نهایی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ارائه پنج فقره سند مالکیت اراضی کشاورزی برای اولین بار در نکا خبر داد و گفت: رصدخانه کشاورزی برای یکپارچگی اطلاعات و آمار از دیگر رویکردهای جهاد کشاورزی است.

وی برنامه ریزی برای صادرات محصولات کشاورزی را امری مهم خواند و گفت: در حال حاضر ۱,۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل زنجیره ارزش در استان مصوب شد و متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی شدند.

عنایتی صنایع تبدیلی و تکمیلی را از جمله ظرفیت‌های استان بیان کرد و گفت: زنجیره ما در صنعت طیور کامل است ولی در حوزه باغی باید این ظرفیت تکمیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *