نشست خبری “سرهنگ نصرالله بیگلری” رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران

عکاس (هدا کاشی پور) خزرنما -پایگاه اختصاصی گزارش تصویری مازندران

 

 سرهنگ نصرالله بیگلری در گفت و گو با خبرنگاران گفت که ۱۱هزار دستگاه از وسایل نقلیه توقیفی موتورسیکلت و ۲ هزار دستگاه هم خودرو است که پلیس برای آزاد کردن آنها بوروکراسی های اداری را کاهش داده است.

به گزارش ایرنا ، وی یکی از اقدام تسهیل گرانه برای آزاد کردن وسایل نقلیه توقیفی داخل پارکینگ های پلیس را کاهش هزینه پارکینگ و محاسبه آن بر مبنای نرخ سال ۹۴ اعلام کرد و گفت : ترخیص وسائط نقلیه فاقد بیمه نامه و همچنین تحویل آن به مالکلان فاقد گواهینامه از دیگر تسهیلاتی است که برای آزاد کردن وسایل نقلیه توقیفی اعمال می شود.

سرهنگ بیگلری پرداخت نکردن مفاصا حساب و عوارض مربوط به شهرداری و اعمال نکردن افزایش دو برابری جرایم معوقه رانندگی را هم از دیگر تسهیلات در نظر گرفته شده برای مالکان وسایل نقلیه توقیفی برشمرد.

وی گفت : شهروندانی که وسایل نقلیه اشان توقیف و به پارکینگ پلیس انتقال یافته ، می توانند با استفاده از فرصت تسهیل گری ایجاد شده به ۴۶ دفتر پلیس به اضافه ۱۰ در سطح استان مازندران مراجعه و نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

سرهنگ بیگلری افزود : در سه ماهه نخست امسال ۲ هزار دستگاه موتورسیکلت و ۳۰۰ دستگاه خودرو که در پارکینگ‌های پلیس در توقیف بودند ، با بهره‌مندی از تسهیلات ایجاد شده ، ترخیص شدند.

افزایش ۳۰ درصدی تصادفات جرحی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران همچنین در این کنفرانس خبری از کاهش سه درصدی تصادفات منجر به فوت در استان طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد ولی گفت که حوادث رانندگی جرحی در این مدت ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی آمار تصادفات جرحی در سه ماهه سال جاری را یکهزار و ۳۴ فقره اعلام کرد و افزود : در این مدت ۳۷ فقره تصادف منجر به فوت هم داشتم که آمار قربانیان آن با کاهش پنج درصدی نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته ، ۳۷ نفر بود.

سرهنگ بیگلری بیشترین تصادفات رانندگی جرحی و منجر به فوت درون شهری در مازندران را مربوط به شهرستان های آمل، بابل، قائمشهر، ساری، بهشهر، تنکابن و نور با ۷۰ درصد کل اینگونه سوانح اعلام کرد و توضیح داد : سرعت زیاد خودروها در جاده‌های دورن و بین شهری باعث شده است که در ۴۲ درصد تصادفات صورت گرفته، راننده و سرنشین یا در سر صحنه و یا حین انتقال به بیمارستان فوت می‌کنند.

وی افزود : با بررسی‌های صورت گرفته، ۳۸ درصد تصادفات منجر به فوت در جاده‌های مازندران مربوط به عابران پیاده است که البته سرعت زیاد خودروها نیز در وقواع این حوادث ناگوار نقش بسزایی دارد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران سهم بالای عابران پیاده در مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی را با توجه به وجود ۲۹۷ دستگاه پل عابر پیاده در جاده‌های استان غیرقابل قبول توصیف کرد و خواستار استاندارسازی این پل‌ها شد.

وی گفت : با توجه به برقی نبودن بیشتر پل‌ها، ۹۵ درصد آنها بلا استفاده هستند و همین امر نیز باعث تردد عابران از عرض جاده و بروز تصادفات جرحی و منجر به فوت برای آنان می‌شود.