دسته‌ها
آرشیو گردشگری

 نوغانداری و پرورش کرم ابریشم در روستاهای بابل

مازندران یکی از استان های بسیار مناسب برای نوغانداری و پرورش پیله کرم ابریشم است و جالب اینکه این محصول علاوه بر تولید نخ ابریشم در حوزه آرایشی بهداشتی نیز کاربرد دارد. زنان روستایی معتقدند که اگر جهاد کشاورزی حمایت های لازم را انجام دهد اکثر زنان سرپرست خانوار توان فعالیت در این حرفه را دارند و از این معبر می توانند درآمد خوبی داشته باشند.

عکاس(نگین نصیرایی) منبع: خبرگزاری ایسنا

بخش بندپی شرقی و بابلکنار شهرستان بابل پتانسیل خوبی از نظر پرورش کرم ابریشم را دارا است .

در سال های گذشته زنان بسیاری به فعالیت در این شغل پرداخته و کسب روزی می کردند. با اینکه این شغل مدت هاست که مورد توجه نیست اما افرادی که این شغل را انتخاب می کنند، معتقند که پرورش کرم ابریشم و تولید پیله می تواند برای زنان خانه دار به علت نوع خاص این حرفه، درآمدزایی قابل قبولی داشته باشد.

زنان روستایی معتقدند که اگر جهاد کشاورزی حمایت های لازم را انجام دهد اکثر زنان سرپرست خانوار توان فعالیت در این حرفه را دارند و از این معبر می توانند درآمد خوبی داشته باشند.

پیله ها پس از جمع آوری، تمیز می شوند و باید به سرعت برای فروش آماده باشند زیرا ممکن است پیله ها فاسد شوند. برای اینکه پیله های درشت تری تولید شود کرم ابریشم باید روزانه سه مرتبه تغذیه کند. برگ درخت توت تنها غذای مورد علاقه کرم ابریشم است. رنگ کرم ابریشم هنگام بستن پیله به زرد متمایل می شود.

ناگفته نماند، پارچه هایی که از نخ ابریشم حاصل از پیله ها تولید می شوند در بازار قیمت بسیار زیادی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *