دسته‌ها
آرشیو فرهنگی

استقبال مردم گلوگاه از کاروان شهدای خانطومان

کاروان‌های شهدای مدافع حرم ایران زمین شامل ۵ شهید مدافع حرم، این روزها مهمان امام رضا(ع) در مشهد مقدس بودند و مردم گلوگاه در بدو ورود این کاروان به مازندران میزبان پنج شهید مدافع حرم «رحیم کابلی»، «عبدالله اسکندری»، «محمدامین کریمیان»، «مصطفی تاش موسی» و «عباس آسمیه» بود .

عکاس(دریافتی) منبع:خزرنما

به گزارش فارس ، مازندران محرم امسال را طور دیگری تجربه می کند،اینبار همراه و همگام با شهدای کربلایی شده ایم که برای دفاع از عقیله بنی هاشم راهی سوریه شدند و بعد از ۶ سال گمنامی در اوج خوشنامی در روزهایی که متعلق به خاندان رسول الله و عاشورای حسینی است؛بازگشتند تا تلنگری برای دلها و جانمان باشند.

کاروان‌های شهدای مدافع حرم ایران زمین شامل ۵ شهید مدافع حرم، این روزها مهمان امام رضا(ع) در مشهد مقدس بودند و استان مازندران از امروز میزبان پنج شهید مدافع حرم «رحیم کابلی»، «عبدالله اسکندری»، «محمدامین کریمیان»، «مصطفی تاش موسی» و «عباس آسمیه» است .

کاروان این شهدای محرمی عصر امروز سه‌شنبه ۱۱ مرداد از طریق مسیر زمینی از سمت شرق استان ، وارد مازندران شده و مردم‌گلوگاه مراسم وداع با شهدا را برگزار کردند و بار دیگر عطر شهادت در این شهرستان پیچید.

اگر چه دوران ۸ سال دفاع مقدس در کشور ما صحنه حماسه و نقش‌آفرینی بزرگ مردانی است که برای دفاع از میهن و ناموس خود به مقابله با دشمنان و منافقان پرداختند، اما اکنون بعد از سالها عبور از جنگ ۸ ساله و دفاع مقدس در دفاع دیگری برای دفاع از حرم و حریم هستند مردان مردی که غیرتشان اجازه نداد، بی بی زینب و رقیه را تنها بگذارند و راهی سوریه شدند تا از عقیله بنی هاشم دفاع کنند.

اگر چه دفاع مقدس در سرزمین‌ ما پس از ۸ سال به پایان رسید اما بودند شهدایی که در دفاع از حرم و حریم رفتند و بازنگشتند و این روزها حضورشان طوطیان چشمان مان است .

امروز مردان و زنان گلوگاهی با غیرت پای ارزشها و آرمان‌های خود ایستادند و برای ۵ شهید مدافع حرم جانانه ایستادند و از آنان استقبال کردند.

مروم گلوگاه از روستای مهدیرجه تا گلوگاه با علم های علم کرده، با حسین یا حسین‌گفتن شان و با عود و عنبر و گلاب از جگرگوشه هایشان استقبال کردند و آنان را تا میدان ۲۲ بهمن گلوگاه بدرقه و با آنان وداع کردند.

و حالا مازندران چند روزی است که یک بار دیگر قدمگاه شهدایی شده است که برای دفاع از اهل بیت(ع)جانانه و با انتخاب خود برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) و حفاظت از وطن و ناموس خود دل به میدان زدند و امروز گلوگاه، شهر شهید پرور ایران در شرق مازندران بار دیگر میزبان پیکر پاک شهدای تازه تفحص سوریه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *