دسته‌ها
آرشیو ساری

افتتاح خط پروازی تاکسی هوایی مازندران در فرودگاه ساری

همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خط پروازی تاکسی هوایی مازندران با حضور مسئولین استانی در فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری افتتاح شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

سعدالله وطن خواه در حاشیه آیین افتتاح خط پروازی تاکسی هوایی مازندران در فرودگاه شهدای ساری در جمع خبرنگاران افزود: یک هواپیما و یک بالگرد برای راه‌اندازی تاکسی هوایی در مازندران، در نظر گرفته شده است.

وطن خواه ادامه داد: هواپیمای در نظر گرفته شده یک هواپیمای ۱۱ نفره است که به تازگی وارد کشور شده و به دلیل زمان‌ بر شدن انجام کارهای قانونی و اداری، این هواپیما به مراسم رونمایی در ۲۲ بهمن نرسید اما اکنون این خط پرواز با یک هواپیمای ۶ نفره، افتتاح شد.

وی تصریح کرد: بالگردی هم که برای این منظور به استان تحویل داده شده، جدا از ظرفیت ۵ نفره کادر پروازی، دارای ۱۵ صندلی وی‌آی‌پی ویژه مسافران است.

مدیرکل فرودگاه های استان مازندران گفت: البته این بالگرد سوای قابلیت تاکسی هوایی دارای قابلیت‌های چندگانه‌ دیگری نیز است که از جمله می‌توان با توجه به وجود درب در عقب بالگرد، برای رشته‌های متنوع چتربازی، استفاده در مهار آتش با توجه به دارا بودن سبد آب و همچنین در بخش امداد و نجات و اورژانس هوایی مورد استفاده قرار گیرد.

وطن خواه گفت: مسیر پروازی این خط هوایی در زمان حاضر برای حد فاصل فرودگاه ساری، فرودگاه نوشهر و فرودگاه رامسر است که بنا داریم در آینده برای خط پروازی مازندران به گلستان و مازندران به گیلان نیز مورد استفاده قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *