دسته‌ها
آرشیو ساری گردشگری

افتتاح نخستین جشنواره کئی پلا در بوستان ولایت ساری

نخستین جشنواره «کئی پلا» و متعلقات آن باهدف حفظ آیین و سنت‌های بومی طی مراسمی با حضور اعضا شورای اسلامی شهر، مدیران شهرداری، هنرمندان و شهروندان ساروی در بوستان ولایت ساری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، نخستین جشنواره «کئی پلا» که ویژه غذای سنتی است با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مرکز استان باهدف حفظ آیین و سنت‌های بومی ظهر امروز سه‌شنبه طی مراسمی با حضور اعضا شورای اسلامی شهر، مدیران شهرداری، هنرمندان و شهروندان ساروی در بوستان ولایت برگزار شد.

علیرضا حمیدی، معاون خدمات شهری شهرداری ساری در آیین افتتاحیه این جشنواره گفت: (کئی پلا) غذای سنتی مردم مازندران است و از دیر باز در این استان تعریف شده و جزء غذای بومی و محلی مازندرانی ها به شمار می رود .

وی به ثبت “کئی پلا”  به عنوان میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی یاد کرد و یادآور شد: ساری پیش از این، میزبان نخستین جشنواره بهار نارنج نیز بوده که توسط شهرداری مرکز استان به اجرا درآمد.

معاون خدمات شهری شهرداری ساری هدف از برگزاری اینگونه جشنواره ها را احیای فرهنگ بومی و ایجاد نشاط اجتماعی دانست و گفت: امیدآفرینی در جامعه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

حمیدی افزود: با توجه به اینکه طبخ غذاهای متنوع با کدو شاید برای نسل امروز ناآشنا باشد، این جشنواره باعث می شود نسل امروز درک نماید که مازندران دارای فرهنگ غنی از غذاهای بومی و اصیل است.

در این جشنواره ۲۲ نوع غذای سنتی با استفاده از کدو که هرکدام هنر و اصالت مازندرانی‌ها را نشان می‌دهد ۱۸ و ۱۹ آبان ماه در بوستان ولایت برگزار است. علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۲ الی ۲۱ از این غرفه‌ها بازدید کنند.

برپایی ایستگاه نقاشی کودک، اجرای موسیقی محلی و بازی‌های بومی برگزاری مسابقات و سرگرمی‌ها ازجمله برنامه‌هایی است که هم‌زمان با این جشنواره برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *