دسته‌ها
آرشیو

تجلیل نماینده مردم ساری و میاندورود از فعالان رسانه ای

همزمان با هفته خبرنگار “علی بابایی کارنامی” نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با حضور “جوادی” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از فعالین عرصه رسانه تجلیل کرد.

عکاس( زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم مردمی بوده و مدیران پای کار و میدانی دارد، برخی‌ها به استاندار مازندران نقد دارند اما انصافا دغدغه‌های خاصی دارد و پیگیر حل مشکلات مردم و اقشار خاص جامعه است.

حرف آنلاین:علی بابایی کارنامی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به آسیب‌های شغل خبرنگاری در جامعه و خانواده، اظهار کرد: در حال حاضر در کشور قوانین مستحکمی برای دفاع از حقوق خبرنگاران نداریم، اگر امروز صدای خبرنگار به‌عنوان صدای افکار عمومی برای جامعه در حوزه‌های محتلف بلند می‌شود این صدا صدایی از جنس مردم و سراسر صداقت است.

وی افزود: من که در گذشته یک شورای روستا به‌عنوان وکیل مردم انتخاب شدم، برخی راحت طلبی‌ها را که می‌بینم، نگران میشم و با صداقت مسائل را مطرح می‌کنم، در کنار آن در نظام جمهوری اسلامی اتفاقات مثبتی رقم خورد، دیگر خبری از کدخداها نیست، امام راحل و شهدای استان برای ما الگو هستند، بنده نقدهای اصحاب رسانه را در دوران دو دولتی که تجربه کردم انصافا به‌جا بود، ما از این انتقادات استفاده خواهیم کرد و در آینده نزدیک از ظرفیت خبرنگاران برای حضور در مجلس استفاده خواهیم کرد.

بابایی کارنامی عنوان کرد: در دولت‌های قبل مدیران در میدان نبودند، توازنی بین پرداخت حقوق و دستمزد نبود، بدترین دوران مجلس مجلسی است که آغاز کارش مصادف با تغییر تحول دو دولت یعنی دولت اول و دولت آخر یک گفتمان باشد، به تعبیر مقام معظم رهبری نمایندگان مجلس دو وظیفه دارند، اول تبیین و تسهیل قوانین و دوم نظارت، طبق عملکرد حوزه نظارتی مجلس بهتر از بقیه بخش‌ها عمل می‌کند‌، مجلس ۱۷۶ نماینده دارد و مهم ارائه کار کمی است.

دولت سیزدهم میدانی است

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در دولت سیزدهم تقریبا میدانی است، عنوان کرد: در این دولت بازدید از همه روستاها و رفع مشکلات مردم برای بار چندم انجام شد، این دولت در میدان بوده و پای دردودل مردم می‌نشیند.

این مسئول گفت: بنده تا حالا ۱۰۸ بار به روش‌های مختلف تذکر و مداخله فنی در عملکرد مجلس شورای اسلامی داشتم، خدا را شاکرم که تجربه بیشتری را کسب می‌کنم.

وی همچنین اعلام کرد: سرانه درآمد در کل ایران ۵۹ میلیون تومان است، در مازندران ۴۷ میلیون تومان است باوجود اینکه مازندران استان برخورداری است و ظرفیت‌های زیادی دارد در این بخش می‌لنگد، استان ما عقب افتادگی ندارد.

حمایت استاندار مازندران از جامعه معلولان

بابایی کارنامی با بیان اینکه دولتمردان و مدیران در حال تلاش هستند اما همیشه نقدهایی وجود دارد، گفت: ما به این دولت رای دادیم، مدیران پای کار هستند استاندار مازندران انصافا دغدغه‌های خاصی دارد ولی برخی‌ها به ایشان نقد داشتند، در جلسه با تشکلات سیاسی پای نقدها نشستم، دردودل‌های انجمن معلولان را هم شنیدم مشکلاتشان را به سمع و نظر استاندار مازندران رساندم و او گفت اینها معلول نیستند معلولیت محدودیت نیست ظرفیت است این‌ها ظرفیت بالایی دارند و پیگیر مشکلشان شد‌.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، اذعان داشت: کار یک نماینده مجلس ارتباط است، مازندران باید به یک فضای گفت‌وگومحور مردم پایه تبدیل شود، به فرموده مقام معظم رهبری نمایندگان در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند اما نگفتند دولت از ظرفیت نمایندگان استفاده نکند، همه باهمیم، ما به این مملکت بدهکاریم، بنده برای نمایندگان ادوار گذشته احترام قائل هستم و از تجربیاتشان استفاده می‌کنم.

نقد منصفانه را می‌پذیریم

این نماینده ادامه داد: ما نقد را می‌پذیریم حتی به توهین‌ها پاسخ نمی‌دهیم، چرا که زمانی برای پرداختن به این مسائل نداریم، شبانه روز درگیر کار هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۳ بامداد با یک کارگر شهرداری در بخش جمع آوری زباله صحبت میکردم از عدم دریافت حقوق گلایه داشت، گفت: فردای آن روز نزد شهردار رفته و گلایه را انتقال دادم این وظیفه یک نماینده مردمی است.

بابایی کارنامی اتمام آزادراه تهران_شمال را مطالبه جدی از دولت سیزدهم عنوان کرد و اظهار داشت: همه میدانیم این پروژه نیاز به منابع مالی دارد ۱۸ هزار میلیارد تومان معادل چند سال بودجه ملی استان است، پروژه چهاربانده کردن جاده تاکام ساری را آغاز کردیم توقع داریم تا ۲۲ بهمن جاری افتتاح شود، توقع داریم پروژه پل تا پل شهر داخل ساری راهبرد منطقه ترافیکی شهر ماست، اگر مسئولان اهمیت این پروژه‌ها را می‌دانستند قطعا تاکنون تکمیل میشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل در حوزه تثبیت اشتغال خرد و کلان در استان، عنوان کرد: مطالبه ما ایجاد صنایع بزرگ و مادر در مازندران است، اینکه پروژه‌هایی همچون پتروشیمی عقلانی است یا خیر ما نمیدانیم دولت‌ها باید تصمیم بگیرند ما نیاز داریم که رشد اقتصادی استان به تراز نرمال کشوری برسد.

وی همچنین اذعان داشت: در بحث بیمه‌ها خبرنگاران، بحث بیمه رسانه‌های مکتوب فعال است اما مجازی خیر، تشخیص این ماجرا با وزارت ارشاد است، ما هم پیگیر آن هستیم که مازندران به‌عنوان استان پایلوت کشور پیگیر بحث بیمه اصحاب رسانه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *