دسته‌ها
آرشیو

تماشای کشتی «حسن یزدانی» در روستای لپوصحرای جویبار 

همزمان با برگزاری مسابقه فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی قهرمانی جهان و رقابت حساس بین حسن یزدانی و تیلور آمریکایی، صدها نفر از کشتی دوستان در اطراف خانه پدری یزدانی، واقع در روستای لپوصحرای جویبار حضور یافتند و شور و حال متفاوتی در این روستا رقم زدند.

عکاسان(هدا کاشی پور) فارس و (احسان فضلی) ایرنا

همزمان با برگزاری مسابقه فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی قهرمانی جهان و رقابت حساس بین حسن یزدانی و تیلور آمریکایی، صدها نفر از کشتی دوستان در اطراف خانه پدری یزدانی، واقع در روستای لپوصحرای جویبار حضور یافتند و شور و حال متفاوتی در این روستا رقم زدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بوی اسپند بر سر هر کوچه و خیابان شهر جویبار از چند ساعت مانده به برگزاری مسابقه فینال حسن یزدانی برابر دیوید تیلور در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان پیچید و بعد از کسب مدال نقره از سوی این قهرمان نام آور، صدها تن از دوستداران کشتی در منزل پدری یزدانی با والدین وی دلجویی کردند.

مشتاقان کشتی هرچند که دوست داشتند که یزدانی از پس تیلور برآید و برای دومین سال پیاپی این کشتی گیر نام آشنای آمریکایی را شکست دهد اما این بار شرایط به گونه دیگه‌ای رقم خورد و این دلاور جویباری نتوانست از پس تیلور برآید.

حضور مسافران از استان های مختلف و همچنین پخش زنده حضور آنان در منزل پدری یزدانی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از جلوه های ویژه پخش فینال کشتی در لپو صحرا بود.

آنان با پای پیاده و حرکت کاروان خودروها خود را به لپو صحرا رساندند و مردم غیور جویبار با وجود شکست یزدانی با سردادن شعارهای «پهلوان خداقوت و دست مریزاد»، «یزدانی باغیرت» مراتب سپاس خود را نسبت به افتخار آفرینی پهلوان یزدانی در ادوار گذشته ابراز داشتند.

پخش سرودهای حماسی و آیینی جلوه های ویژه مراسم حضور مردم جویبار پس از نائب قهرمانی یزدانی در خیابان های جویبار بود.

همچنین مسئولان ارشد استان از جمله روح الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران هم خود را به منزل پدری حسن یزدانی رساندند و با حضور پرشور اقشار مردم به تماشای کشتی یزدانی نشستند.

حسن یزدانی قهرمان المپیک و جهان و اسطوره کشتی جویبار دومین فینالیست ایران در کشتی آزاد بود و وی در مبارزه مرحله نیمه‌نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم پیکارهای قهرمانی جهان با پیروزی مقتدرانه برابر حریف اسلواکی به فینال راه یافت. حریف یزدانی در فینال «دیوید تیلور» آمریکایی بود و وی در دیداری حساس برابر این قهرمان نام آشنای کشتی جهان شکست خورد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی به برتری دست یافت. وی در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر سباستین جزیرزانسکی از لهستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

یزدانی در این مرحله بوریس ماکویف دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی را در کمتر از ۲ دقیقه با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و به فینال راه یافت.

حسن یزدانی سه حریف قبلی خود را با امتیاز عالی و بدون دادن حتی یک امتیاز شکست داد.

تیلور و یزدانی برای پنجمین مرتبه به مصاف رفتند. یزدانی سال گذشته و در فینال پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان در نروژ موفق شد برای نخستین مرتبه تیلور را شکست دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *