دسته‌ها
آرشیو

مراسم تودیع و معارفه فرماندار عباس آباد با حضور استاندار 

مراسم تکریم و معارفه فرماندار شهرستان عباس آباد با حضور استاندار و برخی مدیران استانی در جلسه شورای اداری این شهرستان برگزار شد. ‎

عکاس(دریافتی) منبع: پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران

طی حکمی از سوی سیدمحمود حسینی پور، مقام عالی دولت در استان، جواد اصلانی به عنوان سرپرست فرمانداری عباس آباد منصوب شد .

به گزارش ایرنا، سیدمحمود حسینی پور نوری در مراسم تودیع و معارفه سرپرست فرمانداری جدید شهرستان عباس آباد افزود : امروز انتخاب مدیران در راستای رویکرد دولت سیزدهم که مهم ترین گفتمان و ماموریتش برقراری عدالت، برخورد با تبعیض  فساد و نابرابری است  برپایه این گفتمان است و در این استان به تناسب ظرفیت ها ، توانمندی ها و زیرساخت ها در هر منطقه ای برگزیده می شوند در حالی که چنین نگاهی در ادوار گذشته نبود.

وی با بیان  اینکه در ارائه خدمات به مردم دنباله روی هیچ جریان سیاسی نیستیم، اظهارداشت : همانطوری که طبق نظرسنجی ها در انتخاب مدیران نظر مردم برای ما خیلی مهم است برکناری آن ها در صورت نارضایتی مردم از اهمیت بسزایی برخوردار است و هیچ مسوولی تصور نکند در سه تا چهار سال در این جایگاه باقی بماند، اینگونه نیست.

نماینده عالی دولت در مازندران یکی از علت های توسعه نیافتگی در برخی از نقاط استان را اختلافات میان مسوولان ادارات مطرح کرد و ادامه داد : فرمانداران به عنوان بالاترین مسوولان نهادهای اجرایی باید در هر شهرستانی دراین حوزه ورود کنند و جلوی دامنه این اختلافات را بگیرند و آنان به عنوان مرجع حل اختلافات محسوب می شوند.

حسینی پور تاکید کرد : امروز پرونده این اختلافات باید در این دولت بسته شود و هیچ جایگاهی ندارد و مدیری در این استان موفق است که بتواند ثروت مردم را افزایش دهد و هنر او این است که نگذارد تا حتی یک معتاد در حوزه مدیریتی اش زندگی کند چرا که وجود یک معتاد به مثابه یک بمب هسته ای عمل می کند و کانون و شیرازه خانواده ها را برهم می زند و متلاشی می کند. 

استاندار مازندران با بیان آنکه اگر کم کاری و ضعفی در روند توسعه استان وجود دارد مربوط به مردم نیست بلکه مسوولان است ، گفت : این مردم با همه مشکلات ، تحریم های ظالمانه و محدودیت های اقتصادی ، بار مضاعف فشارهای اقتصادی را تحمل و در تمامی صحنه های پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هزینه کرده اند، پس تمام هم و غم مسوولان در این برهه از زمان خدمات صادقانه به مردم است. 

حسینی پور به فرمانداران استان توصیه و تاکید کرد : برای موفقیت در حوزه مدیریتی به طور حتم از ظرفیت صاحبان علم و اندیشه و نخبگان بهره بگیرند و با بهره گیری از این ظرفیت ها بسته های حمایتی تهیه کنند چرا که در آینده نمایشگاه بین المللی که قرار است در استان برپا شود تولیدات این شهرستان ها در رویداد به نمایش گذاشته خواهد شد. 

وی به عملکرد دولت جهادی و عدالت محور سیزدهم اشاره و خاطرنشان کرد : این دولت زمانی که خزانه داری دولت گذشته را تحویل گرفت متاسفانه شرایط به گونه ای بود که در پرداخت حقوق یک ماهه کارکنان دولت دچار مشکل شده بود اما با برنامه ریزی درست، مدیریت هدفمند و عدالت محور وضعیت به گونه ای است که در پرداخت حقوق کارکنان دولت تا یکسال دیگر هم ذخیره دارد. 

نماینده عالی دولت در مازندران در باره خسارت های ناشی از شیوع ویروس کرونا تصریح کرد : این ویروس منحوس و خانمان برانداز علاوه بر تلفات جانی و خسارت های مالی ، مردم را زمین گیر کرده بود به طوری که روزانه دستکم ۸۰۰ تا هزار نفر کشته داشت اما این دولت پس از عهده دار شدن مسوولیت اجرایی کشور طی دو ماه زمان نبرد که واکسن ویروس کرونا را وارد کرد و امروز به فضل الهی و تلاش مدیران ارشد دولت سیزدهم و زیرمجموعه این ویروس کاملا فروکش کرده و روال زندگی مردم به حالت عادی برگشته است .

وی در خصوص آزاد سازی ارز ترجیحی یارانه ها گفت : حدود ۱۰ درصد از سهم کل مردم  ارز ترجیحی یارانه آرد را دریافت می کردند اما دولت با اجرای این طرح یک جراحی اقتصادی که مسوولان ادوار گذشته جرات چنین کاری را نداشتند و سرنوشت حدود ۴۰ درصد یارانه آرد مشخص نبود و این دولت با این طرح را اجرا کرد و اگرچه در ماه های نخست اجرای این طرح مردم قدری آسیب دیدند اما امروز در توزیع یارانه آرد عدالت کامل حاکم شده است.    

استاندار مازندران در ادامه با اظهار آنکه استقرار پایانه گل و گیاه شمال کشور در عباس آباد را به عنوان یکی از ویژگی های منحصربفر این شهرستان توصیف کرد و گفت : اگرچه این پایانه هنوز مراحل ساخت آن به سرانجام نرسیده است اما به عنوان یکی از ظرفیت های این منطقه به شمار می آید و فرماندار باید پیگیری علت به سرانجام رسیدن این طرح ملی باشد.

حسینی پور هم مرز بودن عباس آباد با کلاردشت را از دیگر ویژگی های این منطقه برشمرد و تاکید کرد : باید جاده ارتباطی عباس آباد- کلاردشت به طول حدود ۳۵ کیلومتر تقویت شود چرا که این مسیر ارتباطی حلقه اتصال کریدور کوهستان به جلگه است و به همین خاطر خط پروازی مسقط- شیراز- نوشهر در فرودگاه نوشهر راه اندازی شده است.

وی نداشتن کمربندی و نارضایتی مردم از ترافیک بغرنج را به عنوان یکی از ضعف زیرساخت های شهرستان عباس آباد برشمرد و تاکید کرد که باید هرچه زودتر موانع و گره های کور بر سر راه این طرح نیمه تمام چندین ساله در این شهرستان برطرف شود.  

در این آیین جواد اصلانی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری عباس آباد معرفی و از خدمات حدود ۱۰ ماهه مسلم قبادیان سرپرست پیشین این نهاد قدردانی شد.

شهرستان عباس آباد با برخورداری از ۴۳ روستا ، سه نقطه شهری و نیز دستکم ۵۰ هزار نفر جمعیت در غرب مازندران قرار دارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *