دسته‌ها
آرشیو

جلسه شورای اداری بهزیستی مازندران باحضور استاندار

جلسه شورای اداری بهزیستی مازندران با حضور دکتر سید محمود حسینی پور استاندار مازندران ، دکتر روح الله سلگی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار ، دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران ، معاونین و روسای ادارات بهزیستی مازندران بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع : خزرنما

مدیرکل بهزیستی مازندران؛
مردمی سازی ، شفاف سازی و توانمندسازی رویکرد اصلی سازمان بهزیستی است
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ دکتر فریبا بریمانی ، مدیرکل بهزیستی مازندران در این جلسه سازمان بهزیستی را مولود انقلاب اسلامی دانست و گفت : ۵۲ وظیفه بر عهده ی سازمان بهزیستی گذاشته شده است که رسیدگی به امور کودکان بی سرپرست و فاقد سرپرست موثر ، زنان سرپرست خانوار، مسوولیت سلامت اجتماعی ، امور سالمندان، افراد دارای معلولیت ، کودکان کار و خیابان، زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب، کاهش طلاق، مشاوره، اشتغال و مسکن، آموزش های پیش از ازدواج و … بخشی از آن می باشد.

وی بهزیستی را سازمانی پویا ، تحول گرا و برنامه محور برشمرد و افزود : هدف سازمان بهزیستی استفاده از ظرفیت های دستگاه ها و خیرین برای پیشبرد اهداف بهزیستی و کمک به جامعه هدف است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه مردمی سازی ، شفاف سازی و توانمندسازی رویکرد اصلی سازمان بهزیستی می باشد، ادامه داد : توانمندسازی یکی از اولویت های سازمان بهزیستی می باشد که در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

دکتر بریمانی اشتغالزایی جامعه هدف را یکی از روش های توانمندسازی برشمرد و گفت : یکی از اهداف بهزیستی مازندران در سال جاری تسهیلگری در ایجاد 4841 شغل می باشد که امید است با همکاری کارگروه اشتغال استانداری و بانک های عامل ، اقدامات خوبی در جهت اشتغالزایی جامعه هدف صورت گیرد.‌

مدیرکل بهزیستی با بیان اینکه در سال گذشته 1101 واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی واگذار شده است ، ادامه داد: تعهد بهزیستی مازندران در سال جاری واگذاری 1000 واحد مسکونی به جامعه هدف می باشد که امید است با همکاری خیرین این امر محقق شود.

دکتر بریمانی با بیان اینکه مناسب سازی فضای شهری تنها مختص افراد دارای معلولیت نیست ، گفت : تردد آسان ، بدون خطر و مناسب سازی اماکن و فضاهای شهری حق هر شهروند ایرانی دارای معلولیت است بنابراین همه دستگاه ها باید در این راستا تلاش کنند.

استاندار مازندران در جلسه شورای اداری بهزیستی مطرح کرد؛
نگاه به جامعه هدف بهزیستی باید با سایر افراد جامعه یکسان باشد

دکتر سید محمود حسینی پور ، استاندار مازندران ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی ، گفت : سازمان بهزیستی به مظلوم ترین ، مومن ترین و محجوب ترین انسان ها خدمت ارائه می کند و کار کردن در بهزیستی یک کار عاشقانه و دلی است و با هیچ محاسبات دنیایی قابل قیاس نیست.
وی با بیان اینکه کارکنان سازمان بهزیستی و مراکز تحت پوشش آن با خداوند معامله کرده اند ، افزود : در بازدید امروز مشاهده کردم که پرستاران و کارکنان مرکز با چه عشقی از افراد دارای معلولیت که خانواده قادر به نگهداری آنان نیستند مراقبت می کنند .
دکتر حسینی پور ادامه داد : کار کردن در بهزیستی با سایر ادارات متفاوت است و به کارکنان این سازمان تبریک می گویم که این شغل را انتخاب کردید و جهادگرانه تلاش می کنید.
استاندار مازندران با تاکید بر اینکه نگاه به جامعه هدف بهزیستی باید با سایر افراد جامعه یکسان باشد، گفت : محرومیت شغلی ، اجتماعی و علمی برای جامعه هدف بهزیستی نباید وجود داشته باشد و همه آنان باید بتوانند از امکانات استان بهره مند شوند.
وی سیاست دولت را مردمی سازی دانست و افزود : بهزیستی یکی از دستگاه هایی است که باید به سیاست مردمی سازی امور توجه ویژه ای کند زیرا اگر نتواند مردم را در ماموریت های خود در سازمان بهزیستی سهیم کند نمی تواند خدمات شایسته به مددجویان ارائه کند.
دکتر حسینی پور با تاکید بر اینکه دستگاه ها باید در اجرای سیاست های بهزیستی فعال تر عمل کنند ، ادامه داد: همه دستگاه ها موظف هستند در راستای پیشبرد اهداف بهزیستی و ارائه خدمات به جامعه هدف تلاش کنند.
استاندار مازندران بر مناسب سازی اماکن و فضاهای شهری تاکید کرد و گفت: دستگاه های مختلف به ویژه سازمان نظام مهندسی باید در ساخت و سازها به مسئله مناسب سازی توجه کنند.
وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها ملزم به اجرای مناسب سازی فضای شهری هستند ، افزود:  مناسب سازی اماکن و فضاهایی که برای تردد افراد دارای معلولیت ضروری هستند تا پایان سال باید انجام شود و مابقی نیز در برنامه دوساله باید تحقق پیدا کند تا استان مازندران به عنوان استان پیشرو در این زمینه معرفی گردد.
دکتر حسینی پور با بیان اینکه نرخ پیری جمعیت مازندران با سرعت در حال افزایش است ، ادامه داد: جمعیت سالمندی در استان از میانگین کشوری بالاتر است بنابراین باید برنامه ریزی اساسی در جهت افزایش جمعیت صورت گیرد که سازمان بهزیستی به عنوان متولی این امر باید کارهای پژوهشی انجام دهد و از ظرفیت همه دستگاه ها به ویژه دانشگاه ها در این حوزه استفاده کند.
استاندار مازندران یکی از آسیب های بزرگ اجتماعی را مسئله طلاق دانست و گفت: آمار طلاق در استان قابل قبول نیست بنابراین باید کار جهادی در این زمینه صورت گیرد و امید است با اقدامات اساسی شاهد کاهش طلاق در استان باشیم.
وی با بیان اینکه  سازمان بهزیستی 52 وظیفه را برعهده دارد ، افزود : فعالیت های سازمان بهزیستی در حوزه کنترل و کاهش آسیب می باشد که با توجه به نیروهای مومن و وفادار به ارزش های انقلاب اسلامی امید است با بکارگیری همه ظرفیت ها این تهدیدها به فرصت تبدیل شوند.
دکتر حسینی پور بر استفاده از ظرفیت خیرین تاکید کرد و ادامه داد : باید خدمات بهزیستی و مراکز تحت پوشش از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شود تا خیرین نسبت به ظرفیت های بهزیستی آگاهی پیدا کنند و بر اساس آن در جهت رفع مشکلات جامعه هدف گام بردارند.
استاندار مازندران با بیان اینکه خدمات به جامعه هدف بهزیستی باید به صورت شبانه روزی و جهادی ارائه شود ، گفت : باید بسیج عمومی با بکارگیری قشرهای مختلف جامعه تشکیل شود تا با حضور در مناطق محروم استان، خدمات ویژه ای را به گروه های هدف ارائه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *