دسته‌ها
آرشیو

شورای اداری مازندران باحضور رئیس سازمان ملی بهره‌وری

جلسه شورای اداری مازندران باحضور رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در استانداری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنماخزرنما

میر سامان پیشوایی در جلسه شورای اداری مازندران با بیان این که، بهره‌وری مطالبه رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور است، افزود: آنان برای تحقق این امر با تاکید به این موضوع در یکسال گذشته به آن پرداختند.

به گزارش ایرنا،وی خاطر نشان کرد: برای تحقق رشد اقتصادی مبتنی بر سرمایه گذاری‌های ارزی با توجه به تحریم‌های اقتصادی نمی‌توانیم چندان به آن دل ببندیم و در این وادی بهره‌وری تنها راه کوتاه و تاثیرگذار برای تحقق این امر است.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با بیان این که، هدف از اجرای طرح بهره‌وری رشد اقتصادی مبتنی بر دانش، تدبیر و علم است، گفت: برای تحقق این امر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان باجدیت در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

پیشوایی با اشاره به تشکیل ساختار استانی کمیته بهره‌وری در نقاط مختلف کشور، ادامه داد: در کنار استانداری مازندران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نهادهای علمی ضلع سوم کمیته استانی بهره‌وری خواهند بود.

وی اضافه کرد: در مازندران دانشگاه نوشیروانی به عنوان ضلع علمی در کمیته بهره‌وری مازندران معرفی شده اما این انتخاب به معنای ایده پردازی دیگر مراکز علمی و دانشگاهی در استان نیست و تمامی نخبگان برای تحقق این امر باید به میدان بیایند.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران تصریح کرد: کارگاه‌های آموزشی برای حُسن اجرای برنامه بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی استان اکنون در حال برگزاری است که به طور حتم با توانمندسازی کارشناسان و مدیران مسیر رشد اقتصادی در مازندران شتاب خواهد گرفت.

پیشوایی با بیان این که، دستگاه‌های اجرایی مواظب تزریق و جذب نیروی انسانی در بدنه خود باشند، گفت: دولت از نظر ساختار نیروی انسانی به لحاظ حجم بزرگ و از حیث عملکرد روند خوبی ندارد که باید با اجرای طرح‌های بهره وری برای رفع این چالش بکوشیم.

سیدمحمود حسینی‌پور در نیز در این نشست گفت: ادامه دادن راه شهدا و اجرای وصیت نامه آنان فلسفه اصلی دولت سیزدهم است و مسئولان امر برای تحقق این ام تلاش خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهدای ما جوانان نخبه‌ای بودند که در راه حق و حقانیت قدم گذاشتند و با وصیت نامه های ارزنده خود مسیر رشد و توسعه کشور را به ما آموزش دادند.

استاندار مازندران با بیان این که در یکسال گذشته مدیران دستگاه‌های اجرایی استان دستاوردهای خوبی داشتند، تصریح کرد: این تلاش‌ها مورد توجه مسئولان ارشد کشور و معاون اول رئیس جمهور قرار گرفت و طرح های افتتاحی هفته دولت مازندران در صدر خبرهای کشور قرار گرفت.

حسینی پور با اشاره به اینکه روند بهره وری در مازندران در حال افزایش است اما سرعت آن قابل قبول نیست، ادامه داد: هیچ مدیری اکنون به سرعت کنونی بهره‌وری در استان اعتقاد ندارد که باید سرعت این امر در این دیار افزایش یابد.

وی تصریح کرد: مسئولان ارشد نظام هم در ارتباط با بهره‌وری در کشور نگران هستند و این امر مورد توجه آن است و در این وادی باید همگان برای رشد و ارتقای جایگاه بهره وری در سازمان ها بکوشیم.

استاندار مازندران اضافه کرد: در بعضی موارد با باند بازی و رانت برخی افراد در برخی ادارات دولتی در سال های گذشته استخدام شدند که این امر علاوه بر چاق کردن ساختار اداری دولت باعث شده تا ادارات بخش قابل توجهی از درآمدهای خود را صرف پرداخت حقوق کنند.

حسینی پور ادامه داد: مازندران در اجرای طرح بهره‌وری به عنوان استان آزمایشی انتخاب شده که به طور حتم با توجه به این امر، مسیر توسعه اقتصادی استان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: اگر می‌خواهیم که جایگاه ارزنده استانی خود در بحث تولید محصولات کشاورزی را حفظ کنیم باید به بهره وری توجه کنیم و با تسریع در روند اخذ مجوزهای سرمایه گذاری به طور حتم روند توسعه استان افزایش خواهد یافت.

امید محبی در نیز نشست شورای اداری استان مازندران در سالن جلسات استانداری گفت: باوجود مدیریت هزینه‌ها باید بهترین خدمات به مردم در ادارات ارایه شود و با استفاده بهینه و هدفمند از منابع موجود به سمت توسعه زیرساخت‌های اداری استان گام برداریم.

وی خاطر نشان کرد: اراده نظام اداری مازندران اجرای دقیق بهره‌وری در تمامی دستگاه‌های دولتی استان است و استانداری مازندران با جدیت برای تحقق این امر تلاش خواهد کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران ادامه داد: تحقق رشد اقتصادی در استان مستلزم اجرای طرح بهره‌وری در قالب مختلف است که به طور حتم دستگاه‌های اجرایی به عنوان پیشانی اصلی اجرا برای تحقق این امر تلاش خواهند کرد.

محبی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین اقدامات مسوولان ارشد استان در هفته گرامیداشت دولت در مازندران افزود: مازندران تنها استان کشور بود که معاون اولین رئیس جمهور در این هفته به آن سفر کرد و در مجموع سه اعضای کابینه دولت در این ایام برای افتتاح و بازدید از طرح‌های عمرانی و زیرساختی به دیار علویان ماموریت کاری داشتند.

وی تصریح کرد: ۹۳۵ طرح با اعتبار چهار هزار و ۶۷۳ میلیارد تومان به صورت همزمان و باحضور معاون اول رئیس جمهور در استان در هفته دولت به بهره‌برداری رسید و شخص استاندار هم در این ایام با حضور در ۱۳ شهرستان با حضور میدانی علاوه بر بهره‌برداری طرح‌ها دغدغه و مشکلات اقشار مردم را با جدیت مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران با بیان این که، در هفته دولت امسال معاونان استاندار مازندران هم به ۱۶ شهرستان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی هم به مناطق محروم و کمتر برخوردار استان باهدف گره گشایی از مشکلات مردم سفر کردند، گفت: در مجموع در این هفته ۱۸ طرح عمرانی مازندران توسط شخص استاندار به بهره برداری رسید.

محبی تصریح کرد: تشکیل میزخدمت روستایی و حضور مدیران در آیین نماز جمعه و سخنرانی در پیش از خطبه‌های این آیین عبادی و سیاسی  با محوریت جهاد تبیین در هفته دولت امسال برگزار شد.

وی، برگزاری ۱۶ رویداد فرهنگی با حضور استاندار مازندران در آیین گرامیداشت هفته دولت را بی‌سابقه توصیف کرد و گفت: همچنین در این ایام ۳۳ مشوق حمایتی و خدماتی به مردم از سوی دستگاه‌های اجرایی استان و شهرداری ها ارایه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *