دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

جلسه شورای اداری مازندران با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

جلسه شورای اداری استان مازندران و افتتاح طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار شهر های نکا، بابلسر و ساری باحضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

 عیسی زارع پور شامگاه در جلسه شورای اداری استان مازندران پس از افتتاح فیبرنوری منازل و کسب و کار سه شهر بابل، بابلسر و نکا افزود: امروز با توسعه زیر ساخت های ارتباطی، افزایش کیفیت تصاویر ماهواره‌ای را نیز شاهد هستیم.

وی با اظهار این که مردم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را با سرعت بالای اینترنت می شناسند، بیان داشت: دولت سیزدهم در مدت ۲ سال اخیر ۱۵۰ کیلومتری فیبر نوری زیر دریا و ارتباطات فضایی را عملیاتی کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به طرح شبکه ملی اطلاعات به عنوان مهمترین ماموریت این وزارتخانه که خواسته جدی رهبر معظم انقلاب، است، اشاره و بیان کرد: در ۱۲ سال گذشته شبکه ملی اطلاعات مورد بی مهری قرار گرفته است ولی اکنون در کمتر از سه سال زیر ساخت های این طرح از ۲۰ درصد به بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی شبکه ملی اطلاعات را شبکه ای با سرعت و امن در گستره جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و ادامه داد: زیر ساخت ارتباطی و اطلاعاتی، خدمات مثل موتور جستجو و شبکه های اجتماعی از مهمترین بخش های شبکه ملی اطلاعات است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شکل گیری قرارگاه شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: همه منابع برای شبکه ملی اطلاعات در نظر گرفته شده است.

زارع پور با تاکید بر این نکته که زیر ساخت شبکه ارتباطی کشور باید گسترش بیابد، ادامه داد: اکنون کشور ایران در رتبه‌ ۱۵۴ به لحاظ توسعه در ارتباطات سیار و ثابت دنیا قرار دارد و این بی توجهی ها از سوی همه دولت ها بوده است، اما از ۲سال گذشته طرح فیبر نوری به عنوان مهمترین زیر ساخت ارتباطی به خوبی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه ارتباطات در ۲۴ استان کشور وضعیت خوبی ندارد، گفت: در همه لایه برای نو سازی شبکه ارتباطی سیار و ثابت کشور شروع شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ذکر این نکته که این دولت آینده ارتباطی کشور را با بی توجهی فدا نخواهد کرد، گفت: مردم در این دولت طعم شیرین سرعت اینترنت نزدیک به گیگابایت بر ثانیه را خواهند چشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *