دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران

جلسه هیأت امنای مرکز فرهنگی و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران که با حضور «سید محمود حسینی پور» استاندار مازندران، سردار «عبدالله ملکی» مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در امور استان‌های شمالی، مدیران دستگاه‌های اجرایی، پیشکسوتان، اصحاب رسانه و حضور وبیناری فرمانداران و فرماندهان سپاه نواحی در سالن شهید رجایی استانداری مازندران برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

سید محمود حسینی پور در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ،تجمع انسانی در راهپیمایی صلح و مودت آمیز اربعین حسینی را معجزه انسانی توصیف کرد و افزود: اثر عظمت این راهپیمایی آرام از بمب های هسته ای و اتمی کشتار جمعی بیشتر است.

به گزارش ایرنا، استاندار مازندران ادامه داد: این راهپیمایی اربعین حسینی کاخ دشمنان و از همه مهمتر رژیم کودک کش صهیونیستی را به لرزه و به وحشت انداخت .

حسینی پور بایکوت رسانه ای راهپیمایی اربعین حسینی از سوی معاندان را نشانه ترس و وحشت آنان به عظمت این وحدت و انسجام دانست.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که رسانه هایی که تجمع ۲۰ نفره را چنان بوق و کرنا می کنند ، ادامه داد: همین رسانه ها که علیه آزاد نبودن زنان ما هجمه می کنند ،حضور آنان را در کنار مردان که به راحتی و آزادانه ۷۰ کیلومتر را در شرایط آب و هوای متفاوت انجام می دهند، نمی بینند.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران نهضت عاشورا ابا عبدالله الحسین را احیا کرده است.

وی با بیان این که دفاع مقدس فریاد حق طلبی را جهانی کرده است، گفت امروز ندای حق طلبی که در جهان راه افتاده است به برکت دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار مازندران ادامه داد:فرهنگ مقاومت ،عمق راهبردی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با طرح این سوال که چرا رسانه‌های دنیا از راهپیمایی اربعین حسینی و حضور آزادانه زنان و مردان سکوت می کنند، گفت: بدانید آنان از حماسه حضور میلیونی اربعین به تمام معنا وحشت و هراس دارند.

وی تصریح کرد: اگر امروز امنیت داریم و کشورهای منطقه احساس امنیت می کنند ، به برکت ارزش های دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به این که امروز کشورهای حوزه شرق نیز به برکت انقلاب اسلامی ایران احساس امنیت مقابل استکبار جهانی می کنند، گفت: امروز ایران اسلامی با برتری در رتبه های علمی پزشکی ، مهندسی و فناوری نوین دنیا نیز اقتدارگرایی می کند.

استاندار مازندران دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران را نماد انسانیت ،ولایت پذیری ، مقاومت و وحدت دانست و بیان داشت: این که برخی ها حرف زدن از دفاع مقدس را مایه خجالت می دانند بدانند ،دفاع مقدس ملاک شجاعت ، مقاومت ملت و ایثارگری ها در جمهوری اسلامی ایران است.

وی با توضیح این که ناهنجاری امروز جامعه به این دلیل است که برخی از غرب زدگان داخلی ما فرمان انقلاب را کچ کردند، گفت: شما ی از عوامل غرب زده داخلی و خارجی تحریف و تضعیف دفاع مقدس را همواره در دست برنامه داشته و دارند ، به طوری که انواع مطلب علیه ارزش های دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران می زنند.

استان مازندران با بیان این که نماد های دفاع مقدس مازندران را باید بیش از پیش برجسته کنیم ، گفت: متاسفانه نمادهایی که عمق ارزش های دفاع مقدس مازندران را نشان بدهد، کم داریم .

حسینی پور تصریح کرد: نماد سازی از دفاع مقدس بهترین روش علیه تهاجم فرهنگی است، صدا و سیمای جمهوری اسلامی در مازندران به درستی یادواره شهدا را پوشش می دهد.

نماینده عالی دولت در مازندران با ذکر این نکته که بعضی از شهرداری ها تحت تأثیر هجمه فرهنگی غربی ها قرار دارند، گفت : این که گفته می شود نماد دفاع مقدس سبب کم رنگ شدن گردشگران می شود، اظهارات مغرضانه و کج فهمی است.
استاندار مازندران ادامه داد: لشگر ۲۵ کربلا مازندران کابوسی برای رژیم بعثی بوده است، این نماد دفاع مقدس مازندران باید برجسته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خواستار ورود جدی مدیران دستگاه‌های اجرایی به خصوص شهرداری ها برای اتمام ساخت پارک موزه دفاع مقدس استان در ساری شد و گفت: این که پس از حدود ۱۴ سال از آغاز ساخت پارک موزه دفاع مقدس استان فقط ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشیم، درخور شأن مردم به خصوص خانواده شهدا نیست.

سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی با بیان این که با پیگیری های متعدد بخش « تانک فارم » هفت تپه و فاو به عنوان ۲مرکز مهم موزه دفاع مقدس مازندران به مرحله پایانی رسیده است، ادامه داد: در بخش محتوایی پارک موزه دفاع مقدس نیز پیشرفت ۵۰ درصدی وجود دارد.

وی از اتمام ۴۸ یادمان شهدای گمنام تا پایان سال‌جاری در مازندران خبر داد و اظهارداشت: مازندران در برگزاری یادواره شهدا رتبه نخست کشور را دارد.

ساخت پارک موزه دفاع مقدس مازندران در مساحتی حدود ۶۰ هکتار در حاشیه رودخانه تجن ساری در قالب ۲۴ طرح و در سه فاز از سال ۸۶ آغاز شد.یکی از مشخصات این پارک موزه احداث ساختمان‌های” تانک فارم ” است که با الگوگیری از مخازن نفتی در شهر فاو با کاربری فرهنگی طراحی شده است.احداث مسجد فاطمه الزهرا (س)، یادمان فاو با بنای یکهزارمترمربع در ضلع غربی، از دیگر ویژگی‌های این پارک است.

دهکده یادمان هفت تپه هم با شبیه سازی اردوگاه هفت تپه در این محل طراحی و اجرایی شده که شامل سنگرهای بتنی، چادر، ایستگاه صلواتی، میدان، تپه ماهورها، المان‌ها و تندیس شهداست.

عقب افتادگی مازندران در ساماندهی گلزار شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران نیز نسبت به عقب افتادگی استان در ساماندهی گلزار شهدا ابراز تأسف کرد و گفت :با توجه به برگزاری کنگره شهدای استان ، ساماندهی گلزار شهدا قبل از برگزاری کنگره را باید جدی بگیریم.

سعید کهنسال شمار گلزارهای شهدای این استان را یکهزار و ۵۸۷ گلزار در قالب ۱۰ هزار و ۲۲۷ مزار اعلام کرد و افزود: ساماندهی یکهزار و ۲۹ گلزار شامل ۶ هزار و ۷۱۰ مزار با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۶ درصدی در دست اقدام است.

وی اظهار داشت: همچنین ساماندهی ۹۶ گلزار شهدای استان در قالب ۸۵۶ مزار، با ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است.

مازندران ۱۰هزار و ۴۰۰شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

در این مراسم «حسینی پور» استاندار مازندران با اهدای لوح سپاس از مجاهدت‌های سردار «عبدالله ملکی» در دوره خدمت در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تقدیر کرد و وی را به عنوان مشاور ارشد استاندار مازندران در امور دفاع مقدس استان مازندران معرفی کرد.

سردار ملکی به تازگی حکم مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در امور استان‌های شمالی را از سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دریافت کرده است.

همچنین اعضای دائمی هیأت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران توسط سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مشخص شدند و حکم مسئولیت‌شان توسط استاندار مازندران اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *