دسته‌ها
آرشیو

جلسه کمیته بانوان ستاد هفته دفاع مقدس مازندران

جلسه کمیته بانوان ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس مازندران در سالن جهاد کشاوری مازندران برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

«سمیه قاسمی طوسی» ضمن تشریح برنامه‌های کمیته بانوان ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، به برگزاری اولین جلسه کمیته بانوان دفاع مقدس در سال جاری اشاره کرد و گفت: در این جلسه وظایف تک‌تک نمایندگان بانوان در شهرستان‌ها تشریح شد و تقسیم کار بین آنان صورت گرفت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: با توجه به تقارن سالگرد هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی، کمیته بانوان ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان برنامه‌های متنوعی را در سراسر دیار علویان طراحی و در دست اجرا دارد.

وی به شاخصه‌های دولت خدمت‌گزار از جمله انقلابی‌گری، مردمی‌بودن، ‌فسادستیزی و… اشاره کرد و افزود: گستره این فعالیت‌های دولت سیزدهم را باید در حوزه زنان و خانواده نیز شاهد باشیم.

قاسمی طوسی با اشاره به این‌که لازم است محور فعالیت‌های هفته دفاع مقدس امسال، اربعین حسینی باشد، گفت: تکریم والدین و همسران شهدا و دیدار با این خانواده‌های معظّم، یکی از برنامه‌های شاخص کمیته بانوان ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

وی ازبرگزاری ویژه برنامه تجلیل از خانواده‌های شهدای شاخص کشوری به میزبانی استان مازندران با حضور «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خبر داد و یادآور شد: همچنین بانوان دستگاه‌های اجرایی برای مناطق محروم، کم‌برخوردار و روستایی خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند.

قاسمی طوسی به نقش بانوان در پشتیبانی از جبهه‌های نبرد در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نقش زنان در تهییج روحیه زرمندگان برای حضور در جبهه برای حفظ کیان ایران اسلامی تحت فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) باید در راستای خدمت‌رسانی صادقانه و ملموس برای مردم در این برهه از زمان تبلور پیدا کند.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای بازخوانی و تبیین نقش‌آفرینی زنان رزمنده و ایثارگر، مادران و همسران و دختران شهدا و جانبازان و آزادگان سرافراز ایران اسلامی است، بیان کرد: در دوران دفاع مقدس و سال های پس از پیروزی دفاع مقدس زنان، سهم و نقش خود را ادا کردند و امروز وظیفه همه ما این است که به‌درستی صبر، استقامت و رشادت‌های زنان و مادران این مرز و بوم را برای نسل نو معرفی و تبیین کنیم.

قاسمی طوسی همچنین به ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی که مورد توجه ویژه رهبری و دولت سیزدهم است اشاره کرد و افزود: با تبیین نقش‌آفرینی زنان و دختران در زمان جنگ تحمیلی برای بانوان و دختران امروز می‌توانیم مشکلاتی ازقبیل نرخ بالای طلاق و نرخ پایین فرزندآوری را نیز تدبیر کنیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران برلزوم تولید محتوا برای فضای مجازی با محوریت نقش بانوان در دوران دفاع مقدس تاکید و خاطرنشان کرد: بی‌شک فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با توجه به اقبال عمومی که همراه دارند ظرفیت مناسبی برای انتقال دستاورد‌ها و تجربیات دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود که باید به نحو صحیح از آن بهره گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *