دسته‌ها
آرشیو

سفر دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مازندران

سفر یکروزه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مازندران به پایان رسید

عکاس( زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، آرزو ولیپور طی گفت‌وگویی اظهار کرد: مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به همراه معاون اداری مالی، مدیرکل امور کتابخانه ها و مدیر بازرسی در سفر استانی وارد استان مازندران شدند.

وی بیان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران، دیدار با استاندار مازندران و بازدید از کتابخانه عمومی از جمله برنامه‌های دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این سفر یک روزه بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران تصریح کرد: دیدار با کتابداران استان، دیدار با خانواده شهید رادمهر و دیدار با آیت الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری  و بازدید از پروژه های نیمه کاره از دیگر برنامه‌های دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به استان مازندران بود.

گسترش فضای انقلاب اسلامی در کتابخانه‌های عمومی کشور

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفر استانی خود به مازندران، با آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار و گفتگو کرد.

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که به منظور رسیدگی به وضعیت کتابخانه‌های مازندران به این استان سفر کرده، با همراهی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران، با آیتالله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار و گفتگو کرد.

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این دیدار گفت: توفیق داشتم از ابتدای جوانی در حوزه فرهنگ کار کنم و شروع فعالیت هایم در مرکز اسناد انقلاب اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه های عمومی بعد از مسجد و مدرسه، گسترده ترین شبکه فرهنگی در کشور محسوب می شود، تصریح کرد: نهاد کتابخانه ها با 7 هزار و 500 پرسنل، 2 هزار و 800 مرکز را مستقیم و هزار مرکز را مشارکتی اداره می کند.

رمضانی با اعلام اینکه در کتابخانه های عمومی پیگیر گسترش فضای انقلاب اسلامی و حوزه های دینی هستیم، افزود: در حال حاضر خدمات متنوع و متعددی در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور ارائه می‌شود.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این دیدار با تشکر و قدردانی از تلاش ها و پیگیری های مدیرکل و همکاران کتابخانه های عمومی استان، گفت: کتاب در کتابخانه‌ها فراوان است اما باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مسئله کتابخوانی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

وی با اعلام اینکه بسیاری از آسیب ها با حمایت از مسئله کتابخوانی محفوظ می‌ماند، تصریح کرد: فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه نهادینه شود.

محمدی لائینی نقش کتابخانه‌ها و کتاب در فرهنگ‌سازی جامعه و تحقق شعار سال را نقشی مهم و اساسی بیان کرد.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران نیز در این دیدار با قدردانی از توجه و حمایت های نماینده ولی فقیه در مازندران به حوزه کتاب، کتابخوانی و بخش های ترویجی، گفت: نماینده ولی فقیه در مازندران خودشان یک کتابخوان و یک کتاب شناس هستند.

وی افزود: لازم است از همه ابزار و روشها برای تبیین لزوم و اهمیت مطالعه برای آحاد جامعه به ویژه ائمه جمعه استان استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *