دسته‌ها
آرشیو

ششمین سفر شهرستانی استاندار مازندران به تنکابن

«سید محمود حسینی پور» استاندار مازندران به همراه معاونان و مدیران استانی جهت بازدید و حل مشکلات مردم به شهرستان تنکابن سفر کرد.

عکاس(احسان فضلی اصانلو) منبع: خبرگزاری ایرنا مازندران

 بازدید از روستای شانه تراش، مرکز مطالعات ماهیان سردآبی و شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی، نشست با فعالان اقتصادی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و شرکت در جلسه شورای اداری استان از مهمترین برنامه های این سفر یکروزه بود.

۳۳ مصوبه؛ رهاورد ششمین سفر شهرستانی استاندار مازندران به تنکابن

ششمین سفر شهرستانی استاندار مازندران با حضور ۶۵ مدیر استانی به شهرستان تنکابن واقع در غرب مازندران برگزار شد که ۳۳ مصوبه داشت و به گفته مسوولان در جمعبندی نهایی این رقم به ۵۰ مصوبه خواهد رسید، اقدام جهادی که شهروندان را برای حل مشکلات منطقه امیدوارتر کرده است. ‎

سفر استاندار  مازندران به تنکابن صبح روز یکشنبه با آیین غبارروبی گلزار شهدا آغاز شد و پس از آن ۶۵ مدیر استانی به روستاها اعزام شدند که تاکنون این اقدام جهادی در شهرستان تنکابن بی سابقه بوده است.

بازدید از روستای شانه تراش، مرکز مطالعات ماهیان سردآبی، شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی، نشست با اقشار مختلف مردم و فعالان اقتصادی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و در نهایت برگزاری جلسه شورای اداری استان از برنامه های سفر سید محمود حسینی پور به این شهرستان بود.

برگزاری میز خدمت طی این روز  در ادارات شهرستان تنکابن برای پاسخگویی به مردم از جمله برنامه های مهم این سفرهای شهرستانی بود.

کارشناسان معتقدند سفرهای شهرستانی مسوولان موجب همراهی و قوت قلب مسوولان و مردم شده و در پیشرفت امور هر منطقه سهم موثری دارد، حضور در نقاط محروم توام با نظارت میدانی بر کارها و همدلی با مردم توفیق بزرگی است و باید این خدمت رسانی به مردم باید اطلاع رسانی شود چرا که موجب تقویت امید مردم و دلبستگی روزافزون به انقلاب می شود.

نکته مهم این که سفر به مرکز استان جهت حضور در ادارات کل برای رفع موانع و مشکلات کاری، همیشه برای مردم غرب مازندران سخت و دشوار بود و آنها همیشه از این موضوع گلایه داشتند اما در دولت مردمی آیت الله رییسی شرایط تغییر کرد و اکنون تمامی مدیران کل ادارات به غرب مازندران سفر می کنند تا با حضور در ادارات شهرستان مشکلات مردم این مناطق را در سریع ترین زمان ممکن برطرف نمایند.

استاندار مازندران تاکنون به شهرستان های نکا، گلوگاه، فریدونکنار، جویبار و چالوس سفر کردند و شماری از اهالی این شهرستان ها در گفت و گو خبرنگاران ایرنا از متد مدیریتی که برای نخستین بار در استانهای کشور عملیاتی شده است، ابراز رضایت کرده اند.

آنان همچنین این متد مدیریتی جهادی را در حل مشکلات هر منطقه بسیار تاثیرگذار دانسته و بر استمرار ادامه این راه و پیگیری مصوبات سفر شهرستانی تا حصول نتیجه تاکید کردند. 

استاندار مازندران یکشنبه شب در پایان سفر خود به شهرستان تنکابن در جمع خبرنگاران گفت : در حوزه های گردشگری ، کشاورزی ، صنعتی و خدماتی مصوبات خوبی داشتیم که قابلیت افزایش دارد.

سید محنود حسینی پور افزود : خوشبختانه شهرستان تنکابن در مسیر توسعه قرار گرفته و با حضور فرماندار جهادی این امر تسریع یافته است.

وی اظهار داشت: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی باید در اولویت برنامه های شهرستان تنکابن قرار بگیرد.

حسینی پور با اشاره به برنامه های در دست اقدام شهرستان تنکابن ابراز امیدواری کرد که خروجی این فعالیت ها رفاه حال مردم و توسعه و تعالی شهرستان را به همراه داشته باشد.

برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تنکابن ضرب‌الاجل دوهفته‌ای تعیین شد

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران برای اجرای طرح  نهضت ملی مسکن در شهرستان تنکابن واقع در غرب مازندران ضرب الاجل ۲ هفته ای تعیین کرد.

رضا علیخانی در نشست شورای اداری مازندران در تنکابن افزود:  با گذشت نزدیک به یکسال از اجرای این طرح در جای جای کشور و مازندران متاسفانه این طرح در این منطقه به واسطه گرانی زمین و بالا بود هزینه ساخت اجرا نشده است.

وی تاکید کرد:  اراضی متعلق به دستگاه های اجرایی شهرستان به زودی احصا و باید طی ۲ هفته آینده برای تحقق این مهم اختصاص دهند.

طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد که قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود.

مشکلات ۲۰ واحد تولیدی راکد تنکابن بررسی شد

مشکلات ۲۰ واحد تولیدی راکد شهرک صنعتی تنکابن روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مازندان که همزمان با ششمین سفر شهرستانی استاندار مازندران در این شهرستان برگزار و بررسی شد.

حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در این جلسه افزود: جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان  در راستای حمایت از بخش تولید، احیای واحدهای راکد و رونق تولید تشکیل می شود.

وی به بازدید از شهرک صنعتی تنکابن اشاره و اضافه کرد : از نزدیک مشکلات واحدهای صنعتی بررسی شد و امروز تعدادی پرونده این واحدهای تولیدی مطرح و برای رفع مشکلات آنها تصمیم گیری خواهد شد.

خیریان پور با اشاره به وسعت ۹ هکتاری شهرک صنعتی تنکابن بر ضرورت تامین برق این شهرک در مدت زمان کوتاه تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران تامین راه مناسب برای شهرک نارنج داربن را پر اهمیت برشمرد و اظهارداشت: راه دسترسی این شهرک در زمان حاضر با مشکل مواجه است که نیازمند تعریض پل مسیر است و بررسی لازم باید در دستور قرار گیرد.

معاون استاندار مازندران سرمایه در گردش و درخواست تسهیلات و تکمیل و توسعه تجهیزات و ماشین آلات را از جمله نیازها و مشکلات فراروی واحدهای تولیدی این شهرستان اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در این جلسه یکی‌ از ظرفیت های غرب استان در حوزه گردشگری را بوم‌گردی ذکر کرد و از احداث سه اقامتگاه بوم گردی با تخصیص تسهیلات از بند الف تبصره ۱۸ خبر داد.

صادق برزگر گفت: در حوزه گردشگری تعامل مدیریت بانک ها در پرداخت این تسهیلات قابل توجه است و ادامه این روند در رونق گردشگری استان موثر خواهد بود.

 نقدینگی، بیمه‌ و مالیات از دیگر مشکلات فراروی این واحدهای تولیدی راکد اعلام و تصمیمات لازم برای بازگرداندن آنها به چرخه تولید اتخاذ شد.

حل مشکل آب غرب مازندران با احداث سد و مهار آب های سطحی

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران گفت : با احداث سد و مهار آب های سطحی مشکل آب اهالی غرب مازندران برطرف خواهد شد.

 محمد ابراهیم یخکشی در جمع مدیران استان و تنکابن اظهارداشت: مطالعات سد ازارود بخش نشتای تنکابن به اتمام رسیده اما اخذ مجوزهای محیط زیستی با حساسیت هایی همراه است که باید در این زمینه تلاش مضاعف صورت گیرد.

وی تصریح کرد : برای تامین آب کشاورزی باید سردهنه های سنتی به مدرن تبدیل شود و در این راستا اقداماتی صورت گرفته است.

یخکشی با بیان این که در زمان حاضر هشت پیمانکار در حوزه رودخانه های تنکابن فعال هستند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت گردشگری فضای پیرامونی رودخانه چشمه کیله استفاده بهینه شود و در این راستا طرحی نیز تهیه شده است.

وی تصریح کرد: تامین آب از رودخانه دو هزار و سه هزار تنکابن نیز در دستور کار قرار دارد که با بهره برداری از آن مشکل تامین آب منطقه برطرف خواهد شد.

شهرستان های غرب با افزون بر یک میلیون نفر جمعیت سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر و مسافر داخلی و خارجی است.

تاکید بر حل مشکلات شهرستان 

حجت الاسلام سید مهدی هدایتی با اشاره به پیمودن چهار ساعت راه تنکابن تا ساری برای گرفتن دستور یک مکاتبه اداری از استاندار خواست تا تفویض اختیار به نماینده عالی دولت در تنکابن را فراهم کند.

امام جمعه تنکابن حضور دولتمردان سیزدهم در بین مردم را  کار پرارزشی دانست و افزود: برای نخستین بار در طول انقلاب اسلامی مسوولی از استان (استاندار) در روستای شانه تراش این شهرستان حضور یافت و مردم به بیان مشکلاتشان پرداختند.

وی از نداشتن یک سد بر روی چشمه کیله این شهرستان گلایه کرد و گفت: برغم نداشتن سد آب شیرین چشمه گیله وارد دریا می شود و این در حالی است که مردم منطقه در تامین آب آشامیدنی و کشاورزی با مشکل مواجه هستند و سال گذشته با تانکر آب رسانی شد.

هدایتی به ظرفیت منطقه گردشگری سه هزار این شهرستان اشاره کرد و افزود : این منطقه نیاز به برنامه دارد تا تقویت دامداری، کشاورزی و گردشگری را داشته باشیم‌.

اوی همچنین نگاه ویژه به وضعیت فنس کشی چند هکتاری در جاده سه هزار و عدم دسترسی بودن برای مردم برای استفاده از طبیعت ، وضعیت مرکز سرطان شناسی ،بیمارستان تخصصی و اورژانس بیمارستان شهید رجایی را خواستار شد.

توزیع بودجه دولتی با نگاه عدالت محور

 استاندار مازندران گفت: در این استان بودجه دولتی با نگاه عدالت محور توزیع می شود و در این راستا هیچ تبعیضی وجود ندارد.

سید محمود حسینی پور در نشست با اقشار مردم، نخبگان و فعالان سیاسی و اقتصادی شهرستان تنکابن افزود: پس از بررسی های زیاد برش اقتصادی تک تک شهرستان های مازندران را ایجاد کردیم و در این راستا تنکابن باید ظرفیت های گردشگری این شهرستان احیا شود.

وی اظهارداشت: هم اکنون پرواز های خارجی در منطقه  فعال شده و باید گردشگران خارجی را  در تنکابن جذب کرد.

به گفته مقام عالی دولت در مازندران، باید موانع سرمایه گذاری در تنکابن شناسایی و برخورد شود تا شاهد جذب سرمایه در حوزه های مختلف باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید اراده مردم شهرستان تنکابن بر این باشد که در حوزه رقابتی خودش را به حرکت درآورد.

حسینی پور با بیان اینکه رفع مشکلات موجود با بودجه دولتی امکان پذیر نیست ، تصریح کرد: باید از بخش خصوصی در زمینه های مختلف اقتصادی بهره لازم را برد و منتظر بودجه دولتی نماند.

وی اضافه کرد : باید نخبگان تنکابنی احیا شوند و به میدان بازگردند و مطالبه گر باشند تا شرایط موجود متحول شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: هر جامعه ای که رشد و توسعه می یابد نخبگان نقش موثری داشته اند و باید از وجود آنها استفاده شود.

حسینی پور بیان کرد: باید زیرساخت های صادراتی استان تقویت شود تا رونق اقتصادی را در مازندران شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *