دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

مراسم تودیع و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حضور رمضانی چاپک مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی مازندران، سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا، پدر شهید باغبانی و سلگی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری مازندران ،شریف تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، جمعی از مدیران و مسؤلان، کارکنان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان در ساری برگزار شد.در این مراسم احسان آهنگر به عنوان مدیرکل جدید معرفی و از تلاش‌های یکسال حسین جوادی مدیرکل قبلی تقدیر شد.آهنگر پیش از این به عنوان معاون فرهنگی سپاه کربلا مشغول خدمت بوده است.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

روح الله سلگی روز در آیین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از این استان به عنوان کانون و پایگاه جریان علویان نام برد و افزود: مازندران همواره با عنوان طلایه دار فرهنگ و هنر علوی شناخته شده است و باقی خواهد ماند و مازندران، استان فرهنگ، ادب و هنر است که در آن هنرمندان پرشماری حضور دارند.

وی ادامه داد : طی چند ماه اخیر اقداماتی برای بازگشت به هویت اصلی مازندران در استان انجام شده و شکوفایی این بخش از فرهنگ مازندران را شاهد هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران اظهار داشت : جریان علوی که در استان شکل می گیرد یک جریان فرهنگی به شمار می رود که باید حفظ شود.

وی گفت : مازندران، استان رسانه ها است چرا که عرضه و تقاضای رسانه در آن زیاد است که فعالیت پرشمار روزنامه ها، هفته نامه ها و وبلاگ ها، مبیّن این مساله است.

سلگی افزود : با توجه به مخاطبان رسانه ای زیاد، اهالی رسانه ها برای برآوردن نیاز آنها را فراهم کنند و مبادا رسانه به ابزار دست برای جنگ نیابتی برای تخریب افرادی مبدل شوند.

وی با تاکید بر نقد منصفانه از سوی رسانه های مازندران اظهارداشت : مسوولان استان از این ظرفیت و انتقاد سازنده رسانه ها استفاده خواهند کرد.

سلگی گفت : اهالی هنر مازندران می دانند که فرهنگ هنر استان علوی است و مسیر ترقی باید بر مسیر این فرهنگ دینی باشد و خروج از این مسیر می تواند منجر به انحطاط شود.

وی با تاکید بر تقویت ریشه های قدیمی و سنتی هنری مازندران افزود : عده ای آن طرف مرز برای انقطاع نسل جدید از ریشه های قدیمی فعال هستند و ردپا این جریانات انحرافی در استان دیده شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران ادامه داد : مخالفتی با برگزاری کنسرت ها در استان نداریم ولی تقویت کنسرت های سنتی را وظیفه خود می دانیم.

افزایش اعتبارات فرهنگی مازندران

مهدی رمضانی چابک مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه تلاش داریم نیروهای فعال در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری استان‌ها را مورد حمایت قرار دهیم، اظهار کرد: اعتباراتی که در دولت سیزدهم به این حوزه تزریق شده چندین برابر دوره‌های مشابه است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری، ظرفیت قانونی جدیدی در زمینه حمایت از فعالان حوزه فرهنگ و هنر اضافه می‌شود، افزود: به دنبال همگرایی مجموعه‌های فرهنگی در درون حاکمیت هستیم.

این مسئول با بیان اینکه تعالی در رهگذر فرهنگ از درون همگرایی اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: دشمن به دنبال محقق کردن واگرایی در حوزه فرهنگ است و گاهی ممکن است غفلت‌هایی صورت گیرد و بر این واگرایی دامن زده شود.

رمضانی ادامه داد: به دنبال مرجعیت در حوزه تخصصی فرهنگ و هنر هستیم که ریل‌گذاری خوبی هم صورت گرفته است.

وی با اشاره به وجود حجم عظیم گردشگران در مازندران، خاطرنشان کرد: در حوزه اعتبارات فرهنگی توجه ویژه به مازندران خواهیم داشت و انتظار داریم در زمینه اعتبارات هزینه‌ای استان هم رویکرد ویژه‌ای به حوزه فرهنگ و هنر شود چرا که در حال حاضر ۲درصد از اعتبارات هزینه‌ای استان معطوف به ارشاد مازندران است که رقم پایینی است.

 مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعال بودن صندوق اعتباری هنر، اظهار کرد: پاسخگوی دغدغه‌های این قشر خواهیم بود.

وی یادآور شد: از نظر زیرساخت در مازندران شاهد رتبه ۱۶ به لحاظ سرانه  در کشور هستیم که با پیشینه مازندران همخوانی ندارد.

توجه به فرهنگ بومی مهم‌ترین کار دستگاه فرهنگی استان
 
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سخنانی گفت: مازندران پیشینه بسیار درخشانی در حوزه فرهنگ و هنر دارد و پویا در فعالیت رسانه‌ای است.
 
احسان آهنگر اظهار کرد: اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ و هنر داریم و برخی مسائل مانند احیای هویت بومی نیازمند توجه بیشتری است.
 
وی با بیان اینکه مهم‌ترین و اصلی‌ترین رویکرد دستگاه فرهنگی استان توجه به فرهنگ بومی به عنوان عنصر هویت‌ساز است، افزود: ارتقا و تقویت هنر انقلابی از دیگر کار ویژه‌ها است و هنر انقلابی، هنر معطوف به مشکلات مردم است.
 
این مسئول با اشاره به اینکه اقتصاد اهالی فرهنگ و هنر از دیگر مسائل مورد توجه است، گفت: سرمایه‌های فرهنگ و هنر مازندران نباید در گیر و دار مسائل اقتصادی، از رسالت خود باز بمانند.
 
آهنگر یادآور شد: همه دستگاه‌های فرهنگی استان کمک کنند تا مسائل مطرح شده، با کنار گذاشتن همه اختلافات و با نقش‌آفرینی ظرفیت‌های مردمی رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با پذیرش استعفای حسین جوادی، مدیر کل قبلی فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی مازندران در حکمی”احسان آهنگر” را به عنوان سرپرست این اداره کل منصوب کرد.

آهنگر متولد سال ۱۳۵۸ و دانش آموخته در رشته ادبیات فارسی و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت راهبردی فرهنگ است.

از جمله سوابق مدیریتی، علمی و فرهنگی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، معاون فرهنگی سپاه کربلا مازندران، دبیر کمیته فرهنگی ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های استان مازندران، مدیر تبلیغات و فضاسازی معاونت فرهنگی هنری سپاه کربلا مازندران و مدیرفرهنگی اجتماعی سپاه شهرستان بهشهر اشاره کرد.

حسین جوادی ۱۳ ماه به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران فعالیت داشت و هفته های اخیر استعفا داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *