دسته‌ها
آرشیو ساری

مراسم گرامیداشت روز آتش نشان و ایمنی در ساری

مراسم گرامیداشت روز آتش نشان و ایمنی باحضور فرماندار مرکز استان در ساری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

به مناسبت گرامی‌داشت هفتم مهر، روز آتش‌نشان و خدمات ایمنی مراسمی در سازمان آتش‌نشانی شهرداری ساری با حضور عباسعلی رضایی فرماندار مرکز استان، سید حسن احمدی، علی عاشقان، سید افشین راسخ، سید رحمان میرشجاعی و شهرام ایرجی اعضای شورای اسلامی شهر ساری، حمیدی معاون شهردار ساری، سرهنگ تقوی از پلیس راهور ساری، مشمولی از پیشکسوتان آتش‌نشانی ساری و برخی خانواده‌های آتش‌نشانان شهید برگزار شد.

آتش‌نشانان ویژه دیده شوند

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری،در این مراسم، سید رحمان میرشجاعی عضو شورای اسلامی شهر و نماینده این شورا در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری، در سخنانی با قدردانی از تلاش ها و فعالیت های آتش نشانان ساروی اظهار کرد: آتش‌نشانان جان برکف با اندک تجهیزات، فداکاری کرده و عملیات متعددی را در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان انجام می‌دهند.  میرشجاعی خطاب به آتش‌نشانان گفت: شهروندان ساروی قدردان زحمات شما هستند و فداکاری‎های شما را به خاطر می‌سپارند.  وی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان خدمات ویژه ارائه می‌دهند و باید ویژه دیده شوند.

۱۰۶۵ نجات یافته

علیرضا حمیدی معاون خدمات شهری شهردار ساری در این مراسم گفت: آتش‌نشانان خدمات ارزنده‌ای به جامعه ارائه می‌کنند و شهروندان قدردان این خدمات هستند. علیرضا حمیدی با اشاره به رشادت‌های آتش‌نشانان شهید در عملیات‌های آتش‌نشانی، افزود: هر یک از این رشادت‌ها درسی برای ما است تا ایثار و از خود گذشتگی را بازتعریف کنیم.  وی با تبریک روز آتش‌نشان و خدمات ایمنی یادآور شد: آتش‌نشانان ساروی در یک سال اخیر جان ۱۰۶۵ نفر از همشهریان را نجات دادند و افتخار بزرگی برای جامعه آتش‌نشانان است.

اجرای ۳۵۵۲ عملیات در یک سال اخیر

علی دومیرکلایی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری در این مراسم  با تشریح عملکرد یکساله این سازمان اظهارداشت: ساری از معدود شهرهایی است که بیشترین جاده‌های مواصلاتی بین شهری و استانی را دارد و تمامی این روستاها و جاده‌ها در مسیر امداد رسانی ما قرار گرفته و از خدمات سازمان آتش‌نشانی برخوردار شده‌اند.

دومیرکلایی با اشاره به اینکه به همین جهت، تعداد عملیات‌های این سازمان از اندازه میانگین خارج شده و در یک سال اخیر سه هزار ۵۵۲ مورد عملیات اجرا کردیم، افزود: از این میزان، هزار و ۶۷۶ عملیات اطفایی و هزار و ۸۷۶ مورد مربوط به عملیات امداد و نجات بود.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر ۵۹۸ مورد عملیات خارج از محدوده بود، تصریح کرد: در این عملیات‌ها هزار و ۶۵ نفر نجات یافتند که ۸۴۳ نفر سالم، ۲۲۲ نفر مصدوم و ۱۷ جان‌باخته داشتیم.  این مسئول با اشاره به راه‌اندازی واحد HSE، تشکیل تیم واکنش سریع جهت عملیات‌های خاص، تهیه و تنظیم دستورالعمل‌های استاندارد عملیاتی SOP توسط نیروهای درون سازمانی و انعقاد تفاهمنامه با دبیرستان امیرکبیر در ایجاد رشته آتش‌نشانی تا مقطع دیپلم، ادامه داد: با توجه به اینکه  در سال ۲۰۲۲ ساری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب شده و سال آینده برگزاری این رویداد را پیش رو داریم برای پیشگیری از حوادث احتمالی، اداره پیشگیری سازمان آتش‌نشانی تعداد سه هزار و ۱۴۷ مورد بازدید ایمنی از ساختمان‌های بلند مرتبه و در حال احداث، مراکز درمانی و بیمارستانی، اماکن تاریخی، مراکز تفریحی و مذهبی، بازار و پاساژها داشته که حاصل آن از حیث نارسایی، ایمنی، نقص فنی و سایر تذکرات به متصدیان امر اعلام شد.

دومیرکلایی با اشاره به برنامه‌های اولویت‌دار سازمان، اظهار کرد: جابه‌جایی ایستگاه شماره سه آتش‌نشانی، خریداری سه دستگاه ماشین اطفای و امدادی، احداث ایستگاه شماره هفت در جنوب شهر ساری، جذب نیروی جدید و جوان‌گرایی در سازمان و اختصاص سه هکتار زمین اردشیر محله و اقدامات قانونی جهت تحویل و تاسیس سایت تخصصی و آموزشی آتش‌نشانان شمال کشور از جمله این برنامه‌هاست که شهردار ساری به جد در این زمینه پیگیر است.

آتش‌نشانی شغل ایثارگری است

در بخش دیگری از این مراسم مشمولی از پیشکسوتان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری ضمن تبریک این روز به همه آتش نشانان ایران، گفت: آتش‌نشانی شغل ایثارگری بوده و آرزوی ما نجات جان و مال انسان‎‌ها است. در ادامه ، فرماندار مرکز استان و اعضای شورای اسلامی شهر ساری با حضور در بین آتش‌نشانان این روز را به آنها تبریک گفتند. در این مراسم به شکل نمادین از تعدادی آتش‌نشان قدردانی به عمل آمد، همچنین برگزیدگان مسابقه نقاشی کودکان به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی معرفی شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

گفتنی است تعدادی از دانش‌آموزان رشته آتش‌نشانی در مقطع دبیرستان درجه آتش‌نشانی را به شکل نمادین دریافت کردند. همچنین از خانواده شهید آتش‌نشان عبدالوند و خانواده شهید آتش‌نشان اسماعیلی قدردانی به عمل آمد. اجرای عملیات امداد و نجات به شکل نمادین توسط آتش نشانان ساروی از دیگر قسمت های این مراسم بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *