دسته‌ها
آرشیو ساری فرهنگی

مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در ساری

مراسم بزرگداشت چهل‌ویکمین سالگرد شهدای هفتم تیر و چهار شهید مازندرانی این حادثه، در مسجد امام رضا (ع) بوستان ولایت ساری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع :خزرنما

آیین بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد شهدای هفتم تیر و چهار شهید مازندران امروز سه شنبه با حضور خانواده های شهدا و جانبازان و مسوولان دستگاه های اجرایی استان در مسجد امام رضا ( ع) واقع در پارک ولایت ساری برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، واقعه تروریستی هفتم تیر سال ۱۳۶۰ و بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی منجر به شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ نفر شد که حجت‌الاسلام عبدالوهاب قاسمی، حجت‌الاسلام عبدالحسین اکبری، حجت‌الاسلام عمادالدین کریمی بیژنی نژاد و عباسعلی ناطق نوری شهدای مازندرانی این حادثه هستند.

در این مراسم رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع  شهید بهشتی را فردی اسلام شناس و سیاستمدار دینی توصیف کرد و گفت :آمریکایی که دم از حقوق بشر می زند و مدعی دموکراسی است از زمان تاسیس این کشور تاکنون ۲۲۷جنگ را در دنیا راه اندازی کرد ، جنگ ویتنام ، بمباران شیمیایی ژاپن ، جنگ در افغانستان ؛ عراق و دیگر جنگ های داخلی میلیون ها انسان از بین رفتند. 

حجت الاسلام  سید ضیاء الدین آقاجانپور با اظهار این که نظام و ماهیت آمریکا به تعبیر مقام معظم رهبری سلطه گری و سلطه جویی و زورگویی است، افزود:در نظام قانون جنگل حیوانی که قوی تر است عرض اندام می کند و نظام سلطه گری آمریکا با قانون جنگل یعنی اسلحه در دنیا حکمرانی می کند و بدون هیچ ابایی همه مخالفان را برای رسیدن به منافع و سلطه گری خود از بین  می برد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع  اظهار داشت: جوانان امروز باید بیش از پیش ماهیت آمریکا را بررسی کنند و بشناسند و بدانند ماهیت زورگویی آمریکا علیه ملت ایران بیش از پیش است ؛چراکه این ملت هرگز زیر بار سلطه گری این کشور زورگو نرفته است.

وی شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش را نمونه بارز استقامت ملت ایران علیه سلطه گری و جنایت آمریکا و صهیونیست ها دانست و بیان داشت: چهره نظام سلطه آمریکا را به وضوع می توان دید ؛سووال اساسی این است که چرا مدعیان حقوق بشر این گونه علیه نظام جمهوری اسلامی دشمنی می کنند؟ جوابش مشخص است ؛آنان  سال ها شاه ایران را تعیین می کردند و از منافع اقتصادی ، سیاسی و نظامی ایران بیشترین بهره را می بردند ، اما اکنون یعنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستشان از این سلطه گری ها قطع شده و احساس خطر نسبت به توانمندی های ایران کرده اند.امروز پهپاد بدون سرنشین و هواپیمای جنگی تولید می کنیم ، خارج شدن ایران از وابستگی به تجهیزات نظامی ،آنان را کلافه کرده است.

آقاجانپور گفت: امروز رابطه نابرابر خود را با نظام سلطه با توانمند سازی نظامی قطع کردیم و این همان هدف پیام امام راحل است که فرموده بود ما می خواهیم آقای خودمان باشیم و نوکر نباشیم. امروز آمریکا و رژیم صهیونیست می خواهند با فشار های متعدد نظام جمهوری اسلامی ایران را به گذشته برگردانند اما نمی دانند که این هدف خوابی بیش برای آنان نیست.

او تاکید کرد : نگاه نفوذی ها و حمایت از وابستگان به غرب و آمریکا یکی از راهکارهای دشمنی علیه ایران است ، ایستادگی و مقاومت که در قرآن و اسلام آمده  همواره پس از انقلاب در این کشور تقویت شد  و هر گز نمی توانیم این نکته را نادیده بگیریم.ملت راه مقاومت و ایستادگی را انتخاب کرده است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع  در بخش دیگری از سخنانش با اظهار این که جمهوری اسلامی ایران  اهل منطق و مذاکره است اما به این معنا نیست که زورگویی را می پذیریم ؛ گفت: آنان می گویند در مذاکره برای رسیدن به توافق ایران نباید سلاح دفاعی داشته باشیم ؛ این اصلا قابل قبول نظام نیست.مذاکره به بهای خلع سلاح اصلا پذیرفتنی نیست  ؛ ما می توانیم دشمنی دشمنان را از بین ببریم یعنی باید در تجهیزات نظامی قوی تر شویم و امروز به برکت رهنمود های رهبری و توانمندی های جوانان غیرتمند خودمان به روز شدیم تا جایی که اگر دشمن یکی بزنند ۱۰ مورد می خورد. 

آقاجانپور ادامه داد: اجازه تجاوز به هیچ کشوری را نخواهیم داد ما در اقتدار نظامی سرآمد هستیم ؛باید در حوزه اقتصادی بیشتر تلاش کنیم امروز حمله دشمنان اقتصادی و تحریم های اقتصادی است که باید قوی شویم . همچنین در حوزه های فرهنگی و عدالت محوری نیز باید در این کشور بهتر و جدی تر وارد شویم ؛مردم باید شهد شیرین عدالت را بچشند.رانت خواری و فاصله طبقاتی در این کشور باید از بین ببرد ، امروز قوه قضاییه و قوه مجریه به این هدف توجه ویژه ای می کنند.

مازندران در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰شهید تقدیم نظام کرده است که از این تعداد ۸۲ شهید ترور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *