دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت در ساری

مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت و تجلیل از همراهی ها و مساعدت های جامعه خدوم سلامت استان مازندران برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

 سرپرست اداره کل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اقدام عملی دولت سیزدهم مبنی بر بیمه رایگان ساکنان مناطق آسیب پذیر، از زیر پوشش قرار گرفتن بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این نوع خدمات در مازندران در نیمه نخست امسال خبرداد.

به گزارش ایرنا، حسین جلاهی در آیین گرامیداشت هفته سلامت که در ساری برگزار شد، ‌افزود: براساس آمار ارائه شده از مسوولان مربوطه، مازندران ۵۸ منطقه آسیب پذیر دارد که با همکاری وزارت کشور، استانداری، ‌فرمانداری ها، بخشداری ها و ائمه جمعه طرح بیمه رایگان ساکنان این مناطق در استان پیگیری و اجرا شده است.

وی اظهارداشت: ۷۶درصد بیمه شدگان سلامت در مازندران جزو بیمه شدگان روستایی و ایرانیان هستند که به صورت رایگان به آنها خدمات ارائه می شود.

دولت سیزدهم تحقق بیمه همگانی رایگان، طعم شیرین عدالت اجتماعی را به مردم چشانده است و نخستین طرح همگانی بیمه سلامت به صورت رایگان برای پوشش آحاد مردم به خصوص اقشار آسیب‌پذیر و حاشیه نشینان شهرها، رقم خورد و دولت، سیزدهم این طرح را به طور جدی‌ پیگیری می کند.

بر این اساس در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از اقشار کم درآمد جامعه در دهک‌های یک تا سه زیر پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند که بیش از یک میلیون نفر از آنان جمعیت مناطق حاشیه شهرها بودند.

از تیرماه امسال نیز ۲ دهک درآمدی چهار و پنج اضافه شده و بیمه سلامت همگانی رایگان برای این دهک ها در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد:‌ بیش از ۴۳ درصد جمعیت سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفری مازندران زیر پوشش بیمه سلامت هستند که جمعیتی معادل یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را شامل می شود.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت مازندران با اشاره به زیرساخت های موجود این اداره کل برای خدماتدهی به بیمه شدگان گفت که ۲۰ اداره در شهرستان ها، ‌ ۵۹ پیشخوان و ۲ هزار و ۷۴۲ موسسه درمانی طرف قرارداد بخشی از این امکانات است.

وی افزود: پارسال ۱۷هزار میلیارد ریال هزینه پرداختی به موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در مازندران است.

جلاهی با تاکید بر اینکه “پزشک خانواده”‌در مازندران می بایست به یک طرح سرآمد در کشور مبدل شود، ‌ ادامه داد:‌ این طرح به صورت نمونه در مازندران و فارس اجرا شده است و سابقه اجرای طرح در مناطق روستایی مازندران به سال ۱۳۸۴ و در مناطق شهری به سال ۱۳۹۱ بر می گردد.

وی توضیح داد:‌ یکی از اهداف مهم این طرح بیماری یابی و پیشگیری از ابتلا افراد به بیماری ها و در نهایت کاهش هزینه های درمانی است که همسو با سیاست های بیمه سلامت نیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *