دسته‌ها
آرشیو

نشست خبری”قزل سفلی” مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران

نشست خبری محمدتقی قزل سفلی مدیر شعب بانک کشاورزی استان مازندران به مناسبت هفته دولت برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

محمدتقی قزل سفلی، مدیر شعب بانک کشاورزی استان مازندران به مناسبت هفته دولت،  طی گزارشی از عملکرد درخشان بانک کشاورزی در استان گفت: شعب استان مازندران از ابتدای دولت سیزدهم  تا پایان مرداد ماه 1401،  مبلغ 58748 میلیارد ریال تسهیلات، به 57430 نفر از فعالین در زیربخش های زراعت، باغداری، دام و طیور، شیلات و آبزیان و صنایع تبدیلی کشاورزی پرداخت کردند.

مدیر شعب بانک در استان مازندران که در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت در مدیریت بانک کشاورزی استان مازندران حضور پیدا کردند، سخن می گفت، افزود: سال گذشته تعداد 55024 فقره تسهیلات به مبلغ 48515 میلیارد ریال به تولید کنندگان بخش کشاورزی پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی؛ در ادامه این نشست خبری محمدتقی  قزل سفلی، خلاصه ای از عملکرد بانک در تامین مالی بخش کشاورزی استان مازندران را بدین شرح اعلام نمود:

* عملکرد درخشان، بانک کشاورزی استان مازندران با پرداخت 6407 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش و تامین نهاده واحدهای تولید دام، طیور و آبزیان

شعب بانک کشاورزی استان مازندران، طی سه ماهی که طرح مردمی سازی یارانه ها  آغازشده است مبلغ 6407 میلیارد ریال تسهیلات کم‌ بهره در راستای عادلانه کردن یارانه ها برای خرید نهاده‌های دام، طیور و آبزیان  در قالب دامدار کارت و سامانه بازارگاه برای 5 هزار و 129 نفر پرداخت نمودند.

مهندس محمدتقی قزل سفلی، مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران با بیان این مطلب افزود: تسهیلات یادشده باهدف کمک به تأمین بخشی از نهاده‌های مورد نیاز واحدهای دام ، طیور و آبزیان  با نرخ سود ترجیهی(۱۰ ، ۱۲ و ۱۵ درصد) به‌صورت 9 ماهه در اختیار متقاضیان این تسهیلات قرار می‌گیرد.

مهندس قزل سفلی افزود: با همراهی و پیگیری های استاندار محترم مازندران و سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران و تلاشهای بی وقفه کارکنان شعب بانک کشاورزی، رتبه سوم کشوری در پرداخت این تسهیلات کسب و امیدواریم که با تامین اعتبار لازم، همچنان روند پرداخت ادامه داشته باشد.

* پرداخت بیش از 2016 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی

بانک کشاورزی استان مازندران طی 2 سال اخیر، بیش از 2016  میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی از محل منابع داخلی بانک، با نرخ ترجیحی (15درصد) به متقاضیان پرداخت نموده است. با پرداخت این تسهیلات: 1576 فقره تراکتور، کمباین و ادوات کشاورزی خریداری شده توسط کشاورزان وارد چرخه مکانیزاسیون کشاورزی این استان شده که موجب بهبود قابل توجه ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان گردیده است.

*پرداخت بیش از  473   میلیارد ریال تسهیلات احداث گلخانه  در شعب  بانک کشاورزی استان مازندران

شعب بانک کشاورزی استان مازندران از ابتدای دولت سیزدهم و از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 قانون بودجه، بیش از 473  میلیارد ریال، تسهیلات احداث گلخانه  پرداخت کردند، این تسهیلات به 45  طرح و در سطح بیش از 4.2   هکتار پرداخت شده است.

بر اساس این گزارش: تعداد 14  طرح گلخانه ای دیگر به مساحت بیش از 2.7  هکتار و اختصاص بیش از 268  میلیارد ریال تسهیلات در مرحله تصویب و انعقاد قرارداد بوده  و از محل بند الف تبصره 18 قانون بودجه، تعداد 95  طرح از بخش های مختلف کشاورزی منجمله صنایع تبدیلی و غذایی به مبلغ 2265  میلیارد ریال، مصوب و آماده انعقاد قرارداد می باشد.

*پرداخت بیش از 618 میلیارد ریال تسهیلات بابت اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در دولت سیزدهم

شعب بانک کشاورزی استان مازندران از آغاز دولت سیزدهم بیش از 618  میلیارد ریال تسهیلات در راستای اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، پرداخت کردند و  این میزان تسهیلات به 937  نفر از واجدان شرایط تسهیلات پرداخت کردند.

*پرداخت بیش از 1568  میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری در دولت سیزدهم

در راستای تحکیم بنیان خانواده، ترویج و سهولت اجرای سنت حسنه ازدواج و افزایش امید به زندگی، شعب بانک کشاورزی استان مازندران از آغاز دولت سیزدهم تاکنون ، مبلغ  1568 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری پرداخت نموده و  این میزان تسهیلات به 1754  نفر از متقاضیان پرداخت شد.

*بخشودگی سود و جرائم دیرکرد

شعب بانک کشاورزی استان مازندران طی سال های 1400 و 1401 و از محل بند (خ) ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه و منابع داخلی، مبلغ 1052 میلیارد ریال جهت تسویه بدهی بدهکاران، جذب و تعداد 3060 فقره از بدهکاران از این بخشودگی استفاده و  بدهی خود را تسویه نموده اند.

در همین راستا و به مناسبت هفته دولت شعب بانک کشاورزی از ۲۹ مرداد تا ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ مجاز هستند با رعایت سایر ضوابط و مقررات ابلاغی، نسبت به بخشودگی ۶ درصد وجه التزام بدهی متقاضیانی که قصد تسویه نقدی بدهی خود را دارند، بدون رعایت سقف ریالی حد نصاب های ابلاغی قبلی، اقدام کنند.

 بر اساس این گزارش، تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیانی که مدارک پرونده آن ها تا ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ تکمیل شده است، از دیگر خدمات ویژه ای است که بانک کشاورزی در هفته دولت ارائه  می دهد.

*عملکرد صندوق بیمه کشاورزی

به منظور کاهش تاثیر مخاطرات طبیعی در بخش کشاورزی و جبران بخشی خسارات وارده به کشاورزان در سال زراعی 1400- 1401 در استان مازندران، تعداد 46859 فقره بیمه نامه صادر و در سال 1400 مبلغ 430 میلیارد ریال غرامت به خسارت دیدگان بخش کشاورزی استان که محصولات خود را بیمه نمودند، پرداخت شده است.

صندوق بیمه کشاورزی در راستای برنامه ها و اهداف وزارت جهاد کشاورزی، محصولات جهش تولید در دیمزارها از جمله: گندم، جو و کلزای دیم و همچنین محصول برنج در کشاورزی قراردادی را تحت پوشش بیمه قرار داده است.

*فروش املاک مازاد و تملیکی

بانک کشاورزی استان مازندران از ابتدای سال 1400  لغایت مرداد 1401 تعداد 20 ملک تملیکی به ارزش 544 میلیارد ریال را واگذار نموده است.

*خرید تضمینی محصولات استراتژیک

از آغاز فصل بهره برداری و خرید تضمینی محصولات استراتژیک  در سال 1401، تاکنون 83024 تن گندم به ارزش 9678 میلیارد ریال و 2665 تن کلزا به ارزش 372 میلیارد ریال از کشاورزان مازندرانی خریداری شده و 94% بهای خرید تضمینی گندم و 100% بهای خرید تضمینی کلزا به تولید کنندگان پرداخت شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان مازندران در پایان سخنان خود افزود: طرح های بزرگی همچون: پایانه صادراتی روماک گستر پارس، واحد پرورش ماهیان خاویاری قره برون، کشتارگاه و  فرآوری مرغ ساوانا، گلخانه 10 هکتاری دشت ناز، شرکت دانش بنیان هزاره ملل، واحدهای جوجه کشی طیور بهشت و حدیث مهر مازندران، خوراک دام و آبزیان مازندران، بنکداران تغذیه سبز، مرکز بین المللی تجارت برنج آمل، پرورش ماهیان سردابی گلناب دره و …  با مشارکت بانک کشاورزی به بهره برداری رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *