دسته‌ها
آرشیو

نشست خبری مدیرکل بنیاد شهید مازندران در هفته دولت

نشست خبری سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران به مناسبت هفته دولت برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

به گزارش ایلنا، سعید کهنسال در نشست خبری ویژه هفته دولت ضمن گرامیداشت یادو نام شهیدان رجایی و باهنر گفت: در بحث درمان جامعه ایثارگری بیش از ۶۵۷ هزار نفر تحت بیمه تکمیلی قرار دارند.

وی با بیان اینکه باید طبق قانون  ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی ایثارگران در قالب بیمه تکمیلی پرداخت شود، افزود: به دلیل محدودیت‌های موجود، پیوستی برای اعتبار و تخصیص وجود ندارد و نتوانستیم تمامی اعتبارات را تامین کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران گفت: سرانه درمان پیش بینی شده در قانون برای هرنفر در ماه  ۲۴۰ هزار تومان است ولی با توجه به افزایش هزینه‌های درمانی در مناقصه قانونی برگزار شده مبلغ سرانه ۳۷۸ هزار تومان تعیین شده و با کسری مواجه هستیم.

کهنسال افزود: درمازندران ۷۴ میلیارد تومان بدهی در حوزه درمان جامعه ایثارگری داریم.

 وی با بیان اینکه باید فرهنگ اشتغال در جامعه ایثارگری تغییر کند، گفت: بعضا انتظار کسب شغل با نگاه پشت میز نشینی، جذب فرزندان شاهد و جامعه ایثارگری را با چالش مواجه کرد. 

کهنسال  با بیان اینکه تلاش داریم با آموزش مهارت فرآیند ایجاد اشتغال فرزندان جامعه ایثارگری استان انجام پذیرد، ادامه داد: ساماندهی گلزار شهدا با تأمین منابع از طریق اعتبارات تملک ودارایی محقق می‌شود وتاکنون ۳ میلیارد تومان از محل تملک ودارایی و ۶ میلیارد تومان در قالب سفر رئیس جمهور برای ساماندهی گلزار شهدا مصوب شد که ۲ میلیارد تومان از آن تخصیص یافته است.

وی یادآورشد: ساماندهی ۸۰ گلزار شهدا در دست اقدام است.

 کهنسال با بیان اینکه ورزش جانبازان و معلولین در قالب تفاهم نامه ای با هیات ورزش جانبازان و معلولین پیگیری می شود، تصریح کرد: سرانه ورزش جامعه جانبازان و فرزندان جامعه ایثارگری که دچار محدودیت هایی هستند توسط بنیاد شهید و امورایثارگران استان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران به پرداخت شهریه دانشجویان جامعه ایثارگری اشاره کرد و گفت: بحث تحصیل این قشر با مشاوره تحصیلی رصد می شود.

کهنسال درخصوص بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه مبنی بر موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران تصریح کرد: طبق آزمون تکلیف ۲۲۲ نفر از فرزندان جانبازان و ایثارگران بالای ۷۰ درصد روشن شد.

 وی ادامه داد: سهم استان مازندران از ۱۰ درصد اعتبارات اشتغال ۲۲۸ میلیارد تومان است و هنوز سهمیه تخصیص نیافته است و آمادگی برای معرفی افراد داریم.

 مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران از اجرای رزمایش سپاس با حضور مسئولین استانی و شهرستان در سطح استان خبر داد و گفت: تلاش داریم در قالب این رزمایش مشکلات جامعه ایثارگری شناسایی و مرتفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *