دسته‌ها
آرشیو

نشست خبری مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران

 محمد ابراهیمی در نشست خبری به مناسبت هفدهمین سالروز تاسیس بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر به بیان اقدامات و عملکرد خود در این صندوق پرداخت.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع : خزرنما

به گزارش خبرآنلاین ، محمد ابراهیمی در نشست خبری به مناسبت هفدهمین سالروز تاسیس بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر به بیان اقدامات و عملکرد خود در این صندوق پرداخت. وی توسعه اجتماعی را یکی از ابعاد مهم توسعه پایداربرشمرد و گفت: چگونگی و شیوه زندگی افراد یک جامعه و مباحث مربوط به عدالت اجتماعی، رفاه اجتماعی و سرمایه اجتماعی پیوندی تنگاتنگ دارد.

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران با بیان اینکه رفاه اجتماعی، هسته مرکزی توسعه اجتماعی را تشکیل می دهد، افزود: روستاییان و عشایر بدلیل درآمد پایین و ریسک پذیری کار کشاورزی و دامپروری، قشر آسیب پذیری هستند و همواره موضوع مهاجرت آنان برای دستیابی به حداقل امکانات و رفاه برای این قشر یک دغدغه اصلی به حساب می آید.

ابراهیمی تصریح کرد: با توجه به نقش بسیار مهم و غیر قابل اغماض روستاییان و عشایر در دستیابی به توسعه پایدار، می بایست زمینه کاهش محرومیت و گسترش رفاه اجتماعی و عدالت اجتماعی در روستاها فراهم شود تا علاوه بر کاهش مهاجرت، فاصله طبقاتی این قشر با اقشار دیگر جامعه کاسته شود تا بتوانند از زندگی راحتتری برخوردار گردند.

وی ادامه داد: در همین راستا بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به عنوان یکی از ارکان چهارگانه نظام جامع تأمین اجتماعی ذیل شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با هدف جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها، کاهش اختالف طبقاتی و بالابردن سطح زندگی روستاییان و عشایر، تامین امنیت اجتماعی و بازتوزیع عادالنه درآمد در جامعه و بر اساس قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی به عنوان نهادی مستقل و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کنار تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری فعالیت خود را مطابق اصل 92 قانون اساسی آغاز نمود.

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران با اعلام اینکه 134 هزار خانوار در استان تحت پوشش این صندوق قرار دارند، گفت: از سال 96 که این مسئولیت را برعهده گرفتم تاکنون رقم افراد تحت پوشش صندوق در استان، صد در صد افزایش داشته و از رقم 66 هزار به 134 هزار رسیده است.

وی بیان کرد: رقم مستمری سال 1400، بیش از476 میلیارد ریال (با رشد 42 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 99) و رقم وصول سال 1400 بیش از 839 میلیارد ریال بوده است در حالی که این رقم در سال 95 و قبل از مدیریت بنده 39 میلیارد ریال مستمری و 209 میلیارد مبلغ وصول بوده است.

ابراهیمی، یکی از مهم ترین شاخص ها در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را برنامه ریزی و ارزیابی پیشرفت برنامه ها، شاخص ضریب پوشش صندوق دانست و افزود: در حال حاضر کلیه افراد 18 تا 50 سال ساکن در روستا ها، مناطق عشایر و شهر های زیر 95 هزار نفر جمعیت، کشاورزان غیر ساکن در روستا، رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری، دارندگان مشاغل خانگی، قالیبافان، شاغلین به صنایع دستی، بسیجیان، ورزشکاران، شاغلین مشاغل فصلی، کارگران ساختمانی، مربیان قرآنی، مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و اعضای نظام دامپزشکی که فاقد پوشش بیمه های اجتماعی هستند، به عنوان جامعه هدف اصلی صندوق در استان شناخته می شوند.

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران با ارائه آماری بیان کرد: تا امروز 6 هزار و 115 خانوار از حقوق و مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری بازماندگان برخوردار می باشند و حدود 2 هزار و 800 حکم بازنشستگی صادر و مستمری بازنشستگی برقرار شده است. همچنین در حال حاضر 917 بیمه شده صندوق در استان از مستمری ازکارافتادگی بهره مند می باشند و حکم برقراری مستمری بازماندگان مربوط به 2 هزار و 738 بیمه شده متوفی صندوق صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *