دسته‌ها
آرشیو

نشست خبری گروه جهادی میثاق و بصیرت مازندران

نخستین نشست خبری گروه جهادی میثاق و بصیرت با عنوان نذر رهایی ویژه آزادسازی زندانیان مالی جرائم غیرعمد مالی از سوی بسیج رسانه استان در سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد مازندران برگزار شد.

عکاس( ابراهیم فلاح) منبع: پایگاه خبری آوای خزر

اسماعیل نادعلی  مسئول سازمان بسیج حقوقدانان مازندران در جمع خبرنگاران با موضوع نذر رهایی آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد مالی اظهار کرد: یکی از شاخص‌ترین و بارزترین دغدغه‌‌های امروز تمام نهادهای دلسوز انقلاب، کمک به محرومان و حمایت از زندانیان جرایم غیر عمد است و این حمایت در قالب طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد مالی در حال اجرا است.

به گزارش بلاغ؛وی افزود: در زمانی که از اواخر سال 1399 اجرای طرح «نذر رهایی» آغاز شد، سازمان بسیج حقوقدانان با تمام ظرفیت، پای کار آمد و با توجه به تعامل و همکاری که با سایر نهادها و ظرفیت‌های موجود برقرار کردیم  که در نهایت گام‌های خوبی هم برداشته شد.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان مازندران، خاطرنشان کرد: البته در ابتدای مسیر، کار ما یک کار سازماندهی شده نبود اما در ادامه راه با انعقاد تفاهنامه‌‌ها گامی بلند در جهت ایجاد و گسترش همکاری مشترک و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و تعاملات چندجانبه برداشته شد تا مسیر برای مساعدت در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مالی هموار شود.

این مسئول در ادامه به بخشی از فعالیت‌های سازمان بسیج حقوقدانان مازندران در این طرح اشاره و عنوان کرد: تامین نیازمندی‌های خانواده‌های زندانیان، مساعدت برای آزادسازی افراد در بند، آموزش و اشتغال‌زایی زندانیان نیازمند و در نهایت کاهش ورود پرونده‌های قضایی و جمعیت کیفری زندانیان از جمله اقدامات صورت گرفته است.

نادعلی تصریح کرد: در سال 1400 خوشبختانه نزدیک به 166 آزادسازی زندانیان غیرعمد مالی داشتیم که مبلغ جرایم محکومیت مالی این تعداد بالغ بر 20 میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: از این میزان با توجه به فعال کردن کانون‌های صلح و سازش در تمامی شهرستان‌های استان، توانستیم با توجه اقداماتی که صورت گرفت نزدیک به 18 میلیارد تومان از محکومیت مالی زندانیان را از طریق صلح و سازش صورت گرفته فی مابین طرفین، مصالحه کنیم و تنها مبلغ 2 میلیارد تومان با جمع آوری نقدی از خیرین منجر به آزادسازی نفرات شده است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان مازندران، اعلام کرد: در سال گذشته حدود 6 هزار بسته معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه به خانواده‌های زندانیان توزیع شد.

نادعلی با بیان اینکه طرح نذر رهایی زندانیان جرایم غیرعمد کاملا سازماندهی شده است؛ تاکید کرد: ما اکنون گروه‌های جهادی حقوقدانان را در تمامی شهرهای مازندران تشکیل دادیم و سر منشأ این گروه‌های شهرستانی، گروه جهادی میثاق و بصیرت سازمان بسیج حقوقدانان مازندران است تا در این طرح با بسیج تمامی ظرفیت‌ها، گام‌های موثری را برداریم.

وی متذکر شد: تمامی خیرین علاقمند به آزادسازی جرایم غیرعمدمالی می‌توانند جهت شرکت در طرح «نذر رهایی» مساعدت‌های مالی را به شماره کارت 5892107044162371 به‌نام گروه جهادی میثاق و بصیرت واریز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *