دسته‌ها
آرشیو ساری فرهنگی

نماز عید قربان در مصلای ساری

نماز عید سعید قربان به امامت نماینده ولی فقیه در مازندران در مصلی امام خمینی (ره) ساری برگزار شد.

عکاس(سید جلال شکوهی) منبع : خزرنما

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مصلی امام خمینی (ره) ساری افزود: مسلمانان با رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و دلبستگی به دنیا می‌توانند به اوج عزت دست یابند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های تحصیل تقوا قطع وابستگی و دلدادگی به دنیاست که باید همواره مورد توجه ما باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: عید قربان یکی از مهم ترین و بزرگترین اعیاد مسلمانان جهان است و مسلمان با اعتقاد راسخ و درس از این روز خجسته، همواره خود را در برابر مشیت الهی تسلیم بدانند.

محمدی لائینی با اشاره به برگزاری مناسک حج تمتع افزود: حج یک عبادت جامع و رزمایش بزرگ معنوی است که حجاج باید از حضور در سرزمین وحی نهایت بهره را ببرند.  

وی ادامه داد: یک محور حج رشد معنویت و تقویت آن در جامعه اسلامی و محور دوم آن نشان دادن وحدت مسلمانان است.  

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مسلمانان در کشورهای مختلف در مناسک حج نمایندگانی دارند و همه مسلمانانی که از این مراسم معنوی جا مانده‌اند با برگزاری نماز عید سعید قربان و قربانی کردن؛ دل هایشان را با نمایندگان خود در مناسک حج گره زده‌اند.

وی تصریح کرد: از فرصت و ظرفیت حج باید بیشترین استفاده را برای تقویت معنویت در جامعه اسلامی داشته باشیم اما متاسفانه به این مساله مهم کم تر پرداخته شده است.

محمدی لائینی اضافه کرد: متاسفانه کشورهای اسلامی گرفتار مشکلات زیادی هستند اما امت اسلامی باید هوشیار باشد و برای امنیت و حفظ وحدت خود تلاش بیشتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *