دسته‌ها
آرشیو فرهنگی

همایش تجلیل از آزادگان مازندران در حسینیه وداع ساری

همایش تجلیل از آزادگان استان مازندران با حضور آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان، «سید محمود حسینی‌پور» استاندار، «روح الله سلگی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار «مرتضی میرزایی» فرمانده انتظامی استان، «سعید کهنسال» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولین استانی در حسینیه وداع مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران برگزار شد.

عکاس(ابراهیم فلاح) منبع: خزرنما

آیت الله «محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: رشد و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مدیون مقاومت‌ها و فداکاری‌های شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس هستیم.

وی افزود: آزادگان دلیرمردان جامعه ما هستند که شکنجه‌های طاقت فرسای رژیم بعث را با استقامت تحمل کردند و نظام انقلاب اسلامی را حفظ کردند.

این مسئول گفت: آزادگان با تحمل تمام سختی‌ها سرافرزانه به میهن بازگشتند که اکنون وظیفه اصلی ما حفظ کرامت این عزیزان است.

محمدی لائینی ادامه داد: طبق احادیث حفظ جان انسان از ارزش بالایی برخوردار است که آزادگان جان خود را در کف دست گذاشتند و همانند شهدا با خدا معامله کردند تا از اسلام و انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی اضافه کرد: ایستادگی جانبازان و آزادگان در اسارت و تقویت ایمانشان در زندان‌ها باید برای همه ما یک الگو و اسوه باشد.

محمدی لائینی افزود: بیش از ۹۶۰ اسیر عراقی در ایران حافظ کل قرآن و حدود ۶ هزار نفر حافظ بخشی از قرآن شدند. همچنین بیش از ۷ هزار نفر از اسرای عراقی به صورت ثبت شده در ایران ماندند و به عراق بازنگشتند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بهای کار آزادگان معامله‌ای است که با خداوند داشتند و همان وعده بهشت است، اما در جامعه اسلامی ما نیز وظیفه داریم برای حفظ عزتشان گام برداریم.

در این مراسم از تعداد ۹۰ آزاده استان مازندران تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *