دسته‌ها
آرشیو

 همایش اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها در ساری

نشست هم اندیشی و هم افزایی اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها با حضور سردار دکتر سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا ، دکتر سلگی  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران  و مدیران و روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران برگزار شد.

عکاس(نیلوفر رضی) منبع: خبرگزاری پانا

اسدالله تیموری در نخستین نشست همفکری و هم افزایی در جهت اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه ها در ساری افزود : عملکرد دانشگاه ها پس از ۸۰ سال از ورودشان به ایران همچنان جزیره ای است و اسلامی شدن دانشگاه به عنوان سندی تحولی می تواند دانشگاه را از زندگی جزیره ای علمی خارج و آن را به نهادی مسوولیت پذیر در قبال جامعه تبدیل کند.

به گزارش ایرنا ،وی ادامه داد : سند اسلامی شدن دانشگاه ها که یک سند بالادستی و با تدوین همه جانبه اگر چه متاسفانه در اجرا طی یک دهه اخیر با فراز و فرودهای زیادی مواجه بوده ، ولی هیچ بهانه ای را برای دانشگاه ها در قبال جامعه باقی نمی گذارد.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی ساری مهم ترین ضعف در اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه ها را مربوط به خود دانشگاه ها و آموزش آنها دانست و اظها داشت : حرکت از فضای آموزشی به سمت تعلیم و تربیت

به عنوان مهم ترین اصل سند اسلامی شدن دانشگاه ها است که مناسفانه هنوز در این مسیر بستر سازی لازم در خود محیط دانشگاه ها انجام نشده است.

وی با بیان این که دانشگاه ها طی ٨٠ سال حضور خود در کشور فقط به تولید علم در پشت دیوارهای خودشان پرداختند و به جزیره ای از علم  تبدیل شده اند و نسبت به جامعه دغدغه ندارد ، گفت :  امروز دانشگاه باید  نسبت  به جامعه مسوولیت پذیر باشد و تولیداتش به کار حل مشکلات جامعه بیاید.

تیموری یک ضعف دیگر در اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه ها را حرکت نکردن تحقیقات و پژوهش های دانشگاه ها به سمت مساله محوری برشمرد و خواستار همراهی بسیج و اساتید برای  ورود جدی به  اجرای  سند  اسلامی  شدن دانشگاه ها شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *