دسته‌ها
آرشیو ورزشی

کولاک کشتی گیران مازندرانی در مسابقات انتخابی تیم ملی

با برگزاری مسابقات انتخابی کشتی آزاد در ۵ وزن نمایندگان کشورمان در مسابقات جهانی صربستان مشخص شدند.

عکاسان(مرتضی زنگنه– خبرگزاری ایسنا )و (مقداد مددی– خبرگزاری تسنیم)

با برگزاری مسابقات انتخابی کشتی آزاد در ۵ وزن نمایندگان کشورمان در مسابقات جهانی صربستان مشخص شدند.

به گزارش فارس؛ با برگزاری مسابقات انتخابی کشتی آزاد در ۵ وزن نمایندگان کشورمان در مسابقات جهانی صربستان مشخص شدند. کادر فنی کشتی آزاد ترکیب نهایی در ۲ وزن را قرار است بعد از مسابقات رنکینگ‌دار تونس مشخص کند.

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: سرلک و احمد جوان (نفر برتر در تونس مشخص می‌شود)

۶۱ کیلوگرم: رضا اطری

۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد

۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی

۷۴ کیلوگرم: یونس امامی

۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی – علی سوادکوهی (نفر برتر در تونس مشخص می‌شود)

۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی

۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم‌پور

۹۷ کیلوگرم: محمدحسین محمدیان

۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع

* ادامه حکومت مازندرانی ها بر کشتی !

محمدحسین محمدیان ساروی با غلبه بر گلیج به مسابقات جهانی کشتی اعزام خواهد شد.

بی شک یکی از جذاب‌ترین مسابقه انتخابی کشتی آزاد که برگزار شد سرشاخ شدن مجتبی گلیج و محمدحسین محمدیان در وزن 97 کیلوگرم بود، رقابتی که بین دو مازنی قهرمان جام تختی و قهرمان آسیا صورت گرفت.

مجتبی گلیج در مسابقات جهانی نروژ مدال برنز را کسب کرد در تلاش است با پوشیدن دوباره دوبنده این بار در جهانی مدال طلا را کسب کند اما در این بین محمدیان را نباید دست کم گرفت.

محمدحسین محمدیان که در مسابقات قهرمانی آسیا در سال جدید طلا گرفته بود، برای کسب دوبنده مقابل مجتبی گلیج قرار گرفت. در مبارزه اول محمدیان ۴ بر یک پیروز شد. وی در مبارزه دوم ۴ بر ۲ به برتری رسید تا نماینده کشورمان در مسابقات جهانی باشد.

*برتری یزدانی در انتخابی تیم ملی/ در انتظار جدال دوباره پادشاه و جادوگر؟

در وزن ۸۶ کیلوگرم، براساس چرخه تعریف شده در ابتدا مصطفوی و کریمی باهم رقابت کردند. در این مبارزه بسیار نزدیک در ابتدا مصطفوی بود که توانست مسابقه را مدیریت کرده و پیش بیفتد اما کریمی موفق شد ۶ بر ۳ به پیروزی برسد و حریف حسن یزدانی شود.

باتوجه به اینکه یزدانی در مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی در قزاقستان به میدان رفته این مبارزه با 2 کیلو ارفاق برگزار شد. در جدال بین کریمی و یزدانی، بولدوزر ایرانی با نتیجه ۱۰ بر صفر حریفش را از پیش رو برداشت.

یزدانی در حالی در این مبارزه صاحب دوبنده ملی شد که باید برای پنجمین بار شاهد جدال او با دیوید تیلور ملقب به جادوگر در بلگراد باشیم.

* با ورود حسن یزدانی به سالن برای شرکت در مسابقه تماشاگران به شدت او را مورد تشویق قرار دادند. تماشاگران حاضر در سالن به صورت ایستاده و گوشی به دست او را تشویق کردند.

* در جریان مبارزه او و کریمی تماشاگران با بردن اسم یزدانی و شعار “صل علی محمد، قاتل تیلور آمد” او را حمایت کردند.

*زارع جدال سنگین‌وزن‌ها را برد و جهانی شد

مرحله نهایی چرخه انتخابی کشتی آزاد در ۱۲۵ کیلو برای حضور در رقابت‌های جهانی صربستان برگزار شد که امیر حسین زارع با برتری مقابل حریفش صاحب دوبنده شد.

در وزن 125 کیلوگرم مبارزه اول بین یدالله محبی دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی کشور و امیررضا معصومی نفر اول جام تختی برگزار شد. در این جدال امیررضا معصومی موفق شد ۸ بر ۲ به برتری برسد‌. با اجرای فن معصومی، محبی از ناحیه زانو دچار مصدومیت جزئی شد که مشکل خاصی نبود.

در ادامه چرخه معصومی مقابل مصاف امیرحسین زارع دارنده مدال طلا جهان رفت. در این جدال حساس امیرحسین زارع موفق شد با نتیجه ۱۱ بر ۳ حریفش را مغلوب کند. براین اساس زارع نماینده کشورمان در مسابقات جهانی صربستان خواهد بود.

*قاسم‌پور جهانی شد/ در انتظار زیرگیری‌های ناب ایرانی در صربستان

در وزن ۹۲ کیلوگرم مسابقه انتخابی کشتی آزاد، قاسم‌پور جویباری با برتری مقابل حریفش صاحب دوبنده ملی برای مسابقات جهانی شد.

در ادامه مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، در وزن 92 کیلوگرم کامران قاسم‌پور نماینده کشورمان در مسابقات جهانی شد.

در این وزن در ابتدا بین امیرحسین فیروزپور دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا و مهدی حاجیلوئیان قهرمان جام‌تختی یک دیدار برگزار شد. در این مبارزه پایاپای در حالی که حاجیلوئیان در حال ضربه حریف خود بود، فیروزپور در ثانیه پایانی امتیاز گرفت و ۵ بر ۴ پیروز شد اما همین موضوع درخواست چلنج مربی حاجیلوئیان را به دنبال داشت. فیروزپور ۶ بر ۴ به برتری رسید.

برنده این دیدار به مصاف کامران قاسم‌پور رفت. قاسم‌پور که در مسابقات جهانی نروژ مدال طلا را کسب کرده مدعی اصلی این وزن محسوب می‌شود. در مبارزه بین قاسم‌پور و فیروزپور، این قاسم‌پور بود که موفق شد ۴ بر صفر به برتری رسیده و صاحب دوبنده جهانی شود.

*اطری صاحب دوبنده تیم ملی شد

در ادامه رقابت‌های انتخابی کشتی آزاد که در سالن آزادی برای حضو  در مسابقات جهانی برگزار می‌شود در ۶۱ کیلوگرم رضا اطری و داریوش حضرتقلی‌زاده با هم سرشاخ شدند.

رضا اطری آزادکار بابلی در بازی‌های المپیک توکیو در یک وزن پایین‌تر کشتی گرفت اما شرایط بدنی این ورزشکار اجازه نداد تا آنطور که می‌خواهد کار را جلو ببرد. وی در وزنی بالاتر گام به انتخابی گذاشت و موفق شد در جام تختی عنوان قهرمانی را کسب کند تا بازهم شانس پوشیدن دوبنده ملی را داشته باشد.

در مبارزه امروز اطری ۵ بر یک پیروز شد تا دوباره به جمع ملی‌پوشان برگردد. وی نماینده کشورمان در مسابقات جهانی صربستان خواهد بود که شهریورماه برگزار می‌شود.

*مسابقه انتخابی کشتی / شکست فرنگی کار بابلی؛  میرزازاده نماینده سنگین‌وزن کشورمان در مسابقات جهانی شد

۱۳۰ کیلوگرم تنها وزن انتخابی کشتی فرنگی بود که امین میرزازاده و علی اکبر یوسفی باهم مبارزه کردند. امین میرزازاده که با برتری مقابل یوسفی در انتخابی موفق شد نماینده کشورمان در المپیک توکیو باشد نتوانست در این بازی‌ها به مدال برسد. وی همچنین به دلیل ابتلا به کرونا شانس حضور در مسابقات جهانی را از دست داد تا یوسفی بعد از حدود 50 سال ایران را در سنگین‌وزن صاحب طلا کند. این 2 کشتی‌گیر اخیرا در یک تورنمنت خارجی به مصاف هم رفتند که برد با میرزازاده بود.

حالا این ۲ کشتی‌گیر برای رسیدن به دوبنده ملی جهت حضور در مسابقات جهانی امروز باهم سرشاخ شدند. این مبارزه با نتیجه یک-یک و برتری میرزازاده به پایان رسید تا وی نماینده کشورمان در مسابقات جهانی صربستان باشد.

احتمالا یوسفی نیز در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت خواهد کرد اما کادر فنی باید این موضوع را به صورت نهایی اعلام کند.

اهدای جایزه برترین آزادکار کشتی آسیا به حسن یزدانی

جایزه برترین آزادکار کشتی آسیا امروز به حسن یزدانی اهدا شد.شورای کشتی آسیا سال گذشته، حسن یزدانی را برترین آزادکار در سال ۲۰۲۱ معرفی کرده بود.

بر این اساس ۳ هزار دلار جایزه وی که از سوی شورای کشتی آسیا به فدراسیون کشتی داده شده بود ، ظهر امروز توسط علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و در حین رقابت‌های انتخابی تیم ملی به این کشتی‌گیر گرانقدر اهداء شد.

قهرمان ۷ مدال کشتی آزاد المپیک و جهان ، مورد تشویق تماشاگران حاضر در سالن مسابقات قرار گرفت .

* و اما حواشی | هجوم تماشاگران به وسط سالن بعد از برد یزدانی

بعد از برتری حسن یزدانی در مسابقات انتخابی کشتی آزاد و تجلیل از وی  تماشاگران ناگهان وسط تشک ریختند.

*تماشاگران با ورود به وسط سالن محل برگزاری مسابقات او را در آغوش گرفتند. برای دقایقی هرج و مرج زیادی ایجاد شد.

* ماموران حراست در تلاش بودند تا دوباره تماشاگران را به جایگاه برگردانند تا مسابقه آخر برگزار شود.

* در نهایت حسن یزدانی با استقبال تماشاگران از سالن خارج شد.

سه  کشتی‌گیر مازنی دچار آسیب دیدگی سطحی

در پایان کشتی حسن یزدانی و علیرضا کریمی نمایندگان وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد، هجوم تماشاگر سبب اخلال در برگزاری مسابقات شد.

 این در حالی بود که حراست فیزیکی مجموعه آزادی، علیرغم تمام زحماتی که کشیدند موفق به برقراری نظم نشدند و مدیر حراست وزارت ورزش باید پاسخگو این بی‌نظمی باشد.

متأسفانه پژمان درستکار، امیرحسین زارع، حسن یزدانی و کامران قاسمپور با هجوم تماشاگران به تشک مسابقات، دچار آسیب دیدگی‌های جزئی شدند،که در آستانه مسابقات جهانی حرکت شایسته و زیبنده تماشاگر ایرانی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *