دسته‌ها
آرشیو فرهنگی

جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مازندران

جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور استاندار مازندران برگزار شد.

عکاس(ابراهیم فلاح)منبع:آوای خزر

سیدمحمود حسینی‌پور روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران در ساری ضمن تبریک اعیاد ربیع‌الاول، اظهار کرد: توجهات ائمه اطهار در عرصه‌های مختلف سبب شد تا بحران‌های مختلف را با سربلندی پشت سر بگذرایم. این مهم در معادلات دنیای ابرقدرت‌ ها نمی‌گنجد.

استاندار افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای جذب اعتبارات ملی و مصوب سفر رئیس جمهور به مازندران پیگیری‌های مستمر خود را انجام دهند تا در زمان مقرر طرح‌های عمرانی، زیرساختی و اقتصادی به سرانجام برسد.

وی با اشاره به اتمام دور اول سفر استانی رئیس جمهور، ادامه داد: به طور حتم اگر نتوانیم تمامی اعتبارات دور اول سفر استانی رئیس جمهور به مازندران را جذب کنیم، فرآیند تصویب طرح‌های جدید در سفر بعدی آیت‌الله رئیسی در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد گرفت.

استاندار مازندران اضافه کرد: اگر اعتبارات دور اول سفر استانی رئیس جمهور جذب نشود، اعتبارات جدید در دور دوم سفرها مصوب نخواهد شد که به طور حتم این چالش باعث کُند شدن روند توسعه مازندران خواهد شد.

حسینی پور در ادامه اضافه کرد: ریل‌گذاری کنونی برای جذب اعتبارات در سطح ملی براساس پیگیری های مستمر است و در مازندران مدیری موفق خواهد بود که در وزارتخانه‌ها برای جذب منابع مالی تلاش کند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مولدسازی در بین دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی باید تمامی مدیران از ظرفیت‌های موجود خود به معنای واقعی استفاده بهینه داشته باشند.

حسینی‌پور با اشاره به دستاوردهای ماندگار مازندران در جذب سرمایه گذار از طریق فاینانس، تصریح کرد: مازندران موفق شد که اولین استان کشور باشد که با چین در جذب سرمایه‌گذار در اجرای طرح‌های زیرساختی در حوزه برق به توافق برسد.

استاندار مازندران، گفت: در بحث ساخت آزادراه قائمشهر به ساری هم پیگیری های خوبی انجام شد و بانک ملی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وی در بحث اتمام طرح های زیرساختی در حوزه راه مازندران با همراهی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)، ادامه داد: طبق پیگیری‌های استانداری مازندران این قرارگاه حدود پنج هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *