دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری رئیس کل دادگستری مازندران به مناسبت هفته قوه قضائیه

نشست خبری ” حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری” رئیس کل دادگستری مازندران به مناسبت هفته قوه قضائیه در ساری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه،اظهار کرد: برای شهدای هفت تیر علو درجات را از خداوند درخواست می‌کنیم.

به گزارش فارس،رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: هفته قوه قضائیه فرصت مناسبی است که اقدامات این مجموعه را در اختیار مردم قرار دهیم، اصحاب رسانه نقش مهمی در انعکاس اقدامات مجموعه قضائی ایفا کردند، همکاری اصحاب رسانه با دستگاه قضا متعهدانه است.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده در استان، گفت: در دوره اخیر جدای از بحث تحول دوره تعالی هم قید شده است هر سازمانی نیاز به تحول و تعالی داشته و برای اجرا نیاز به برنامه عملیاتی است، قوه قضائیه از قبل برنامه پنج ساله و سالانه در اختیار داشته اما با طرح تحول و تعالی در رویکرد برنامه ریزی قوه قضائیه تغییراتی جدی ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: برای اجرایی کردن  دستورات رهبر معظم انقلاب قرارگاهی تشکیل شده و برای اجرایی کردن آن  در استان‌ها هم قرارگاه مشابه استانی تشکیل شده و برنامه سال جاری برگرفته از فرمان هشتگانه  سند تحول و قوانین مقررات مانند قانون اساسی تدوین شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران یادآور شد: در صورت اجرایی کردن این برنامه تحول اساسی در دادرسی‌ها و رسیدگی پرونده ایجاد می‌شود.

وی در ارتباط با عملکرد دادگستری استان مازندران گفت: در فصل اول امسال با کسب ۸۴ درصد رضایتمندی مراجعان جز هشت استان اول کشور است و همچنین آماری که توسط معاون راهبردی قوه قضائیه تدوین و بررسی شده  استان مازندران رتبه هشتم را در بین ۳۱ استان کشور به دست آورده است.

اکبری خاطر نشان کرد: در بحث صلح استان مازندران اقدامات مناسبی انجام شده است که در بحث محکوم به قصاص با تلاشهای ضابطان قضایی ۳۳. مورد جلب رضایت انجام شده است.

وی ادامه داد: برای ۵۷ محکوم به قصاص هم تلاشهای در حال انجام است و نتایج مناسبی کسب شده که در صورت قطعیت اطلاع رسانی انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین از آزادی ۹۰۰ زندانی مالی از زندان‌ها خبر داد.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای حجاب و عفاف، گفت: در اماکن عمومی که بحث عدم رعایت حجاب و عفاف مطرح بوده با درخواست ضابطان قضایی و دستور مقام قضایی برای یک یا چند روز فعالیت آنها متوقف شده  است.

رئیس کل دادگستری مازندران در ارتباط با زندانیان سیاسی استان مازندران، گفت: هیچ زندانی سیاسی در استان مازندران نداریم و پرونده اغتشاشات اخیر تعیین تکلیف شده و عموم افراد مشمول عفو شده و حتی پرونده‌ای برای این افراد ثبت نشده است.

وی در ارتباط با پرونده شهادت آیت‌الله سلیمانی، گفت: در مدت ۱۷ روز برای متهم کیفر خواست صادر شده و به صورت کلی در مدت ۴۵ روز در دادگاه کیفری یک استان حکم بر قصاص نفس عامل صادر شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران اضافه کرد: پرونده در مرحله اقناع دادنامه قرار داشته و چنانچه به حکم اعتراض شود به دادگاه پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده و پس از تایید حکم در دیوان عالی با درخواست اولیا دم و طی تشریفات قانونی با دستور رئیس قوه قضائیه اجرا می‌شود.

احضار دو مدیر در ارتباط با پرونده تخلف در توزیع آرد یارانه‌ای

دادستان مرکز مازندران در ارتباط با پرونده تخلف در توزیع آرد یارانه‌ای که اخیرا با حضور رئیس دستگاه قضا مطرح شده است، گفت: پرونده تشکیل شده برای ۱۵ هزار کیسه آرد است؛ هفت نفری که نسبت به صدور حواله سوری اقدام می‌کردند دستور تعقیب صادر شده و در آخرین مرحله هم دو مدیر احضار شدند.

کریمی دادستان مرکز مازندران در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره پرونده شورای شهر و شهرداری ساری، اظهار کرد: پرونده در استان مازندران مطرح نیست،این پرونده در دادگستری استان تهران منتقل شده و متولی پاسخگویی در این ارتباط همکاران ما در استان تهران هستند.

وی در ارتباط با پرونده ذرت آلوده در استان مازندران، بیان کرد: ذرت آلوده‌ای در مازندران توزیع نشده است، آنچه که ما با آن مواجه بودیم وجود دو محموله ذرت آلوده در دو بندر نوشهر و امیرآباد بوده است که قابلیت مصرف دامی نداشته است، ذرت آلوده بندر امیرآباد به میزان بیش از دو هزار تن تعیین تکلیف شده و اقدامات لازم برای انتقال ذرت آلوده بیش از سه هزار تن بندر نوشهر در دستور کار است.

دادستان مرکز استان مازندران در ادامه، گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی به بیت‌المال بازگردانده شود، همه راه‌حل‌ها به ضد و بنده به نتیجه نمی‌رسد در بحث زباله سوز نوشهر از حداکثر ظرفیت استفاده نمی‌شود، زباله سوز ساری هم با مشکل کمبود اعتبارات مواجه است.

وی در ارتباط با  مشکلات دپوی زباله در منطقه انجیل‌سی بابل با بیان اینکه برای شهرداری ضرب‌العجل تعیین شده است، افزود: در برخی مواقع هم دستگاه اجرایی با کمبود اعتبارات مواجه هستند، مشکل پسماند در استان جدی است اما قصور مدیران را نمی‌پذیریم.

کریمی در ارتباط با پرونده تخلف در توزیع آرد یارانه‌ای که اخیرا با حضور رئیس دستگاه قضا مطرح شده است، گفت: پرونده تشکیل شده برای ۱۵ هزار کیسه آرد است؛ هفت نفری که نسبت به صدور حواله سوری اقدام می‌کردند دستور تعقیب صادر شده است.

دادستان مرکز استان مازندران ادامه داد: در آخرین مرحله هم دو مدیر احضار شدند که نظارت کافی نداشتند و باید در دستگاه قضا در این ارتباط توضیح دهند که پس از تفهیم اتهام رای لازم صادر می‌شود.

یک پاسخ به «نشست خبری رئیس کل دادگستری مازندران به مناسبت هفته قوه قضائیه»

سلام . در بیشتر استان ها در رابطه با مسکن مهر با تخلفاتش دادستان های محترم ورود کردند . ومردم و بحقشون رسوندند . اما در استان . ساری چنین نبود . بنده بازنشسته 66 ساله ، از جناب دادستان محترم عاجزانه تقاضامیکنم بداد ما لطفا برسید . دو بار یک واحد و خریدیم و بزور و تهدید از بنده پول کاملش و گرفتند .و در بار دوم موقع دریافت پول از بنده قید کردند در سال 1400 حتما تحویل دهند . ولی باز هم جنین نکردند . و در حال حاضر در خرابه های مسکن مهر تعطیل شده . بدون اب و برق و گاز همراه با چهار خانواده دیگه در حال زندگی در اونجا هستیم . و هیچ مسولی هم جوابمون و نمیده . شما را به مادرم زهرا بفریادمون برسید . و تشریف بیارید از نزدیک وضع خیلی بد زندگیمون و مشاهده بفرماید . اقا و یا خانم گزارشگر لطفا خواهشا تشریف بیارید ببینید . جطور در تابستان بدون اب و برق و گاز داریم جون میکنیم . و هیچکسی هم برویی خودش نمیاره . شمارا به عزای حسینی قسم میدم بدادمون برسید .بااین سن پدرانه تون دستتون و میبوسم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *